Contentmarketing in 5 stappen

1. Bepaal je doel

Alles begint met de vraag: wat is je doel? Meer bekendheid van je merk of product? Thought leadership? Meer leads? Wat is het grote doel en wat zijn de doelen per fase? En per doelgroep?

2. Leer je doelgroep kennen

Je kunt geen relevante content creëren als je niet weet voor wie je het doet. Wat raakt de mensen in je doelgroep, wat houdt hen bezig? Waar worden ze blij van, wat maakt hen boos? Zo creëer je persona’s en weet je welke content je nodig hebt.

3. Maak een content marketingstrategie voor de hele customer journey

Nu je je doelgroep kent onderzoek je wat er nodig is in de verschillende fases van het AIDA-model en de customer journey. Aan de hand daarvan creëer je een content marketingstrategie: de juiste content op het juiste moment via het juiste kanaal.

4. Content creëren

Tijd om professionele copywriters, designers en contentspecialisten in te schakelen. Want je wilt niet zomaar wat content, je wilt waardevolle content. Een verrassend blogartikel, een ontroerende video, een verhelderende whitepaper, een hilarische infographic.

5. Analyseren en optimaliseren

Een goede content marketingstrategie baseer je niet op aannames. Na doelgroeponderzoek en content creatie volgt data-analyse. Wat werkt goed, wat niet? Data driven marketing dus. Zo kan je doelgericht optimaliseren voor maximale conversie.

Neem contact met ons op
Tiziana 1
Profielfoto
''Ik maak content die perfect aansluit bij wat de klant bezighoudt, in alle fasen van de klantreis. Zoals David Beebe (voormalig contentlead bij Marriott) zei: contentmarketing is als een first date. Als je alleen maar over jezelf praat, komt er geen tweede.''

Jorinde Beijerling, contentmarketeer bij Crossphase

Strategische contentmarketingstrategie

Jouw contentmarketingstrategie from scratch ontwikkelen op strategisch niveau? Of je bestaande strategie naar een hoger niveau tillen? Ook daarmee kunnen we je helpen. Voor IGO Promo maakten wij in 6 weken een contentmarketingstrategie. Het plan bevatte meetbare doelen en contentformats voor verschillende fasen van de customer journey. Daarna stelden we een direct uitvoerbaar contentjaarplan op. Benieuwd hoe we dit project hebben aangepakt?

Naar de case study

Ondersteuning nodig bij contentmarketing en -creatie?

De contentmarketeers van Crossphase ondersteunen bedrijven in iedere fase van contentmarketing. Van doelgroeponderzoek tot contentstrategie en contentcreatie, voor iedere opdracht selecteren we de beste specialist. Dit is wat we zoal doen:

Marketingplan en contentkalender

Van het bedenken van de beste (blog-) onderwerpen tot het maken van een contentkalender of -planning, onze specialisten hebben ruimschoots ervaring.

Voor iedere fase in de customer journey de juiste content

Onze copywriters schrijven doelgerichte teksten en maken content voor elke fase van de sales funnel. Van een blog dat de aandacht trekt tot een call to action waar je nú tegen zegt.

Data-analyse voor data driven optimalisatie

We duiken voor je in de analytics of richten een A/B-test voor je in, zodat het optimaliseren kan beginnen en we de strategie en planning kunnen aanscherpen.

Marketingcampagnes via social media en SEA

Een goed geschreven artikel verdient een goed geschreven advertentie, nieuwsbrief of social media post. Als je wilt helpen we je ook bij de promotie van je mooie nieuwe content.

Advies of ondersteuning nodig bij contentmarketing? Een kennismakingsgesprek is altijd gratis en vrijblijvend.

Sacha accountmanager
Sacha van den Broek
Business Developer

Ontdekken wat wij voor jouw organisatie kunnen betekenen?

bel naar
071 528 0002
mail naar
info@crossphase.nl
Wij gebruiken cookies

Wij gebruiken cookies om je de beste ervaring te bieden op onze website. Meer weten? Bekijk ons privacy statement.

Privacy overzicht
Deze website gebruikt cookies zodat we je de beste ervaring kunnen bieden. Cookie-informatie wordt opgeslagen in je browser. Zo kunnen we bijvoorbeeld zien welke delen van de site je het meest interessant en bruikbaar vindt en of we mensen bereiken met onze advertenties.
Noodzakelijke cookies
Wij plaatsen essentiële cookies en analytische cookies om te zorgen dat basisfuncties van onze website goed werken, dat wij je cookie-instellingen kunnen vastleggen en om anonieme gegevens over het gebruik van onze website te kunnen analyseren.
Ingeschakeld Uitgeschakeld
Marketing cookies
We plaatsen tracking cookies om onze klanten te kunnen bereiken en om te weten of onze advertenties hun doel bereiken. Wil je weten om welke cookies het gaat? We beschrijven ze in ons privacy statement.
Ingeschakeld Uitgeschakeld