Het resultaat

De nieuwe, responsive website van ING ging stapsgewijs live zonder overlast voor bezoekers. En hoewel het uiterlijk van de website er aan de ‘voorkant’ nog precies hetzelfde uitzag, was de ‘achterkant’ flink opgeschoond. 30 procent van de content is geschrapt en ook de redirects zijn flink opgeschoond. ING is een blije klant en daar zijn we trots op.

ING is een blije klant en daar zijn we trots op

De aanpak

ING had het project al voorbereid toen wij aanschoven voor de migratie. De nieuwe templates en schema’s waren uitgewerkt en ook over het opschonen van het cms was goed nagedacht. Het team had besloten om hetzelfde cms aan te houden, maar alleen een nieuwe instantie te creëren.

Zo werd het project een migratie van SDL Tridion 2011 naar SDL Tridion 2011. De website werd verdeeld in 14 batches en elk deel werd in een periode van twee weken gemigreerd.

Planning

De migratie-planning werd afgestemd met de release-planning van het development team. Voor elke batch hielden we rekening met een marge van zes weken tussen de release en het begin van de migratie. Zo wisten we zeker dat de techniek op tijd klaar was én dat de developers en contentmanagers genoeg tijd hadden om te testen.

Het team

Het migratieteam bestond uit drie personen; twee medewerkers van Crossphase en één roulerende contentmanager van ING. Zo werden alle medewerkers van ING ingewerkt. De contentmanagers van ING hielp ons met zaken als naamgeving, ‘standard behaviour’ en andere conventies van ING.

Naast de contentmanagers in het migratieteam leverden wij nog drie andere medewerkers:

  • Content lead
    De planner en manager van het migratieteam en contactpunt tussen de afdelingen contentmanagement en formulemanagement.
  • Technical contentmanager
    Contactpersoon voor de developers, testers, de afdeling functioneel beheer en het migratieteam.
  • Senior contentmanager
    Een extra ‘handje’ om het gat in het normale contentmanagement-team van ING te dichten.


Voortraject

Dankzij een goed voortraject was de migratie uitstekend voorbereid. Bij aanvang van het project bepaalden wij samen met ING de grote lijnen: planning, deadlines, inzet medewerkers en de hoeveelheid werk.

Bas Booster Profiel
Bas Booster
Accountmanager

Kan ik je helpen? Neem gerust contact op voor advies.

bel naar
071 528 2221
mail naar
info@crossphase.nl
Wij gebruiken cookies

Wij gebruiken cookies om je de beste ervaring te bieden op onze website. Meer weten? Bekijk ons privacy statement.

Privacy overzicht
Deze website gebruikt cookies zodat we je de beste ervaring kunnen bieden. Cookie-informatie wordt opgeslagen in je browser. Zo kunnen we bijvoorbeeld zien welke delen van de site je het meest interessant en bruikbaar vindt en of we mensen bereiken met onze advertenties.
Noodzakelijke cookies
Wij plaatsen essentiële cookies en analytische cookies om te zorgen dat basisfuncties van onze website goed werken, dat wij je cookie-instellingen kunnen vastleggen en om anonieme gegevens over het gebruik van onze website te kunnen analyseren.
Ingeschakeld Uitgeschakeld
Marketing cookies
We plaatsen tracking cookies om onze klanten te kunnen bereiken en om te weten of onze advertenties hun doel bereiken. Wil je weten om welke cookies het gaat? We beschrijven ze in ons privacy statement.
Ingeschakeld Uitgeschakeld