Wat hebben herkenbare merken met elkaar gemeen? Consistentie. Een schrijfwijzer helpt iedereen binnen je bedrijf om in dezelfde stijl te communiceren.
Consistentie in je merkverhaal voorkomt verwarring en zorgt voor vertrouwen bij je doelgroep. Het resultaat? Hogere conversie.
Een huisstijlhandboek geeft duidelijke richtlijnen over logogebruik, kleuren en fotografie. Maar een uitgebreide uitleg over schrijfstijl en -regels ontbreekt bij veel bedrijven. Een gemiste kans, want beeld en woord vormen samen je merkidentiteit.
Die wil je herkennen in advertenties, op je website, in de nieuwsbrief, je servicemail en je tweets. Onze tekstschrijvers helpen je graag bij het vertalen van je merkstrategie naar een gedetailleerde en werkbare schrijfwijzer. Zij zijn gespecialiseerd in copywriting. We mark your words.
Zonder schrijfwijzer verspil je een hoop tijd en geld, want:
Met uitgebreide richtlijnen bij de hand geef je elke in- en externe tekstschrijver houvast. Dat scheelt een boel review-rondes en een hoop tijd.
Dat doen we door ons eerst te verdiepen in jouw merk, product en doelgroep. Vervolgens stellen we een schrijfwijzer voor je op of breiden de bestaande voor je uit. In een goede schrijfwijzer leggen we bijvoorbeeld vast:
Als je schrijfwijzer klaar is, moet de merkstem nog tot leven komen binnen je bedrijf.
Een mailtje met een link naar je schrijfwijzer gaat het dan niet redden.
Daarom geven we graag workshops en presentaties aan de webredactie, het socialmedia-team en het marketingteam. We spread your words ;).
“Het belang van een schrijfwijzer wordt steeds duidelijker. Toch merk ik dat er veel bedrijven zijn die er niet of nauwelijks gebruik van maken. Want: die nieuwe website, campagne of rebranding moet er gewoon komen. En snel ook. Tijd voor het opstellen van een schrijfwijzer is er dan (vaak) niet. Zonde!” Joyce is webredacteur bij Crossphase en heeft voor veel verschillende klanten gewerkt. In haar blog vertelt ze waarom een schrijfwijzer onmisbaar is voor de toon van jouw merk.