De functie van een SEO copywriter, webredacteur of SEO tekstschrijver wordt nog wel eens verkeerd begrepen. SEO copywriting doet namelijk onterecht vermoeden dat zoekmachine optimalisatie een kwestie is van het schrijven van teksten waarin je keywords verwerkt. Natuurlijk blijft het belangrijk om aan te sluiten op de zoektermen die jouw doelgroep gebruikt. Die gebruik je in je url, je titels en je tekst.
Maar SEO teksten laten schrijven gaat over meer dan keywords alleen...
Zoekmachines checken hoe actueel, toegankelijk en vooral: hoe relevant je content is. Geeft je content voldoende antwoord op de vraag van je doelgroep? De kunst bij SEO copywriting is dus om verder te kijken dan alleen keywords: wat is bijvoorbeeld de onderliggende vraag of behoefte van je doelgroep? En welke vragen horen er bij de zoekterm (wat, hoe, waarom)?
Een SEO tekstschrijver koppelt zoekwoordenonderzoek aan klantdata en brengt zo de zoekintentie boven water. Op basis daarvan schrijft de copywriter relevante webteksten en vinden je bezoekers precies wat ze zoeken. De zoekmachine zal je daarvoor belonen met een hogere ranking.
Zowel zoekmachines als mensen houden van structuur. Een lange, ongestructureerde lap tekst zorgt voor een hoger bouncepercentage: bezoekers komen op je site binnen en klikken meteen weer weg. Dat wil je niet.
Een webredacteur, SEO tekstschrijver of copywriter maakt van je teksten, webteksten. Ook wel SEO teksten genoemd. Dat betekent een ‘scanbare’ tekst met een logische opbouw en pakkende tussenkoppen. Een goede SEO tekst wordt beter gevonden, zorgt voor een betere user experience en een hogere conversie.
Onze SEO tekstschrijvers en webredacteuren zijn gek op taal en hebben ervaring met SEO copywriting bij vele grote A-merken. Als jij een Crossphaser inhuurt, zorgen wij voor de perfecte match tussen zijn of haar persoonlijkheid en jouw organisatie.
Dit is wat je van onze professionele (web-)tekstschrijvers kunt verwachten:
We schrijven compleet nieuwe SEO teksten of redigeren en optimaliseren bestaande content. De kracht van goede content is namelijk dat je je over de zoekmachine geen zorgen hoeft te maken. De kunst is om outside-in denken. Niet ‘wat heeft jouw organisatie te bieden’, maar ‘welke vragen van je doelgroep beantwoord je’. Klantgerichte communicatie is de beste ‘optimalisatie-truc’ die altijd werkt.
Actuele SEO-copywriting draait om het maken van nuttige en interessante content die mensen willen lezen, delen en waarnaar ze willen linken, zodat de autoriteit en de betrouwbaarheid van je website omhoog gaat. De pagina’s die je wilt laten ranken scoren vervolgens hoger in Google. Zoekwoordenonderzoek is een goed begin voor de optimalisatie van jouw teksten. Google waardeert eigen, unieke SEO copywriting content. Het kopiëren van content van anderen kan veel problemen opleveren.