Over online casino’s is elke dag veel nieuws te melden. En dat doet Meneer Casino dan ook: op zijn eigenzinnige, 100% onafhankelijke manier. Maar door die focus op de actualiteit komt hoofdredacteur Martin niet toe aan een strategische blik op zijn content. Daarom vroeg hij Crossphasers Michiel en Alieke om hulp.
Na 8 weken onderzoek, toetsen en brainstormen hebben wij een kant-en-klare contentstrategie en -analyse opgeleverd. Hiermee kan Martin zijn content doelgericht en minimaal een half jaar vooruit plannen.
Met het SEE-, THINK-, DO-, CARE-model hebben we de klantreis in kaart gebracht. En doelen bepaald voor elke fase.
Vanuit de doelen hebben we een contentkalender voor de komende 6 maanden gemaakt.
De doelgroep zit op Instagram, maar Meneer Casino nog niet. Mooie kans dus! We hebben een account, huisstijl en templates voor posts gemaakt.
Crossphaser Alieke was al een half jaar onderdeel van het redactieteam van Meneer Casino. Zij schreef en redigeerde nieuwsberichten, interviews en updates voor de website.
Martin wilde Crossphase graag inschakelen voor de strategie, maar dit mocht niet ten koste gaan van het redactiewerk.
‘Online kansspelen zijn een specifieke niche, met eigen kennis en eigen jargon. Omdat Alieke al een tijdje voor Meneer Casino werkte, vormde zij een perfect duo met Michiel, die heel sterk is in contentstrategie, maar nog nooit een online casino bezocht had.’
- Martin van Geest
Centraal in onze aanpak stond een wekelijkse werksessie met Martin, Alieke en Michiel. Omdat Martin al een tijd samenwerkte met Crossphase, verliepen deze sessies heel open en soepel.
We hadden werksessies over o.a.:
Naast de werksessies hebben we verschillende analyses gedaan, zoals:
Gemiddeld besteedden we - over een periode van 8 weken - 2 dagen per week aan de werksessies en analyses. Op de andere dagen hielden we tijd over voor de dagelijkse contentwerkzaamheden.
‘Alieke en Michiel hebben me in de werksessies op een nieuwe manier naar de website leren kijken. Niet meer als losstaand medium, maar als ‘knooppunt’ in een klantreis. In combinatie met een paar intensieve brainstorms leverde dat inzicht allerlei nieuwe ideeën op, variërend van UX-verbeteringen tot een strategie voor social media.’
Op een zonnig terras in Haarlem reikten we de strategie en contentkalender uit aan Martin. Als extra verrassing kreeg hij ook een kaartspel in Meneer Casino-stijl. Een relatiegeschenk waarmee Martin - op zijn beurt - zijn trouwe fans in de CARE-fase kan verrassen.