De tijd van spammen met keywords is voorbij

De functie van een SEO copywriter, webredacteur of SEO tekstschrijver wordt nog wel eens verkeerd begrepen. SEO copywriting doet namelijk onterecht vermoeden dat zoekmachine optimalisatie een kwestie is van het schrijven van teksten waarin je keywords verwerkt. Natuurlijk blijft het belangrijk om aan te sluiten op de zoektermen die jouw doelgroep gebruikt. Die gebruik je in je url, je titels en je tekst.

Maar SEO teksten laten schrijven gaat over meer dan keywords alleen...

Michiel boekje

Van zoekwoorden naar zoekintenties

Zoekmachines checken hoe actueel, toegankelijk en vooral: hoe relevant je content is. Geeft je content voldoende antwoord op de vraag van je doelgroep? De kunst bij SEO copywriting is dus om verder te kijken dan alleen keywords: wat is bijvoorbeeld de onderliggende vraag of behoefte van je doelgroep? En welke vragen horen er bij de zoekterm (wat, hoe, waarom)?

Een SEO tekstschrijver koppelt zoekwoordenonderzoek aan klantdata en brengt zo de zoekintentie boven water. Op basis daarvan schrijft de copywriter relevante webteksten en vinden je bezoekers precies wat ze zoeken. De zoekmachine zal je daarvoor belonen met een hogere ranking.

Een heldere structuur dankzij SEO copywriting

Zowel zoekmachines als mensen houden van structuur. Een lange, ongestructureerde lap tekst zorgt voor een hoger bouncepercentage: bezoekers komen op je site binnen en klikken meteen weer weg. Dat wil je niet.

Een webredacteur, SEO tekstschrijver of copywriter maakt van je teksten, webteksten. Ook wel SEO teksten genoemd. Dat betekent een ‘scanbare’ tekst met een logische opbouw en pakkende tussenkoppen. Een goede SEO tekst wordt beter gevonden, zorgt voor een betere user experience en een hogere conversie.

Waarom een SEO tekstschrijver van Crossphase?

Onze SEO tekstschrijvers en webredacteuren zijn gek op taal en hebben ervaring met SEO copywriting bij vele grote A-merken. Als jij een Crossphaser inhuurt, zorgen wij voor de perfecte match tussen zijn of haar persoonlijkheid en jouw organisatie.

Dit is wat je van onze professionele (web-)tekstschrijvers kunt verwachten:

  • kennis van de laatste ontwikkelingen op gebied van SEO copywriting: van featured snippets tot optimalisatie voor voice assistents
  • ze zijn snel thuis in ieder contentmanagementsysteem (cms), dus ook dat van jou
  • feeling voor jouw tone-of-voice. Waar nodig maken we een stijlgids of schrijfwijzer
  • ze verdiepen zich in jouw merk, jouw producten en jouw doelgroep
Daag onze SEO copywriter uit
Landscape markeren zwart oranje

Wat je aan ons kunt overlaten

We schrijven compleet nieuwe SEO teksten of redigeren en optimaliseren bestaande content. De kracht van goede content is namelijk dat je je over de zoekmachine geen zorgen hoeft te maken. De kunst is om outside-in denken. Niet ‘wat heeft jouw organisatie te bieden’, maar ‘welke vragen van je doelgroep beantwoord je’. Klantgerichte communicatie is de beste ‘optimalisatie-truc’ die altijd werkt.

SEO-copywriting van nu

Actuele SEO-copywriting draait om het maken van nuttige en interessante content die mensen willen lezen, delen en waarnaar ze willen linken, zodat de autoriteit en de betrouwbaarheid van je website omhoog gaat. De pagina’s die je wilt laten ranken scoren vervolgens hoger in Google. Zoekwoordenonderzoek is een goed begin voor de optimalisatie van jouw teksten. Google waardeert eigen, unieke SEO copywriting content. Het kopiëren van content van anderen kan veel problemen opleveren.

3 redenen waarom je een SEO copywriter nodig hebt

  • Ongeveer 93% van alle online ervaringen begint in een online zoekmachine. En met een aandeel van zo’n 92% wordt Google het meest gebruikt onder alle zoekmachines wereldwijd. (bron: Oberlo)
  • De SEO copywriter voorziet jouw website van teksten die goed opgepikt worden door Google. Zo komen potentiële klanten jouw aanbod tegen op de zoekresultatenpagina (SERP) van Google.
  • De juiste SEO content is naast linkbuilding voor autoriteit en een technisch goed website één van de belangrijkste onderdelen voor een gunstige positie in de google zoekresultaten.

Casestudy: SEO copywriting bij Vattenfall

Vattenfall schakelde Crossphase copywriter Adeline in. Ontdek hoe Adeline Vattenfall hielp om beter vindbaar te worden op 'duurzame' zoekwoorden.

Bekijk de resultaten!
Adeline

Informeer naar de mogelijkheden!

Het formulier is succesvol verzonden!
Helaas, er is een fout opgetreden bij het verzenden van het formulier. Probeer het opnieuw of mail ons direct via info@crossphase.nl
Bas
Bas Booster
Accountmanager

Een copywriter nodig?

bel naar
071 528 2221
mail naar
info@crossphase.nl
Wij gebruiken cookies

Wij gebruiken cookies om je de beste ervaring te bieden op onze website. Meer weten? Bekijk onze privacyverklaring.

Privacy overzicht

Deze website gebruikt cookies zodat we je de beste ervaring kunnen bieden. Cookie-informatie wordt opgeslagen in je browser. Zo kunnen we bijvoorbeeld zien welke delen van de site je het meest interessant en bruikbaar vindt en of we mensen bereiken met onze advertenties.

Noodzakelijke cookies

Wij plaatsen essentiële cookies en analytische cookies om te zorgen dat basisfuncties van onze website goed werken, dat wij je cookie-instellingen kunnen vastleggen en om anonieme gegevens over het gebruik van onze website te kunnen analyseren.

Ingeschakeld Uitgeschakeld
Marketing cookies

We plaatsen tracking cookies om onze klanten te kunnen bereiken en om te weten of onze advertenties hun doel bereiken. Wil je weten om welke cookies het gaat? We beschrijven ze in onze privacyverklaring.

Ingeschakeld Uitgeschakeld