Weet je nu al dat je SEO-teksten wil laten schrijven? En zoek je één of meerdere specialisten die snel aan de slag kunnen? Wij doen dit elke dag, voor veel verschillende organisaties. Check de cases onderaan deze pagina. Of plan nu meteen een kennismaking in. Kost je niks, en levert je sowieso inzicht op.
Een goede webtekst is per definitie óók een SEO-tekst. Weet je waarom? Als je géén aandacht besteedt aan de aspecten die Google belangrijk vindt, loop je bezoekers mis. Simple as that.
Let er wel op dat je van SEO geen doel op zich maakt. Vindbaar zijn in Google is een middel voor meer zichtbaarheid en meer (relevante) bezoekers. Als jij al in Google een goed antwoord geeft op hun vraag, is de kans groter dat ze fan worden van jou. En met een beetje geluk ook klant. SEO teksten laten schrijven kan hierbij helpen.
Het algoritme (simpel gezegd: stappenplan) dat Google gebruikt om zoekresultaten voor een zoekopdracht te beoordelen en sorteren, verandert regelmatig.
Een uitdaging voor jou, want dat betekent dat je je website regelmatig moet aanpassen om een dramatische drop in Google te voorkomen. Tegelijkertijd is zo’n frisse sortering goed voor je doelgroep. Want zij krijgen - volgens Google in elk geval - betere antwoorden op hun vragen.
Om goed te kunnen scoren in Google, moet je de meest actuele regels kennen. We helpen je op weg met 3 grote ontwikkelingen.
Dit zijn 4 belangrijke factoren die Google meeneemt in de sortering van de resultaten. Goed om je hierin te verdiepen dus voordat je nieuwe teksten schrijft. Of je bestaande SEO-teksten wil laten herschrijven. Lees dit artikel over E-E-A-T om in een paar minuten je kennis te updaten.
Van een statische lijst met links naar een multimediale experience waar je via een chat-interface mee kan communiceren: het ouderwetse googelen gaat compleet op de schop dankzij AI.
Wat dit voor jouw content betekent? Check de aandachtspunten op gebied van SEO in onze uitgebreide blogpost over Search Generative Experience.
Zoeken met je stem in plaats van met je toetsenbord blijft maar groeien. Volgens Techreport maakt 41% van alle Amerikanen dagelijks gebruik van voice search. En het blijft niet bij zoeken: ruim 33 miljoen Amerikanen kópen daadwerkelijk producten online met hun stem.
Een groot verschil tussen tikkend googelen en sprekend googelen is de lengte van de zoekopdrachten. Als we praten tegen Siri of Alexa, gebruiken we zinnen die we ook tegen een mens zouden zeggen. Terwijl onze getikte instructies zo veel mogelijk ingekort zijn. Niet zo gek, als je weet dat spreken gemiddeld 3.7 x zo snel gaat als tikken!
Conclusie: schrijven in echtemensentaal is - o.a. dankzij de opkomst van voice search - belangrijker dan ooit.
Ok, je hebt je kennis over SEO op orde. En je hebt een beeld van de zoekwoorden waarop je beter gevonden wil worden. What’s next?
Voor een optimale aanpak kun je ook overwegen om een content marketing bureau in te schakelen. Zo zorg je ervoor dat je niet alleen goede teksten hebt, maar ook een doordachte contentstrategie die je helpt om consistent zichtbaar te zijn en je doelgroep effectief te bereiken.
In theorie best wel: je betrekt namelijk verschillende afdelingen bij het proces. Toch zien wij in de praktijk dat deze aanpak geen goede resultaten oplevert. Of nog sterker: dat een organisatie niet eens wéét wat de resultaten zijn. Er missen namelijk een paar belangrijke schakels in dit proces.
Met ruim 15 jaar SEO-ervaring bij tientallen bedrijven, weten we hoe we in kaart brengen welke schakels in jouw organisatie ontbreken. Elke situatie verschilt, maar in hoofdlijnen bestaat onze aanpak uit 4 flexibel in te richten stappen.
We beginnen altijd met een inventarisatie van de situatie: van je mensen en middelen, van je (content)doelen en van de vragen die jouw doelgroep heeft. Die inventarisatie maken we samen met jou: jij weet namelijk veel meer van jouw organisatie dan wij. Naast je website analyseren we ook je socials en andere kanalen. Voor succes in SEO is aansluiting op je totale contentstrategie namelijk een must.
Vaak levert het aanpassen of samenvoegen van bestaande pagina’s veel sneller resultaat dan (alleen) nieuwe pagina’s maken. Recyclen van content is net als recyclen van oude meubels: soms is een likje verf genoeg en soms moeten alle planken vervangen worden.
Toch (ook) nieuwe pagina’s nodig? In overleg met jouw stakeholders maken we een proces en templates om nieuwe pagina’s gestructureerd op te leveren. Gestructureerd betekent: kwaliteit voor kwantiteit en regelmatig evalueren en bijsturen waar nodig.
Als de verbeterde en nieuwe pagina’s resultaten opleveren, wil je dat kunnen zien, toch? Daarom is het inrichten van een dashboard in jouw favoriete SEO- of Analytics-tool een stap die we altijd meenemen. Meten is weten!
Spreekt ons stappenplan voor SEO-teksten laten schrijven je aan? En sta je open voor kennismaking met een specialist? Dan ben je klaar voor stap 0: het invullen van onderstaand formulier. Dat heb je binnen één minuut gefixt!