Goede content is actueel, relevant en draagt bij aan de conversie. Met content optimalisatie stem je je content nog beter af op de behoefte van je doelgroep. Ook vergroot je ook je vindbaarheid en hou je de informatie up-to-date. Verbeter je content en je ziet meteen verschil in je SEO én conversie. Een content marketing bureau als Crossphase helpt je hier graag bij.
Contentoptimalisatie begint altijd met een analyse. Inventariseer alle verbeterpunten. Is het doel van iedere pagina helder? Staan de juiste keywords op de juiste plek voor je SEO? Zijn de teksten goed geschreven, op B1-taalniveau en scanbaar? Is je content up-to-date en relevant voor je doelgroep? Helpt je content de bezoeker richting jouw doel? Is er meer conversie te behalen door een tekstlink of call-to-action aan te passen? Lees ook eens meer over contentmarketing.
Goed, een paar voorbeelden van dingen die je doet om je content te verbeteren:
Contentoptimalisatie laat je uitvoeren door een contentmanager, contentspecialist, webredacteur, SEO copywriter of tekstschrijver.
De kennis van onze contentmanagers en contentspecialisten is altijd up-to-date. Onze begeleiding bestaat uit drie stappen voor contentoptimalisatie:
Een content audit
Waarin we je hele website analyseren en de verbeterpunten in kaart brengen. Hieruit volgt een data driven plan van aanpak.Schrijven, schaven en snoeien
Nu we weten wat er moet gebeuren, dóen we dat ook. Van herschrijven tot herstructureren.Testen en meten
Meten is weten, dus we (A/B-) testen graag of alle aanpassingen ook het gewenste resultaat opleveren.Aan het eind van het project hollen we niet zomaar de deur uit. We laten je niet met lege handen achter, maar liever met een slimme content governance en advies waarmee je weer even voort kunt.