Contentmanager, contentmarketeer, copywriter, customer journey expert, content lead of content guru. Contentspecialisten gebruiken 101 titels voor het omschrijven van hun kunnen. Dankzij het continu veranderende werkveld, is het vinden van de juiste mensen de grootste uitdaging voor managers. Want hoe bepaal je wat je team nodig heeft? Hoe noem je die functie? En: hoe werk je samen met verschillende disciplines?
Contentland kent vele disciplines. Maar hoe noem je nu die ene specialist die je nodig hebt? Dat probleem kennen we. Daarom hebben wij de content skillset bedacht. Zo ben je direct minder tijd kwijt
Om beter in te spelen op deze vragen, ontwikkelden we de Content Skillset. Met dit model brengen we in kaart welke skills, ervaringen en kennis jij en je team al hebben. Zo wordt duidelijk welke skills er nodig zijn om als team te kunnen groeien én verbeteren.
Goede contentteams hebben skills in 3 belangrijke gebieden.
Om je te helpen de juiste mensen te vinden, brengen we in kaart wat de doelen van jouw team zijn. Op basis daarvan maken we een profiel van de skills die in jullie organisatie aanwezig én nodig zijn. Daarnaast onderzoeken we of bestaande skills effectief worden ingezet. Welke teams zijn er nog meer? Welke techniek is aanwezig? Hoe wordt er samengewerkt? Met behulp van die analyse brengen we advies uit.
In 15 minuten vertelt Content Skillset-owner Jantine je hoe het werkt.