Het resultaat

Een digitale open dag in coronatijden? Wij deden het voor Hogeschool Inholland. Meer dan 60 opleidingen kregen een eigen plek in een online omgeving. Met video’s, praktische informatie, WhatsApp- en chatmogelijkheden. Wij - Joyce, Veerle, Esha en ik, Debbie - maakten het in drie dagen mogelijk. Zo hebben studiekiezers - ondanks het coronatijdperk - toch een goed beeld gekregen van Inholland, de locaties en de opleidingen.

Traditionele open dag niet mogelijk

Door de coronacrisis kon de traditionele open dag van Inholland op 4 april niet door gaan. Daar waar normaal duizenden scholieren met hun ouders op de scholen afkomen, waren nu de deuren gesloten voor evenementen. En hoe kon Inholland nou zorgen dat studiekiezers tóch geïnformeerd konden worden over het opleidingsaanbod? Er moest een digitale open dag worden opgezet. En snel ook! Eén waarbij de sfeer van de verschillende locaties voelbaar was en studiekiezers zich gemakkelijk konden oriënteren op een (vervolg)studie.

Doelstellingen

  • Alle opleidingen een eigen ‘open dag-pagina’ geven volgens het opgemaakte template
  • De sfeer van de verschillende locaties overbrengen op de pagina’s
  • Teksten schrijven die voldoen aan de tone-of-voice en richtlijnen van Inholland
Digitale opendag inholland 3

Content verzamelen

Inholland ging aan de slag met content verzamelen en schakelde Crossphase in voor het opbouwen van de pagina’s. De contactpersoon bij de klant - Michelle van Viersen - zorgde voor een overzicht met urls en teksten. Beelden stonden klaar in de beeldbank van Inholland. Daarna konden we aan de slag!

Inloggen vanuit ons thuiskantoor

Samen met contentmanagers Joyce, Veerle en Esha startten we het project. En ik - als content lead - was de schakel tussen Inholland en mijn projectteam. Samen met Michelle besprak ik de workload, de wederzijdse verwachtingen en het plan van aanpak. Aan mij vervolgens de taak het werk te verdelen en coördineren binnen het team.

Vanuit ons thuiskantoor werkten we in de digitale werkomgeving van Inholland. Maar we hielden contact met elkaar via een chatgroep in Slack. De werkzaamheden verdeelden we in de chatgroep en de administratie werd bijgehouden via een gedeeld werkdocument. We waren - ondanks de afstand - met elkaar verbonden. En daarnaast: dankzij de ruime werkervaring binnen het team was het geen enkel probleem om, waar nodig, nog even een tekst te schrijven of redigeren. Missie geslaagd!

Digitale opendag inholland 2
“Ontzettend bedankt voor jullie hulp en flexibiliteit de afgelopen dagen. Het contact verliep soepel en alles was snel afgestemd. De Online Open Dag ziet er hierdoor fantastisch uit. We zijn er erg blij mee en kunnen met een heel goed gevoel morgen live!”

Michelle van Viersen, Hogeschool Inholland

Weten wat we voor jou kunnen doen?

Het formulier is succesvol verzonden!
Shiane Gambhirsingh
Shiane Gambhirsingh
Lead accountmanager

Ontdekken wat wij voor jouw organisatie kunnen betekenen?

bel naar
071 528 2221
mail naar
info@crossphase.nl