Wat is contentmanagement?

Contentmanagement is het doelgericht organiseren van de content op je website. Met goed georganiseerd contentmanagement zorg je dat ieder stukje content op de juiste plek staat, actueel is en relevant is. Voor de optimale vindbaarheid stel je de zoektermen waarop je gevonden wilt worden af op de wensen van je bezoekers. Contentmanagement is het bewaken van overzicht van zowel je cms als de content zelf. Optimaliseren is daarom de middle name van degene die het managen op zich neemt: de contentmanager.

Ontwerp zonder titel

We zijn er voor je van contentmanagement tot contentmarketing

Voor wie een contentmanager zoekt (voor een project of een langere periode) of een ervaren projectmanager. Voor wie wil onderzoeken hoe contentmarketing bijdraagt aan je conversie. Bij Crossphase heb je keuze uit ruim 80 digital content specialisten met ieder een eigen talent en aandachtsgebied.

Contentbeheer

Met georganiseerd beheer van je content maak je niet alleen medewerkers blij die content plaatsen. Ook de bezoekers van je website profiteren ervan.

Meer over contentbeheer

Optimalisatie

Betere content betekent meer conversie. En meer tevreden bezoekers. Maar wat is goede content? En wat is het verschil tussen SEO en contentoptimalisatie?

Meer over contentoptimalisatie

Contentmarketing

Wie zijn je klanten, wat willen je klanten en wat houdt hen tegen om tot conversie over te gaan? Met de antwoorden op deze vragen maak je van content een marketinginstrument.

Meer over contentmarketing

Projecten

Een nieuwe website vanwege een fusie of redesign. Contentmigratie naar een nieuw cms. Soms heb je een projectmanager nodig die de deadline haalt én de kwaliteit waarborgt.

Meer over projectmanagement

Contentmanagement, wat betekent het voor jouw bedrijf?

Met contentmanagement zorgt een contentmanager voor het doelgericht organiseren van:

  • Alle content op je website
    Zodat de juiste content op de juiste plek in de customer journey staat. Wat de juiste plek is, bepaalt de contentstrategie.
  • De processen rondom het publiceren van content
    Duidelijkheid over rollen en rechten, en over het proces van aanleveren, redigeren, reviewen, plaatsen en publiceren.
  • Communicatie met stakeholders
    Contentmanagers vormen de spil tussen alle stakeholders. Ze weten wat goede content is. Maar ook hoe ze dit samenbrengen in de vorm van projectmanagement.
  • Onderhoud en optimalisatie van alle content
    Content moet je onderhouden, optimaliseren op basis van data en actueel houden. Bij contentmanagement bewaakt de contentmanager het overzicht en de voortgang.
  • Onderhoud en optimalisatie van je cms
    Het cms vergt een duidelijke (URL-)structuur, onderhoud en ontwikkeling. Een goed onderhouden cms maakt je website sneller en toegankelijker.
  • Een contentstrategie
    In de contentstrategie bepaal je het doel van de website (of webpagina) en hoe je alle stukjes content strategisch inzet om dat doel te bereiken.

3 redenen waarom je een contentmanager nodig hebt

  1. Contentbeheer en ondersteuning
    Je hebt ondersteuning nodig bij het updaten en onderhouden van het CMS (eventueel in samenwerking met andere stakeholders).
  2. Omdat je er geen tijd voor hebt
    Een website onderhouden en contentmanagement kost veel tijd. Voor kleinere websites is dat maar één keer in de zoveel tijd, maar bij aanpassingen met regelmaat is het inhuren van een contentmanager een handige investering.
  3. Websites bouwen en onderhouden is een vak apart
    Het opzetten van een website is iets conceptueels. Veel mensen doen dit niet dagelijks. Het is dan ook moeilijk je voor te stellen hoe het eruit gaat zien. En of de flow over de website logisch is. Een contentmanager kan je helpen met het opzetten van een prototype.
Ik zoek een contentmanager
Michelle sandra

Casestudy: een digitale open dag voor hogeschool Inholland

Met 3 contentmanagers en een content lead maakten we het mogelijk: een digitale open dag voor Hogeschool Inholland. Binnen 3 dagen én in coronatijden.

Lees alles over onze aanpak
Digitale opendag inholland 3

Contentmanagementsystemen kennen geen geheimen voor onze contentmanagers

Het ene cms is het andere niet. Sommige contentmanagement systemen werken vrij eenvoudig, andere zijn redelijk complex. Soms heb je er html-kennis voor nodig, soms niet. Om snel van start te kunnen is het dus belangrijk dat een contentmanager ervaring heeft met jouw cms. De contentmanagers van Crossphase hebben in elk geval ervaring met onderstaande cms'en. Is jouw cms niet bij ons content marketing bureau bekend? Dan nog zorgt de ervaring ervoor dat onze contentmanager dit in no-time onder de knie heeft.

  • Adobe Experience Manager
  • Bloomreach
  • Contentful
  • Craft
  • Drupal
  • Episerver
  • Kentico
  • Kontent.ai
  • Magento
  • Salesforce
  • Sharepoint
  • Sitecore
  • Sitefinity
  • Tridion
  • Umbraco
  • WordPress

Contentmigratie: je website verhuizen laat je over aan een pro

Al sinds de oprichting in 2007 ondersteunt Crossphase bedrijven bij grote migratieprojecten. Dat betekent ruim 15 jaar ervaring met contentmigratie. Jaren waarin we honderden, vaak complexe websites succesvol van A naar B verhuisden. Bovendien durven we na al die jaren te stellen dat de inzet van onze ervaren professionals zichzelf terugverdient. In tijd. In geld. En in een website die nog beter vindbaar is en nog beter converteert.

Interesse in onze expertise?

Zo helpen we je bij je migratieproject
Vierkant knippen plakken oranje wit

Deze bedrijven gingen je voor #besteenbeetjetrots

We vertaalden het verhaal van ruim 150 A-merken naar de beste content. Binnenkort ook dat van jou?

Consumentenbond logo zwart-wit
Zilveren Kruis logo zwart-wit
Yamaha logo zwart-wit
VGZ logo zwart-wit
Renault logo
Nuon Vattenfall logo zwart-wit
Rabobank logo zwart-wit
NS logo zwart-wit
Maastricht University logo zwart-wit
KVK logo zwart-wit
KPN logo zwart-wit
JDE Jacob Douwe Egberts logo zwart-wit
Koninklijke Bibliotheek logo zwart-wit
Hogeschool Leiden logo zwart-wit
Exact logo zwart-wit
Etos logo zwart-wit
Centraal Beheer Achmea logo zwart-wit
Albert Heijn logo zwart-wit
Ahold Delhaize logo
ABN AMRO Bank logo zwart-wit

Advies of ondersteuning nodig bij contentmanagement? Neem contact op.

Het formulier is succesvol verzonden!
Helaas, er is een fout opgetreden bij het verzenden van het formulier. Probeer het opnieuw of mail ons direct via info@crossphase.nl
Shiane Gambhirsingh
Shiane Gambhirsingh
Sales Consultant

Ontdekken wat wij voor jouw organisatie kunnen betekenen?

bel naar
071 528 2221
mail naar
info@crossphase.nl
Wij gebruiken cookies
Privacy overzicht

Deze website gebruikt cookies zodat we je de beste ervaring kunnen bieden. Cookie-informatie wordt opgeslagen in je browser. Zo kunnen we bijvoorbeeld zien welke delen van de site je het meest interessant en bruikbaar vindt en of we mensen bereiken met onze advertenties.

Noodzakelijke cookies

Wij plaatsen essentiële cookies en analytische cookies om te zorgen dat basisfuncties van onze website goed werken, dat wij je cookie-instellingen kunnen vastleggen en om anonieme gegevens over het gebruik van onze website te kunnen analyseren.

Ingeschakeld Uitgeschakeld
Marketing cookies

We plaatsen tracking cookies om onze klanten te kunnen bereiken en om te weten of onze advertenties hun doel bereiken. Wil je weten om welke cookies het gaat? We beschrijven ze in onze privacyverklaring.

Ingeschakeld Uitgeschakeld