Copywriting is het schrijven van overtuigende teksten. De copywriter wil dat de lezer actie onderneemt. Door middel van een goede tekst wordt de lezer aangespoord om bijvoorbeeld iets te kopen, of een dienst af te nemen. Je kunt op deze manier je conversie verhogen. Een copywriter schrijft dus commerciële teksten.
Goede copy (tekst) kan niet alleen aansporen, maar ook informeren. Met zo min mogelijk tekst, zo veel mogelijk relevante informatie overbrengen: dat is de uitdaging. Bovendien moet het aantrekkelijk zijn voor de lezer om jouw product te kopen, of je dienst af te nemen. Daar zorgt de copywriter voor. Het doel van de opdrachtgever staat voorop bij het schrijven van de copy. Een variant op copywriting is SEO copywriting, dit richt zich op het schrijven van teksten die door zoekmachines beter vindbaar zijn. Deze teksten worden geschreven door een SEO tekstschrijver.
Conversie betekent dat je bezoeker iets komt doen op jouw website. Naast informatie geven, wil je je bezoeker helpen dat doel te bereiken. Iets bestellen of zich inschrijven. Lid worden. Doneren. Iets delen of downloaden. En omdat mensen de aandacht online maar een paar seconden vasthouden, wil je dat er geen letter zonder goede reden op je website staat. Wij helpen jou bij het schrijven van deze doelgerichte én informatieve copy door middel van copywriting. Blogs laten schrijven of SEO teksten laten schrijven? Ook daarvoor kun je terecht bij Crossphase!
Goede copywriting zorgt voor de beste klantbeleving. Je wil de klant de juiste klantreis bieden. Dit doe je door het schrijven van goede begeleidende teksten en een passende tone of voice.
Hiermee verbind je klanten aan je product of dienst. Het resultaat: een opvallend en aantrekkelijk stukje content. De copywriter zorgt er dus uiteindelijk voor dat lezers actie ondernemen. De lezer vraagt bijvoorbeeld meer informatie aan, downloadt een whitepaper, of schrijft zich in voor een nieuwsbrief. Wil jij website teksten laten schrijven? Neem dan snel contact op!
Google is dol op tekst. Pagina’s die rekening houden met voorkeuren van Google (en die veranderen nog wel eens), brengen jouw website meer én betere bezoekers.
Elke bezoeker heeft een doel. Het antwoord op een vraag vinden. Producten vergelijken. Een whitepaper downloaden. Wij richten jouw pagina doelgericht in.
Hoe meer moeite bezoekers moeten doen op jouw website, hoe groter de kans is dat ze afhaken. Dit is vaak de schuld van moeilijke woorden, vage zinnen en een gebrek aan structuur.
Bezoekers houden van herkenbaarheid. Op je homepage de lezer met ‘u’ aanspreken en op de productpagina met ‘jij', is verwarrend. Wij zorgen dat elke tekst de juiste, consistente toon heeft.
Je wil je lezer dus uiteindelijk verleiden en aanzetten tot actie. Maar voor je alle versiertrucs uit de kast haalt moet de basis op orde zijn. Neem dus eerst alle mogelijke belemmeringen bij het lezen van je tekst weg. De belangrijkste belemmeringen zijn:
“We zochten een webredacteur die goed is in shortcopy, gevatte teksten kan schrijven, en die affiniteit heeft met het lezen van boeken. De copywriter die Crossphase ons binnen een week stuurde, was een schot in de roos.”
Eric Daamen
Teamleider Lezen Koninklijke Bibliotheek
Een goede vacaturetekst is belangrijk. Niet alleen voor jou, maar ook voor je toekomstige collega. Daarom hebben we 7 tips voor het schrijven van sterke en aantrekkelijke vacatureteksten. Zo weet iedereen waar ze aan toe zijn en vind jij de perfecte match voor jouw organisatie.
Wil je 295 compleet nieuwe pagina’s schrijven met alles erop en eraan? Of 10 bestaande pagina's redigeren en beter vindbaar maken? Misschien wil je ook advies over je nieuwe tone of voice en heb je een schrijfwijzer nodig. Of heb je nog nooit eerder nagedacht over hoe jullie SEO-gericht kunnen schrijven. Wat je ook nodig hebt: wij zorgen voor de juiste expert op de juiste plek.
Met Crossphase krijg je niet alleen professionele copywriters, maar ook jouw eigen vraagbaak. Wij geloven in een winnende boodschap en zorgen ervoor dat jouw website met kop en schouders boven de rest uitsteekt.
Heb je het gevoel dat je wordt overspoeld door je eigen content? Of heb je simpelweg niemand die alle nodige pagina’s kan herschrijven, meerdere interviews kan afnemen en vervolgens kan uitwerken tot een blog of nieuwsbrief? Dan springen wij graag bij!
Een copywriter kan jouw content herschrijven naar B1-niveau: eenvoudig Nederlands dat 80% van de Nederlanders begrijpt. Dit maakt jouw teksten gelijk een stuk toegankelijker en begrijpelijker.
Ontdek in ons whitepaper hoe je de digitale toegankelijkheid van jouw website kunt verbeteren.
Het korte antwoord: dat is de copywriter niet altijd. Wij zijn tekstschrijvers. Ons specialisme is teksten schrijven en die verkopen. Wat blijkt? De oeroude storytellingprincipes en schrijftechnieken die wij feilloos onder de knie hebben kun je inzetten voor élke branche. Of je nou werkt in de medische zorg, luchtvaart of software: wij verdiepen ons in de context waarmee jij jouw markt gaat veroveren.
We richten ons niet alleen op inhoud, maar ook op interne processen. Want echte verbetering begint meestal bij de inrichting van de organisatie. We doen niet aan eindeloze rapporten. We bieden een duidelijke strategie, helder advies op maat en toekomstbestendige oplossingen.
Wil je weten waarom jouw organisatie profijt heeft bij het implementeren van content governance? Download dan ons whitepaper content governance of informeer gelijk naar de mogelijkheden.