Je content verbeteren, waar begin je?

Optimalisatie begint altijd met analyse. Inventariseer alle verbeterpunten. Is het doel van iedere pagina helder? Staan de juiste keywords op de juiste plek voor je SEO? Zijn de teksten goed geschreven, op B1-taalniveau en scanbaar? Is je content up-to-date en relevant voor je doelgroep? Helpt je content de bezoeker richting doel? Is er meer conversie te behalen door een tekstlink of call-to-action aan te passen?

Sandra

Waarom is doorlopend optimaliseren van je website zo belangrijk?

Omdat je een website niet voor de sier hebt. Of het nu branding, kennis delen of sales is, je website heeft een doel. Dus wil je doelgerichte, goede content. Vindbaar, gebruiksvriendelijk, aantrekkelijk, verleidelijk. En omdat de ontwikkelingen in online communicatie bepaald niet stil staan, is je website nooit klaar.

Amber liniaal

Nu even concreet: waar moet ik aan denken bij contentoptimalisatie?

Goed, een paar voorbeelden van dingen die je doet om je content te verbeteren:

  • Dode links opsporen
  • Dubbele content verwijderen
  • Afbeeldingen comprimeren
  • Zelden bezochte pagina’s verwijderen
  • Teksten herschrijven
  • Keywords toevoegen op basis van data-analyse
  • Meta titels en beschrijvingen aanpassen
  • Micro-copy herschrijven
  • Overbodige code verwijderen
  • URL-structuur aanpassen
  • Alt-teksten aanpassen

Contentoptimalisatie laat je uitvoeren door een contentmanager, contentspecialist, webredacteur, copywriter en/of tekstschrijver.

Neem contact met ons op

Wat kan Crossphase voor jouw optimalisatieproject betekenen?

De kennis van onze contentmanagers en contentspecialisten is altijd up-to-date. Van de laatste inzichten op SEO-gebied tot content schrijven voor de chatbot of Voice Assistent. Onze begeleiding bestaat uit 3 stappen:

  1. Een content audit

    Waarin we je hele website analyseren en de verbeterpunten in kaart brengen. Hieruit volgt een data driven plan van aanpak.
  2. Schrijven, schaven en snoeien

    Nu we weten wat er moet gebeuren, dóen we dat ook. Van herschrijven tot herstructureren.
  3. Testen en meten

    Meten is weten, dus we (A/B-) testen graag of alle aanpassingen ook het gewenste resultaat opleveren.

Aan het eind van het project hollen we niet zomaar de deur uit. We laten je niet met lege handen achter, maar liever met een slimme Content Governance en advies waarmee je weer even voort kunt.

Vierkant projectmanagement wit blauw

Casestudy: optimalisatie 'Goedkope treinkaartjes' NS

Een top 3-positie in Google en 160% meer traffic voor de pagina 'Goedkope treinkaartjes'. Contentmanager Kimberley bokste dit, samen met haar collega's van NS, in een halfjaar voor elkaar.

    Lees alles over haar aanpak
    Trein ns

    Advies of ondersteuning nodig bij contentoptimalisatie? Een kennismakingsgesprek is altijd gratis en vrijblijvend.

    Sacha accountmanager
    Sacha van den Broek
    Business Developer

    Ontdekken wat wij voor jouw organisatie kunnen betekenen?

    bel naar
    071 528 2221
    mail naar
    info@crossphase.nl
    Wij gebruiken cookies

    Wij gebruiken cookies om je de beste ervaring te bieden op onze website. Meer weten? Bekijk ons privacy statement.

    Privacy overzicht
    Deze website gebruikt cookies zodat we je de beste ervaring kunnen bieden. Cookie-informatie wordt opgeslagen in je browser. Zo kunnen we bijvoorbeeld zien welke delen van de site je het meest interessant en bruikbaar vindt en of we mensen bereiken met onze advertenties.
    Noodzakelijke cookies
    Wij plaatsen essentiële cookies en analytische cookies om te zorgen dat basisfuncties van onze website goed werken, dat wij je cookie-instellingen kunnen vastleggen en om anonieme gegevens over het gebruik van onze website te kunnen analyseren.
    Ingeschakeld Uitgeschakeld
    Marketing cookies
    We plaatsen tracking cookies om onze klanten te kunnen bereiken en om te weten of onze advertenties hun doel bereiken. Wil je weten om welke cookies het gaat? We beschrijven ze in ons privacy statement.
    Ingeschakeld Uitgeschakeld