Direct een Copywriter nodig? Bel 071 528 2221.
Meer info

Wat is copywriting?

Copywriting is het schrijven van overtuigende teksten. De copywriter wil dat de lezer actie onderneemt. Door middel van een goede tekst wordt de lezer aangespoord om bijvoorbeeld iets te kopen, of een dienst af te nemen. Je kunt op deze manier je conversie verhogen. Een copywriter schrijft dus commerciële teksten.

Goede copy (tekst) kan niet alleen aansporen, maar ook informeren. Met zo min mogelijk tekst, zo veel mogelijk relevante informatie overbrengen: dat is de uitdaging. Bovendien moet het aantrekkelijk zijn voor de lezer om jouw product te kopen, of je dienst af te nemen. Daar zorgt de copywriter voor. Het doel van de opdrachtgever staat voorop bij het schrijven van de copy. Een variant op copywriting is SEO copywriting, dit richt zich op het schrijven van teksten die door zoekmachines beter vindbaar zijn. Deze teksten worden geschreven door een SEO tekstschrijver.

Potlood met vraagteken op wit papier

Betere teksten betekent hogere conversie

Conversie betekent dat je bezoeker iets komt doen op jouw website. Naast informatie geven, wil je je bezoeker helpen dat doel te bereiken. Iets bestellen of zich inschrijven. Lid worden. Doneren. Iets delen of downloaden. En omdat mensen de aandacht online maar een paar seconden vasthouden, wil je dat er geen letter zonder goede reden op je website staat. Wij helpen jou bij het schrijven van deze doelgerichte én informatieve copy door middel van copywriting. Blogs laten schrijven of SEO teksten laten schrijven? Ook daarvoor kun je terecht bij Crossphase!

Crossphase academy presentatie

Waarom inzetten op copywriting?

Goede copywriting zorgt voor de beste klantbeleving. Je wil de klant de juiste klantreis bieden. Dit doe je door het schrijven van goede begeleidende teksten en een passende tone of voice. Hiermee verbind je klanten aan je product of dienst. Het resultaat: een opvallend en aantrekkelijk stukje content. De copywriter zorgt er dus uiteindelijk voor dat lezers actie ondernemen. De lezer vraagt bijvoorbeeld meer informatie aan, downloadt een whitepaper, of schrijft zich in voor een nieuwsbrief. Wil jij website teksten laten schrijven? Neem dan snel contact op!

Casestudy: Copywriting voor VodafoneZiggo

Van short copy als CTA-buttons en meta descriptions tot de copy voor A/B-tests, surveys en complete webpagina’s. We denken mee en maken het mogelijk voor klanten zoals VodafoneZiggo!

Lees hier alles over onze aanpak

SEO Copywriting

Google is dol op tekst. Pagina’s die rekening houden met voorkeuren van Google (en die veranderen nog wel eens), brengen jouw website meer én betere bezoekers.

Haal een SEO-copywriter in huis

Conversie verhogen

Elke bezoeker heeft een doel. Het antwoord op een vraag vinden. Producten vergelijken. Een whitepaper downloaden. Wij richten jouw pagina doelgericht in.

Hoe wij jouw pagina's doelgericht maken

Toegankelijke B1 teksten

Hoe meer moeite bezoekers moeten doen op jouw website, hoe groter de kans is dat ze afhaken. Dit is vaak de schuld van moeilijke woorden, vage zinnen en een gebrek aan structuur.

Eenvoudig schrijven op B1-niveau

Een consistente Tone of Voice

Bezoekers houden van herkenbaarheid. Op je homepage de lezer met ‘u’ aanspreken en op de productpagina met ‘jij', is verwarrend. Wij zorgen dat elke tekst de juiste, consistente toon heeft.

Schrijfwijzer: onmisbaar voor een consistente tone-of-voice

Lezen zonder hindernissen

Je wil je lezer dus uiteindelijk verleiden en aanzetten tot actie. Maar voor je alle versiertrucs uit de kast haalt moet de basis op orde zijn. Neem dus eerst alle mogelijke belemmeringen bij het lezen van je tekst weg. De belangrijkste belemmeringen zijn:

  • Te ingewikkelde teksten: niet iedereen begrijpt wat je bedoelt.
  • Schrijf daarom je teksten op taalniveau B1
  • Teksten die niet aansluiten bij de zoektermen van je bezoekers.
    Schrijf daarom op basis van zoekwoordenonderzoek en data-analyse
  • Teksten waarbij de kwaliteit en de tone of voice op iedere pagina anders is.
    Schrijf daarom consistent en conform de schrijfwijzer
Michiel copywriting

Waarom Crossphase? Vraag het onze klanten


“We zochten een webredacteur die goed is in shortcopy, gevatte teksten kan schrijven, en die affiniteit heeft met het lezen van boeken. De copywriter die Crossphase ons binnen een week stuurde, was een schot in de roos.”

Eric Daamen
Teamleider Lezen Koninklijke Bibliotheek

BENU logo zwart-wit
Consumentenbond logo zwart-wit
CZ logo zwart-wit
DELA logo zwart-wit
Hogeschool Leiden logo zwart-wit
Koninklijke Bibliotheek logo zwart-wit
KPN logo zwart-wit
KVK logo zwart-wit
Vodafone Ziggo logo zwart-wit
VGZ logo zwart-wit
Welkoop logo zwart-wit
Windesheim logo zwart-wit
XS4ALL logo zwart-wit
Yamaha logo zwart-wit
Zilveren Kruis logo zwart-wit
Exact logo zwart-wit
Etos logo zwart-wit
Maastricht University logo zwart-wit
Nuon Vattenfall logo zwart-wit
Rabobank logo zwart-wit
Centraal Beheer Achmea logo zwart-wit
Albert Heijn logo zwart-wit
ABN AMRO Bank logo zwart-wit
Renault logo

7 tips voor sterke vacatureteksten

Een goede vacaturetekst is belangrijk. Niet alleen voor jou, maar ook voor je toekomstige collega. Daarom hebben we 7 tips voor het schrijven van sterke en aantrekkelijke vacatureteksten. Zo weet iedereen waar ze aan toe zijn en vind jij de perfecte match voor jouw organisatie.

Direct naar de tips
Potlood en boekje copywriting

Copywriter nodig? We adviseren je graag!

Wil je 295 compleet nieuwe pagina’s schrijven met alles erop en eraan? Of 10 bestaande pagina's redigeren en beter vindbaar maken? Misschien wil je ook advies over je nieuwe tone of voice en heb je een schrijfwijzer nodig. Of heb je nog nooit eerder nagedacht over hoe jullie SEO-gericht kunnen schrijven. Wat je ook nodig hebt: wij zorgen voor de juiste expert op de juiste plek.

Met Crossphase krijg je niet alleen professionele copywriters, maar ook jouw eigen vraagbaak. Wij geloven in een winnende boodschap en zorgen ervoor dat jouw website met kop en schouders boven de rest uitsteekt.



Praktische vragen over copywriting

Heb je het gevoel dat je wordt overspoeld door je eigen content? Of heb je simpelweg niemand die alle nodige pagina’s kan herschrijven, meerdere interviews kan afnemen en vervolgens kan uitwerken tot een blog of nieuwsbrief? Dan springen wij graag bij!

Een copywriter kan jouw content herschrijven naar B1-niveau: eenvoudig Nederlands dat 80% van de Nederlanders begrijpt. Dit maakt jouw teksten gelijk een stuk toegankelijker en begrijpelijker.

Ontdek in ons whitepaper hoe je de digitale toegankelijkheid van jouw website kunt verbeteren.

Het korte antwoord: dat is de copywriter niet altijd. Wij zijn tekstschrijvers. Ons specialisme is teksten schrijven en die verkopen. Wat blijkt? De oeroude storytellingprincipes en schrijftechnieken die wij feilloos onder de knie hebben kun je inzetten voor élke branche. Of je nou werkt in de medische zorg, luchtvaart of software: wij verdiepen ons in de context waarmee jij jouw markt gaat veroveren.

We richten ons niet alleen op inhoud, maar ook op interne processen. Want echte verbetering begint meestal bij de inrichting van de organisatie. We doen niet aan eindeloze rapporten. We bieden een duidelijke strategie, helder advies op maat en toekomstbestendige oplossingen.

Wil je weten waarom jouw organisatie profijt heeft bij het implementeren van content governance? Download dan ons whitepaper content governance of informeer gelijk naar de mogelijkheden.

Ontdekken of een copywriter bij je past?

Het formulier is succesvol verzonden!
Helaas, er is een fout opgetreden bij het verzenden van het formulier. Probeer het opnieuw of mail ons direct via info@crossphase.nl
Shiane Gambhirsingh
Shiane Gambhirsingh
Sales Consultant

Kan ik je helpen? Neem gerust contact op voor advies

bel naar
071 528 2221
mail naar
info@crossphase.nl