DSM Biomedical is gespecialiseerd in biomedische materialen en oplossingen. Het bedrijf levert producten aan de medische en farmaceutische industrie. Voor de nieuwe website zijn pagina’s ontworpen, die in Adobe Experience Manager (AEM) moeten worden opgebouwd. Een mooie klus voor onze contentmanagers.
Dit hebben we waargemaakt voor DSM Biomedical: een nieuwe website met een fris nieuw design, bedoeld voor een interne integratie.
Vol met vernieuwde content en design.
Linkjes naar andere bestaande pagina's.
Vernieuwde opbouw om een betere lay-out te krijgen.
Wat een project leek van ongeveer 4 weken, bleek uiteindelijk anderhalve maand werk te zijn. Om tijd en geld te besparen, moest er opgeschaald worden in de aangeleverde designs.
Die uitdaging zorgde ervoor dat wij meer vrijheid kregen in het project. Van tevoren maakten we een inschatting: werkt dit ontwerp goed in AEM, of kunnen we beter andere componenten gebruiken? We adviseerden onze stakeholders over de beste aanpak. Samen met hen haalden we alle deadlines en hebben we dit project succesvol afgerond.
De eerste stap was het maken van een overzicht in Google Sheets. Door dit te delen met DSM Biomedical maakten we het werkproces en onze voortgang inzichtelijk. In het overzicht voegden onze stakeholders de ontwerpen toe voor de nieuwe pagina’s. Vervolgens konden wij ze opbouwen in AEM. Liepen we tegen een technisch probleem aan, dan meldden we dit in hetzelfde bestand. Dit alles zorgde voor een snelle en effectieve samenwerking!
Crossphase helped us bring our revamped website designs and copy to life in Adobe Experience Manager. They were the subject matter experts on calls with internal and external stakeholders. With all the moving parts, they found efficiency with me in setting up a shared excel document, weekly check-ins, and keeping lines of communication open via Teams chat. Overall, they built 30+ new URLs that required creative solutions with the components available in order to closely match the designs.