Direct een Copywriter nodig? Bel 071 528 2221.
Meer info

Betere teksten betekent hogere conversie

Conversie betekent dat je bezoeker iets komt doen op jouw website. Naast informatie geven, wil je je bezoeker helpen dat doel te bereiken. Iets bestellen of zich inschrijven. Lid worden. Doneren. Iets delen of downloaden. En omdat mensen de aandacht online maar een paar seconden vasthouden, wil je dat er geen letter zonder goede reden op je website staat. Wij helpen jou bij het schrijven van deze doelgerichte én informatieve copy.

Crossphase academy presentatie

Waarom inzetten op copywriting?

Goede copywriting zorgt voor de beste klantbeleving. Je wil de klant de juiste klantreis bieden. Dit doe je door het schrijven van goede begeleidende teksten en een passende tone of voice. Hiermee verbind je klanten aan je product of dienst. Het resultaat: een opvallend en aantrekkelijk stukje content. De copywriter zorgt er dus uiteindelijk voor dat lezers actie ondernemen. De lezer vraagt bijvoorbeeld meer informatie aan, downloadt een whitepaper, of schrijft zich in voor een nieuwsbrief

Casestudy: Copywriting voor VodafoneZiggo

Van short copy als CTA-buttons en meta descriptions tot de copy voor A/B-tests, surveys en complete webpagina’s. We denken mee en maken het mogelijk voor klanten zoals VodafoneZiggo!

Lees hier alles over onze aanpak

SEO Copywriting

Google is dol op tekst. Pagina’s die rekening houden met voorkeuren van Google (en die veranderen nog wel eens), brengen jouw website meer én betere bezoekers.

Haal een SEO-copywriter in huis

Conversie verhogen

Elke bezoeker heeft een doel. Het antwoord op een vraag vinden. Producten vergelijken. Een whitepaper downloaden. Wij richten jouw pagina doelgericht in.

Hoe wij jouw pagina's doelgericht maken

Toegankelijke B1 teksten

Hoe meer moeite bezoekers moeten doen op jouw website, hoe groter de kans is dat ze afhaken. Dit is vaak de schuld van moeilijke woorden, vage zinnen en een gebrek aan structuur.

Eenvoudig schrijven op B1-niveau

Een consistente Tone of Voice

Bezoekers houden van herkenbaarheid. Op je homepage de lezer met ‘u’ aanspreken en op de productpagina met ‘jij', is verwarrend. Wij zorgen dat elke tekst de juiste, consistente toon heeft.

Schrijfwijzer: onmisbaar voor een consistente tone-of-voice

Lezen zonder hindernissen

Je wil je lezer dus uiteindelijk verleiden en aanzetten tot actie. Maar voor je alle versiertrucs uit de kast haalt moet de basis op orde zijn. Neem dus eerst alle mogelijke belemmeringen bij het lezen van je tekst weg. De belangrijkste belemmeringen zijn:

  • Te ingewikkelde teksten: niet iedereen begrijpt wat je bedoelt.
  • Schrijf daarom je teksten op taalniveau B1.
  • Teksten die niet aansluiten bij de zoektermen van je bezoekers
    Schrijf daarom op basis van zoekwoordenonderzoek en data-analyse.
  • Teksten waarbij de kwaliteit en de tone of voice op iedere pagina anders is.
    Schrijf daarom consistent en conform de schrijfwijzer.
Michiel boekje

Waarom Crossphase? Vraag het onze klanten


“We zochten een webredacteur die goed is in shortcopy, gevatte teksten kan schrijven, en die affiniteit heeft met het lezen van boeken. De copywriter die Crossphase ons binnen een week stuurde was een schot in de roos.”

ERIC DAAMEN
Teamleider Lezen Koninklijke Bibliotheek

BENU
Consumentenbond
Cz
Dela
Hogeschool leiden
Koninklijke bibliotheek
Kpn
Kvk
Vodafone Ziggo
Vgz
Welkoop
Windesheim
XS4 ALL
Yamaha
Zilveren Kruis
Exact
Etos
Maastricht university
Nuon vattenfall
Rabobank
Centraal beheer achmea
Albert heijn
Abn Amro
Renault

Blog: van tekst naar webtekst

Hoe bouw je nou een webtekst op? En hoe behoud je de aandacht van je lezers én die van Google? Een enkele verkoop is leuk, maar terugkerende klanten zijn leuker. Dat is een doel! Wij schrijven teksten waardoor de bezoekers blijven hangen. Ontdek de belangrijkste tips en tricks voor copywriting.

Bekijk ze hier
Jeroen

Copywriter nodig? We adviseren je graag!

Wil je 295 compleet nieuwe pagina’s schrijven met alles erop en eraan? Of 10 bestaande pagina's redigeren en beter vindbaar maken? Misschien wil je ook advies over je nieuwe tone of voice en heb je een schrijfwijzer nodig. Of heb je nog nooit eerder nagedacht over hoe jullie SEO-gericht kunnen schrijven. Wat je ook nodig hebt: wij zorgen voor de juiste expert op de juiste plek.

Met Crossphase krijg je niet alleen professionele copywriters, maar ook jouw eigen vraagbaak. Wij geloven in een winnende boodschap en zorgen ervoor dat jouw website met kop en schouders boven de rest uitsteekt.

Een copywriter inhuren? Informeer naar de mogelijkheden!

Het formulier is succesvol verzonden!
Helaas, er is een fout opgetreden bij het verzenden van het formulier. Probeer het opnieuw of mail ons direct via info@crossphase.nl



Praktische vragen over copywriting

Heb je het gevoel dat je wordt overspoeld door je eigen content? Of heb je simpelweg niemand die alle nodige pagina’s kan herschrijven, meerdere interviews kan afnemen en vervolgens kan uitwerken tot een blog of nieuwsbrief? Dan springen wij graag bij!

Een copywriter kan jouw content herschrijven naar B1-niveau: eenvoudig Nederlands dat 80% van de Nederlanders begrijpt. Dit maakt jouw teksten gelijk een stuk toegankelijker en begrijpelijker.

Ontdek in ons whitepaper hoe je de digitale toegankelijkheid van jouw website kunt verbeteren.

Het korte antwoord: dat is de copywriter niet altijd. Wij zijn tekstschrijvers. Ons specialisme is teksten schrijven en die verkopen. Wat blijkt? De oeroude storytellingprincipes en schrijftechnieken die wij feilloos onder de knie hebben kun je inzetten voor élke branche. Of je nou werkt in de medische zorg, luchtvaart of software: wij verdiepen ons in de context waarmee jij jouw markt gaat veroveren.

We richten ons niet alleen op inhoud, maar ook op interne processen. Want echte verbetering begint meestal bij de inrichting van de organisatie. We doen niet aan eindeloze rapporten. We bieden een duidelijke strategie, helder advies op maat en toekomstbestendige oplossingen.


Wil je weten waarom jouw organisatie profijt heeft bij het implementeren van content governance? Download dan ons whitepaper content governance of informeer gelijk naar de mogelijkheden.

Bas
Bas Booster
Accountmanager

Kan ik je helpen? Neem gerust contact op voor advies.

bel naar
071 528 2221
mail naar
info@crossphase.nl
Wij gebruiken cookies

Wij gebruiken cookies om je de beste ervaring te bieden op onze website. Meer weten? Bekijk onze privacyverklaring.

Privacy overzicht

Deze website gebruikt cookies zodat we je de beste ervaring kunnen bieden. Cookie-informatie wordt opgeslagen in je browser. Zo kunnen we bijvoorbeeld zien welke delen van de site je het meest interessant en bruikbaar vindt en of we mensen bereiken met onze advertenties.

Noodzakelijke cookies

Wij plaatsen essentiële cookies en analytische cookies om te zorgen dat basisfuncties van onze website goed werken, dat wij je cookie-instellingen kunnen vastleggen en om anonieme gegevens over het gebruik van onze website te kunnen analyseren.

Ingeschakeld Uitgeschakeld
Marketing cookies

We plaatsen tracking cookies om onze klanten te kunnen bereiken en om te weten of onze advertenties hun doel bereiken. Wil je weten om welke cookies het gaat? We beschrijven ze in onze privacyverklaring.

Ingeschakeld Uitgeschakeld