Gepubliceerd op 13 augustus 2021
Auteurs: Jorinde Beijerling en Nina Vossen
Beiden webredacteur bij Crossphase
Classy campagnecontent! Met de campagne Vattenfall MKB VerbruiksVergelijker kunnen ondernemers hun bedrijf vergelijken met anderen uit hun branche. Scoren ze goed of slecht op het gebied van energieverbruik? Met ons team zorgden we voor converterende content.
Met het team optimaliseerden we de content van alle fases van de marketingfunnel:
See – de microcopy van de MKB VerbruiksVergelijker-tool is nu consistent, kort en krachtig. En maakt nieuwsgierig.
Think – de SEO-proof pagina’s met Vattenfalls bespaartips per branche spreken ondernemers aan. Omdat ze aansluiten op hun werkomgeving – van theater tot praktijkruimte.
Do – ExpertAdvies, voor het inhuren van bespaaradvies, is nu UX-geoptimaliseerd. To the point (geen keuzestress!) en vol succesverhalen van ondernemers die eerder energie en daarmee geld bespaarden.
“Nina en Jorinde weten Vattenfall-collega’s te inspireren met hun kennis. Ook weten ze wat ze belangrijk vinden in een project. In een omgeving met veel stakeholders uit verschillende teams konden zij daardoor goed hun doelen behalen – top.”
Een plan van aanpak maken voor de Think- en Do-fase van de campagne. En meedenken over de See-fase.
Flows liepen nog niet helemaal lekker. Dat kwam doordat:
Dat zagen we terug in de conversieratio.
Met het team optimaliseerden we de flow. Nu bevat die:
Het team was blij dat we voor de deadline de puntjes op de i zetten. En de contentmarketingcampagne is live as we speak.
Uiteraard haalden we de deadline. Ook, in Nina’s woorden, doordat we zelf als twee snelle jekko’s pagina’s bouwden. Alle content ging live voorafgaand aan, of tegelijk met, de campagne. Cheers! En nu meten.
“Nina en Jorinde werken niet alleen ontzettend hard, maar ook nog eens heel gestructureerd en enthousiast. Zo hadden ze hun userstories tot in de puntjes voorbereid. Ook zorgden ze voor feedbackrondes en gaven ze updates aan stakeholders. Hierdoor werd ik als opdrachtgever ontzorgd. Dat was erg welkom in de hectiek rondom de ontwikkeling van de tool en productie van de campagne.”
Microcopy
“We hebben veel copy voor de landingspagina’s van deze campagne geschreven, maar ook feedback gegeven op de microcopy van de tool. Zo konden we ervoor zorgen dat we een consistente boodschap neerzetten over meerdere kanalen, door de hele funnel.”
Voor elke persona eigen content
“Op een seo-landingspagina is het belangrijk dat de content aansluit op de taal en de pains en gains van je doelgroep. Niet alleen zoekwoordenonderzoek is daarbij belangrijk, maar ook dat je je verdiept in de mensen die het lezen. Dat helpt je conversiepercentage.”