ICTU is een onpartijdige advies- en projectenorganisatie van en voor de overheid. Ze helpen overheidsorganisaties bij maatschappelijke vraagstukken, en in het bijzonder met uiteenlopende uitdagingen rondom digitalisering. Daar komt veel bij kijken, dus geeft Crossphaser Anne Ruth advies over het communiceren van de complexe vraagstukken en ontwikkelingen.
Dit hebben we waargemaakt voor ICTU: naast het ontwikkelen van een nieuwe branding strategie en een succesvolle migratie, zijn er ook nog 20 webinars georganiseerd.
Inclusief nieuwe indeling en beeldentaal.
Door vernieuwde LinkedIn strategie.
Flyers en banners, maar ook een gedrukt en goedgekeurd visiedocument.
Bij ICTU werkt(e) Anne Ruth mee aan het programma DiS Geo (doorontwikkelen van de geo-basisregistraties) en de Basisregistratie Ondergrond. Een van hun grootste uitdagingen tot nu toe was de website migratie van Bloomreach naar Iprox. Een migratie die niet alleen soepel moest verlopen, maar ook hét moment was om het platform van een complete nieuwe insteek te voorzien. Inclusief nieuwe indeling en beeldentaal. Het resultaat? De nieuwe website is stukken duidelijker, en informeert de doelgroep nu nog beter. En met een vernieuwde strategische inzet van de LinkedIn pagina stromen er nu ook minder vragen binnen. Dubbele win dus!
Anne Ruth maakte een plan voor de rebranding en voerde het zelf ook uit. Onder de rebranding viel bijvoorbeeld: een nieuwe website, nieuwe insteek van evenementen, uniforme huisstijl, vernieuwde flyers en banners. Het grootste gedeelte heeft zij zelf ontworpen, maar vaak ging dit ook in samenspraak met een externe vormgever. Naast een mooie website stond er als eindresultaat ook een gedrukt en goedgekeurd visiedocument. Met daarin een aantal infographics die Anne Ruth heeft gemaakt.
Communicatieadviseur Anne Ruth heeft ons fijn ondersteund tijdens het verduidelijken van onze boodschap en aanpak. Ze kan goed onafhankelijk adviseren en durft het gesprek aan te gaan over het vraagstuk.