De nieuwe, responsive website van ING ging stapsgewijs live zonder overlast voor bezoekers. En hoewel het uiterlijk van de website er aan de ‘voorkant’ nog precies hetzelfde uitzag, was de ‘achterkant’ flink opgeschoond. 30 procent van de content is geschrapt en ook de redirects zijn flink opgeschoond. ING is een blije klant en daar zijn we trots op.
De 'achterkant' van ING's nieuwe, responsive website onderging een grondige opruiming, terwijl de 'voorkant' hetzelfde vertrouwde uiterlijk behield.
30% reductie in content
Efficiëntie verhoogd: Met een grondige optimalisatie van de 'achterkant' van de website.
Redirects opgeschoond
Onnodige redirects zijn verwijderd. Dit heeft geleid tot snellere laadtijden en een vlotte navigatie.
Verbeterde responsiviteit
De nieuwe website past zich moeiteloos aan aan verschillende apparaten en schermformaten.
ING had het project al voorbereid toen wij aanschoven voor de migratie. De nieuwe templates en schema’s waren uitgewerkt en ook over het opschonen van het cms was goed nagedacht. Het team had besloten om hetzelfde cms aan te houden, maar alleen een nieuwe instantie te creëren.
Zo werd het project een migratie van SDL Tridion 2011 naar SDL Tridion 2011. De website werd verdeeld in 14 batches en elk deel werd in een periode van twee weken gemigreerd.
De migratie-planning werd afgestemd met de release-planning van het development team. Voor elke batch hielden we rekening met een marge van zes weken tussen de release en het begin van de migratie. Zo wisten we zeker dat de techniek op tijd klaar was én dat de developers en contentmanagers genoeg tijd hadden om te testen.
Het migratieteam bestond uit drie personen; twee medewerkers van Crossphase en één roulerende contentmanager van ING. Zo werden alle medewerkers van ING ingewerkt. De contentmanagers van ING hielp ons met zaken als naamgeving, ‘standard behaviour’ en andere conventies van ING.
Naast de contentmanagers in het migratieteam leverden wij nog drie andere medewerkers:
Dankzij een goed voortraject was de migratie uitstekend voorbereid. Bij aanvang van het project bepaalden wij samen met ING de grote lijnen: planning, deadlines, inzet medewerkers en de hoeveelheid werk.
ING is een blije klant en daar zijn we trots op