Goede content is actueel, relevant en draagt bij aan de conversie. Met content optimalisatie stem je je content nog beter af op de behoefte van je doelgroep. Ook vergroot je ook je vindbaarheid en hou je de informatie up to date. Verbeter je content en je ziet meteen verschil in je SEO én conversie. Een content marketing bureau als Crossphase helpt je hier graag bij.
Content optimalisatie begint altijd met een analyse. Inventariseer alle verbeterpunten. Is het doel van iedere pagina helder? Staan de juiste keywords op de juiste plek voor je SEO? Zijn de teksten goed geschreven, op B1-taalniveau en scanbaar? Is je content up-to-date en relevant voor je doelgroep? Helpt je content de bezoeker richting doel? Is er meer conversie te behalen door een tekstlink of call-to-action aan te passen? Lees ook eens meer over contentmarketing.
Goed, een paar voorbeelden van dingen die je doet om je content te verbeteren:
Content optimalisatie laat je uitvoeren door een contentmanager, contentspecialist, webredacteur, SEO copywriter of tekstschrijver.
De kennis van onze contentmanagers en contentspecialisten is altijd up-to-date. Van de laatste inzichten op SEO-gebied tot content schrijven voor de chatbot of Voice Assistent. Onze begeleiding bestaat uit 3 stappen voor content optimalisatie:
Aan het eind van het project hollen we niet zomaar de deur uit. We laten je niet met lege handen achter, maar liever met een slimme Content Governance en advies waarmee je weer even voort kunt.