Wat is contentoptimalisatie?

Goede content is actueel, relevant en draagt bij aan de conversie. Met content optimalisatie stem je je content nog beter af op de behoefte van je doelgroep. Ook vergroot je ook je vindbaarheid en hou je de informatie up to date. Verbeter je content en je ziet meteen verschil in je SEO én conversie. Een content marketing bureau als Crossphase helpt je hier graag bij met een doordachte contentstrategie.

Je content verbeteren, waar begin je?

Content optimalisatie begint altijd met een analyse. Inventariseer alle verbeterpunten. Is het doel van iedere pagina helder? Staan de juiste keywords op de juiste plek voor je SEO? Zijn de teksten goed geschreven, op B1-taalniveau en scanbaar? Is je content up-to-date en relevant voor je doelgroep? Helpt je content de bezoeker richting doel? Is er meer conversie te behalen door een tekstlink of call-to-action aan te passen? Lees ook eens meer over contentmarketing.

Pexels man writing at desk with laptop

Nu even concreet: hoe wordt je content precies verbeterd?

Goed, een paar voorbeelden van dingen die je doet om je content te verbeteren:

  • Dode links opsporen
  • Dubbele content verwijderen
  • Afbeeldingen comprimeren
  • Zelden bezochte pagina’s verwijderen
  • Teksten herschrijven
  • Keywords toevoegen op basis van data-analyse
  • Metatitels en -beschrijvingen aanpassen
  • Micro-copy herschrijven
  • Overbodige code verwijderen
  • URL-structuur aanpassen
  • Alt-teksten aanpassen

Contentoptimalisatie laat je uitvoeren door een contentmanager, contentspecialist, webredacteur, SEO copywriter of tekstschrijver.

Neem contact met ons op

Wat kan Crossphase voor jouw optimalisatieproject betekenen?

De kennis van onze contentmanagers en contentspecialisten is altijd up-to-date. Van de laatste inzichten op SEO-gebied tot content schrijven voor de chatbot of Voice Assistent. Onze begeleiding bestaat uit 3 stappen voor content optimalisatie:

  1. Een content audit

    Waarin we je hele website analyseren en de verbeterpunten in kaart brengen. Hieruit volgt een data driven plan van aanpak.

  2. Schrijven, schaven en snoeien

    Nu we weten wat er moet gebeuren, dóen we dat ook. Van herschrijven tot herstructureren.

  3. Testen en meten

    Meten is weten, dus we (A/B-)testen graag of alle aanpassingen ook het gewenste resultaat opleveren.

Aan het eind van het project hollen we niet zomaar de deur uit. We laten je niet met lege handen achter, maar liever met een slimme Content Governance en advies waarmee je weer even vooruit kunt.

Vierkant projectmanagement wit blauw

Casestudy: optimalisatie 'Goedkope treinkaartjes' NS

Een top 3-positie in Google en 160% meer traffic voor de pagina 'Goedkope treinkaartjes'. Contentmanager Kimberley bokste dit, samen met haar collega's van NS, in een halfjaar voor elkaar.

    Lees alles over haar aanpak
    Trein ns

    Advies of ondersteuning nodig bij content optimalisatie? Neem contact op.

    Het formulier is succesvol verzonden!
    Helaas, er is een fout opgetreden bij het verzenden van het formulier. Probeer het opnieuw of mail ons direct via info@crossphase.nl
    Shiane Gambhirsingh
    Shiane Gambhirsingh
    Sales Consultant

    Ontdekken wat wij voor jouw organisatie kunnen betekenen?

    bel naar
    071 528 2221
    mail naar
    info@crossphase.nl
    Wij gebruiken cookies
    Privacy overzicht

    Deze website gebruikt cookies zodat we je de beste ervaring kunnen bieden. Cookie-informatie wordt opgeslagen in je browser. Zo kunnen we bijvoorbeeld zien welke delen van de site je het meest interessant en bruikbaar vindt en of we mensen bereiken met onze advertenties.

    Noodzakelijke cookies

    Wij plaatsen essentiële cookies en analytische cookies om te zorgen dat basisfuncties van onze website goed werken, dat wij je cookie-instellingen kunnen vastleggen en om anonieme gegevens over het gebruik van onze website te kunnen analyseren.

    Ingeschakeld Uitgeschakeld
    Marketing cookies

    We plaatsen tracking cookies om onze klanten te kunnen bereiken en om te weten of onze advertenties hun doel bereiken. Wil je weten om welke cookies het gaat? We beschrijven ze in onze privacyverklaring.

    Ingeschakeld Uitgeschakeld