Het vinden van geschikte experts

Contentmanager, contentmarketeer, copywriter, customer journey expert, content lead of content guru. Contentspecialisten gebruiken 101 titels voor het omschrijven van hun kunnen. Dankzij het continu veranderende werkveld, is het vinden van de juiste mensen de grootste uitdaging voor managers. Want hoe bepaal je wat je team nodig heeft? Hoe noem je die functie? En: hoe werk je samen met verschillende disciplines?

Tjeerd

Alles draait om de juiste skills

Om beter in te spelen op deze vragen, ontwikkelden we de Content Skillset. Met dit model brengen we in kaart welke skills, ervaringen en kennis jij en je team al hebben. Zo wordt duidelijk welke skills er nodig zijn om als team te kunnen groeien én verbeteren.

Tim flipover

Content maken, managen en de juiste strategie

Goede contentteams hebben skills in 3 belangrijke gebieden.

  • Creating: het creëren van relevante, passende content
  • Managing: content, processen en mensen managen in een complexe technologische en organisatorische omgeving
  • Having a strategy: een contentstrategie ontwikkelen en monitoren om bedrijfsdoelen te halen
Crossphase Content Skillset 3 dimensions

Stel het optimale team samen

Om je te helpen de juiste mensen te vinden, brengen we in kaart wat de doelen van jouw team zijn. Op basis daarvan maken we een profiel van de skills die in jullie organisatie aanwezig én nodig zijn. Daarnaast onderzoeken we of bestaande skills effectief worden ingezet. Welke teams zijn er nog meer? Welke techniek is aanwezig? Hoe wordt er samengewerkt? Met behulp van die analyse brengen we advies uit.

CD workshop overzicht deelnemers

Gebruik de Content Skillset zelf!

Benieuwd hoe je de skillset voor jouw team kunt inzetten? Download ons gratis whitepaper met het volledige model en uitgebreide uitleg van de skills.

Download de Content Skillset
Stationery 2 2x

Bekijk de presentatie

Onze consultants Tim Hanse en Tjeerd Schopman ontwikkelden de Content Skillset. Op OmnichannelX 2020 vertelden ze over het hoe en waarom - en over het proces van het maken van de skillset.

Dit betekent de skillset voor ons

Het ontwikkelen van de Content Skillset zorgde ervoor dat we zelf beter over skills gingen nadenken. Dit is wat dat voor ons heeft betekend.

Dit betekent de skillset voor Crossphase
Esha Profielfoto
Tim hanse tjeerd schopman
Tjeerd Schopman & Tim Hanse
Bedenkers van de Content Skillset

Meer weten over onze Content Skillset?

bel naar
071-5282221
Wij gebruiken cookies

Wij gebruiken cookies om je de beste ervaring te bieden op onze website. Meer weten? Bekijk ons privacy statement.

Privacy overzicht
Deze website gebruikt cookies zodat we je de beste ervaring kunnen bieden. Cookie-informatie wordt opgeslagen in je browser. Zo kunnen we bijvoorbeeld zien welke delen van de site je het meest interessant en bruikbaar vindt en of we mensen bereiken met onze advertenties.
Noodzakelijke cookies
Wij plaatsen essentiële cookies en analytische cookies om te zorgen dat basisfuncties van onze website goed werken, dat wij je cookie-instellingen kunnen vastleggen en om anonieme gegevens over het gebruik van onze website te kunnen analyseren.
Ingeschakeld Uitgeschakeld
Marketing cookies
We plaatsen tracking cookies om onze klanten te kunnen bereiken en om te weten of onze advertenties hun doel bereiken. Wil je weten om welke cookies het gaat? We beschrijven ze in ons privacy statement.
Ingeschakeld Uitgeschakeld