Optimalisatie begint altijd met analyse. Inventariseer alle verbeterpunten. Is het doel van iedere pagina helder? Staan de juiste keywords op de juiste plek voor je SEO? Zijn de teksten goed geschreven, op B1-taalniveau en scanbaar? Is je content up-to-date en relevant voor je doelgroep? Helpt je content de bezoeker richting doel? Is er meer conversie te behalen door een tekstlink of call-to-action aan te passen?
Omdat je een website niet voor de sier hebt. Of het nu branding, kennis delen of sales is, je website heeft een doel. Dus wil je doelgerichte, goede content. Vindbaar, gebruiksvriendelijk, aantrekkelijk, verleidelijk. En omdat de ontwikkelingen in online communicatie bepaald niet stil staan, is je website nooit klaar.
Goed, een paar voorbeelden van dingen die je doet om je content te verbeteren:
Contentoptimalisatie laat je uitvoeren door een contentmanager, contentspecialist, webredacteur, copywriter en/of tekstschrijver.
De kennis van onze contentmanagers en contentspecialisten is altijd up-to-date. Van de laatste inzichten op SEO-gebied tot content schrijven voor de chatbot of Voice Assistent. Onze begeleiding bestaat uit 3 stappen:
Aan het eind van het project hollen we niet zomaar de deur uit. We laten je niet met lege handen achter, maar liever met een slimme Content Governance en advies waarmee je weer even voort kunt.