3 voordelen van strak georganiseerd contentbeheer

Zeker binnen een grote organisatie wordt er veel content geproduceerd, maar zelden iets weggegooid. Voor je het weet zie je door de bomen het bos niet meer. Erger; je bezoekers en de zoekmachines ook niet. Geen stukje content mag zonder reden op je website staan, goede content is actueel en relevant. En voor goede content geldt: less is more.

Destanny toetsenbord

1: Contentbeheer houdt content up-to-date, zo scoor je beter in Google

Wie goed gevonden wil worden, zorgt dat relevante content niet verspreid staat over 20 pagina’s of diep verstopt in je website. Je bezoekers moeten in 2 of 3 muisklikken vinden wat ze zoeken.

2: Een opgeruimd cms en een beheerplan maken je website efficiënt en effectief

De nieuwsberichten van 5 jaar geleden, die oude campagnes, de pagina’s met 2 bezoekers in het afgelopen jaar, die 3 pagina’s met dezelfde content: weg ermee. Overzicht, structuur en een strak beheerplan geven houvast en schelen je zeeën aan tijd. En tijd is geld.

3: Je website wordt er toegankelijker van

Maak je bezoeker blij met toptaken in plaats van rijen met linkjes. Met een navigatie met 5 items in plaats van ellenlange dropdowns. Met een website die snel laadt en een logische structuur. De juiste content op de juiste plek. Met contentbeheer neem je veel drempels weg.

Eerste hulp bij contentbeheer door professionele contentmanagers

Is je cms uitgegroeid tot een wirwar aan pagina’s, redirects, visuals en documenten? Weet je niet waar je moet beginnen of waar je de tijd en de mankracht vandaan moet halen? De contentmanagers van Crossphase helpen dagelijks tientallen klanten bij de grote opruiming. Investeren in het opruimen van je cms, optimalisatie van je content en een beheerplan waar je nog jaren plezier van hebt: dat verdient zichzelf terug. Gegarandeerd.

Neem contact met ons op
Content managers

Contentanalyse
en advies

Met een content audit inventariseren we je huidige content. Wat staat goed, welke content moet je optimaliseren, wat kan er weg? Op basis hiervan geven we advies op maat voor de (her)inrichting van je cms.

Content- en zoekmachineoptimalisatie (SEO)

Optimaliseren bestaat uit 2 onderdelen: content- en zoekmachineoptimalisatie. Is je content relevant en actueel? Is het goed geschreven, foutloos en volgens de webrichtlijnen? Is er qua vindbaarheid nog iets te winnen door keywords, alt-teksten of metadata toe te voegen?

Opschonen van je cms

Door je cms of en mediabibliotheek op te schonen, vind je bestanden sneller terug en werk je efficiënter dan ooit. Geen stukje content mag zonder goede reden op je website staan, dat geldt dus ook voor je cms. We helpen je doelgerichte keuzes maken.

Opstellen van content governance (beheerplan)

Een content governance is een levend document waarin je beleid, rollen, rechten, contentstrategie, processen, afspraken en criteria vastlegt. Zo weet je precies wie wat doet. En zo borg je dat content effectief en efficient bijdraagt aan de doelen van je organisatie.

Blog: van vakkenvuller naar contentmanager, leren van de supermarkt

Zoek je bij de buurtsuper het kattenvoer tussen de kratten bier? Nee, want supermarkten zijn zó ingericht dat je dingen op vaste, logische plekken vindt. Supermarkten laten in de inrichting en customer journey niets aan het toeval over. Contentmanager Wouter vertelt wat je hiervan kunt leren over de inrichting van je website.

Meer over de contentsupermarkt
Wouter 2

Advies of ondersteuning nodig bij contentbeheer? Een kennismakingsgesprek is altijd gratis en vrijblijvend.

Sacha accountmanager
Sacha van den Broek
Business Developer

Ontdekken wat wij voor jouw organisatie kunnen betekenen?

bel naar
071 528 2221
mail naar
info@crossphase.nl
Wij gebruiken cookies

Wij gebruiken cookies om je de beste ervaring te bieden op onze website. Meer weten? Bekijk ons privacy statement.

Privacy overzicht
Deze website gebruikt cookies zodat we je de beste ervaring kunnen bieden. Cookie-informatie wordt opgeslagen in je browser. Zo kunnen we bijvoorbeeld zien welke delen van de site je het meest interessant en bruikbaar vindt en of we mensen bereiken met onze advertenties.
Noodzakelijke cookies
Wij plaatsen essentiële cookies en analytische cookies om te zorgen dat basisfuncties van onze website goed werken, dat wij je cookie-instellingen kunnen vastleggen en om anonieme gegevens over het gebruik van onze website te kunnen analyseren.
Ingeschakeld Uitgeschakeld
Marketing cookies
We plaatsen tracking cookies om onze klanten te kunnen bereiken en om te weten of onze advertenties hun doel bereiken. Wil je weten om welke cookies het gaat? We beschrijven ze in ons privacy statement.
Ingeschakeld Uitgeschakeld