Cms-selectie | Voorbereiding | Uitvoering | Livegang
Ingepakt, verhuizers ingehuurd en opgeschreven welke doos waar moet komen in het nieuwe huis? Iedere verhuizing vergt de nodige voorbereiding. Dat geldt ook voor het verhuizen van je website. Want welke content verhuis je mee naar het nieuwe cms? Wie heb je daarbij nodig? En waar ga je de content precies plaatsen? Heb je de antwoorden op deze vragen, dan is het tijd om je website daadwerkelijk te verhuizen. Aan de slag met content overzetten naar het nieuwe cms? Wij leggen uit waar je op moet letten.
Extra handen nodig bij het overzetten van content?
1. Content overzetten volgens de afspraken
In de voorbereidende fase leggen we vast welke content moet worden overgezet. Ook maken we afspraken over naamgeving, en over de plaats en layout van de nieuwe pagina’s. Daarna begint het échte werk: content verhuizen naar het nieuwe cms.
Daar hebben we jou ook bij nodig. Onze contentmanagers moeten namelijk over de juiste content beschikken. Dat kan je regelen met briefing templates. Weet je niet hoe je een briefing template opstelt? Dan helpen we je. Je kunt ook de oude content van de huidige website kopiëren. Vervolgens gaan onze contentmanagers aan de slag met het opbouwen van de nieuwe pagina’s. We houden ons aan de gemaakte afspraken. En komen we wat geks tegen of missen we iets? Dan bespreken we dat met je.
2. Van afbeeldingen tot hyperlinks: it’s all about the details
Bij het verhuizen van content letten we op alle details. Denk aan afbeeldingsformaten, metadata, buttonteksten en hyperlinks. We zorgen dat de nieuwe website compleet is en dat alles tot in de puntjes geregeld is. Zo start jij met een schoon én strak cms, dat makkelijk te onderhouden is.
3. Regelmatig contact tijdens migratie
Tijdens het migreren van content is het belangrijk om regelmatig contact te hebben met elkaar. Bijvoorbeeld met een wekelijkse call om updates te bespreken. Hierin bespreken we de voortgang en punten waar we tegenaan lopen. Dit doen we aan de hand van een werkdocument. Hierin houden we per pagina bij wat er gedaan is. Maar ook waar we nog vragen over hebben. Zo heeft iedereen altijd een up-to-date overzicht van de status en spelen we snel in op aandachtspunten.
“Onze wekelijkse call met jou en de ontwikkelaar helpt om jouw websitemigratie soepel te laten verlopen. Is alle software op tijd geleverd, of kunnen we de ontwikkelaar nog ergens bij helpen? En is alle content compleet? Door onze wekelijkse call houden we de planning van jouw migratie goed in de gaten.”