In het najaar van 2015 hebben we een nieuwe website overgedragen aan de het contentteam van NS. Hierbij hoorden één-op-één-trainingen en handleidingen. Deze zorgvuldig voorbereide overdracht garandeerde de continuïteit van dagelijkse werkzaamheden. De vaste medewerkers konden direct aan de slag met de nieuwe website en het cms (Hippo).
Ons team heeft het migratieproces begeleid en gezorgd voor een soepele overgang naar het nieuwe platform. Door onze zorgvuldige aanpak is de migratie zonder problemen verlopen en kon NS direct profiteren van de voordelen van het nieuwe platform.
Teksten werden herschreven en gereviewd
Teksten werden aangepast en beoordeeld op kwaliteit.
Een omvangrijke migratieklus
Teksten werden aangepast en beoordeeld op kwaliteit.
Gestructureerd nieuw CMS
Teksten werden aangepast en beoordeeld op kwaliteit.
De eerste stap was het uitwerken van een plan van aanpak. Hiervoor hebben we het project vergeleken met eerdere migraties en alle informatie verzameld die relevant was voor een gedetailleerd projectplan. Het plan van aanpak bestond onder andere uit:
De detaillering is erg belangrijk. Want als activiteiten en verantwoordelijkheden niet goed zijn uitgewerkt, kan dit leiden tot vertraging en/of het overschrijden van budgetten.
Na zorgvuldige voorbereiding hebben we de website opnieuw gebouwd in een nieuwe versie van Hippo. Alle content werd gereviewd, herschreven en gemigreerd naar nieuwe templates. Uiteraard volgens strikte richtlijnen.
Tijdens dit project werkten onze medewerkers nauw samen met de ontwikkelaars van NS en Hippo. Daarbij hadden onze medewerkers verschillende rollen:
Het verhuizen van content klinkt misschien simpel, maar is meer werk dan het copy-pasten van tekst en afbeeldingen. Elk stukje content moet aangepast worden aan de nieuwe templates van een website. Dit is belangrijk voor de kwaliteit.
De nieuwe templates werden uitgebreid getest. Daarbij lag de focus niet alleen op de ‘voorkant’; ook het cms kreeg aandacht. Het team lette niet alleen op de functionaliteiten van het cms, maar ook op de gebruiksvriendelijkheid ervan.
NS is een blije klant en daar zijn we trots op!