Zeker binnen een grote organisatie wordt er veel content geproduceerd, maar zelden iets weggegooid. Voor je het weet vind je niet meer wat je zoekt. Of erger; je bezoekers en de zoekmachines ook niet. Contentbeheer is dan hard nodig. Geen stukje content mag zonder reden op je website staan, goede content is actueel en relevant. En voor goede content geldt: less is more. Strak georganiseerd contentbeheer draagt hier zeker aan bij.
Wie goed gevonden wil worden, zorgt dat relevante content niet verspreid staat over 20 pagina’s op je website. Je bezoekers moeten namelijk in 2 of 3 muisklikken vinden wat ze zoeken.
Niet alleen het (laten) beheren van content, maar ook het weggooien van irrelevante content is dus een must. De nieuwsberichten van 5 jaar geleden, die oude campagnes, de pagina’s met 2 bezoekers in het afgelopen jaar, die 3 pagina’s met dezelfde content: weg ermee. Overzicht, structuur en een strak website beheerplan geven houvast en schelen je zeeën aan tijd. En tijd is geld.
Maak je bezoeker blij met toptaken in plaats van rijen met linkjes. Met een navigatie met 5 items in plaats van ellenlange dropdowns. Met een website die snel laadt en een logische structuur. De juiste content op de juiste plek. Met het (laten) beheren van content neem je veel drempels weg.
Is je cms uitgegroeid tot een wirwar aan pagina’s, redirects, visuals en documenten? Weet je niet waar je moet beginnen of waar je de tijd en de mankracht vandaan moet halen? De contentmanagers van Crossphase helpen dagelijks tientallen klanten bij de grote opruiming en het beheren van websites. Investeren in het opruimen van je cms, optimalisatie van je content en een website beheerplan waar je nog jaren plezier van hebt: dat verdient zichzelf terug. Gegarandeerd.
Met een content audit inventariseren we je huidige content. Wat staat goed, welke content moet je optimaliseren, wat kan er weg? Op basis hiervan geven we advies op maat voor de (her)inrichting van je cms en beheer van je website.
Optimaliseren bestaat uit 2 onderdelen: content- en zoekmachineoptimalisatie. Is je content relevant en actueel? Is het goed geschreven, foutloos en volgens de webrichtlijnen? Is er qua vindbaarheid nog iets te winnen door keywords, alt-teksten of metadata toe te voegen?
Door je cms en/of mediabibliotheek op te schonen, vind je bestanden sneller terug en werk je efficiënter dan ooit. Zoals we eerder schreven: geen stukje content mag zonder goede reden op je website staan, dat geldt ook voor de content in je cms. Als ervaren contentmanagers , helpen we je doelgerichte keuzes maken in het beheren en opschonen van je cms.
Een content governance is een levend document waarin je beleid, rollen, rechten, contentstrategie, processen, afspraken en criteria vastlegt. Zo weet je precies wie wat doet. En zo borg je dat content effectief en efficiënt bijdraagt aan de doelen van je organisatie.
Zoek je bij de buurtsuper het kattenvoer tussen de kratten bier? Nee, want supermarkten zijn zó ingericht dat je dingen op vaste, logische plekken vindt. Supermarkten laten in de inrichting en customer journey niets aan het toeval over. Contentmanager Wouter vertelt wat je hiervan kunt leren over de inrichting van je website.