Het resultaat

De contentmigratie van Renault Nederland was op tijd af. En de nieuwe site ging live met:

  • 20 nieuwe landingspagina’s
  • 200 nieuwe contentpagina’s
  • 15 nieuwe configurators
  • 100 gemigreerde pagina’s
  • een volledig nieuwe taggingstructuur
Content manager Britta verzorgde de contentmigratie van Renault Nederland.
Een groot project uitrollen met een deadline in hartje zomer: dat was vragen om problemen. Maar gelukkig bleven die uit! Met het hoofd koel en een professionele aanpak is de contentmigratie vrijwel vlekkeloos verlopen. Crossphase had het volledig onder controle. Dat was geruststellend en zorgde voor een positief eindresultaat!

Liesbeth Boersen, Renault

De oude situatie

De website die Renault voor mijn komst had, was nog niet zo oud. Ook het cms was nog niet zo lang in gebruik. Aan dit cms zouden echter geen grote, nieuwe updates meer worden gedaan. Het was daarom belangrijk voor Renault Nederland om zo snel mogelijk over te stappen op het nieuwe platform. Aan mij de eer om de contentmigratie te coördineren.

Doelstellingen

Het hoofdkantoor in Parijs had al een site ontwikkeld, die aangepast moest worden aan de Nederlandse markt. Ook moest er een inventarisatie gemaakt worden van alle pagina’s die niet in de website van het hoofdkantoor waren meegenomen. Deze inventarisatie moest ervoor zorgen dat ik de pagina’s over kon zetten naar het nieuwe cms.

Stationery 2 2x

De aanpak van de contentmigratie

De doelstellingen vroegen om expertise in contentmigratie. En die heeft Crossphase! Als contentmanager bij Renault was ik verantwoordelijk voor:

  • Het maken van een contentinventarisatie en het migreren van alle content
  • Afstemming met alle interne en externe stakeholders
  • Het maken van een redirect mapping
  • Het coördineren van alle werkzaamheden rondom de lokalisatie van de site
  • Het coördineren van alle werkzaamheden rondom het opzetten van een nieuwe Analytics-structuur
  • Het coördineren van alle werkzaamheden rondom alle nieuwe formulieren


Projectteam

Het project deed ik niet alleen: een paar collega’s van Renault en andere organisaties waren ook bij de migratie betrokken. Mijn Crossphase-collega René hield de bestaande website van Renault tot de migratie op gang.


Projectplanning

De nieuwe Renault-website moest eind juli live, omdat het Franse hoofdkantoor in augustus massaal met vakantie ging. Als deze deadline niet gehaald werd, zou de livegang daardoor meteen anderhalve maand uitgesteld worden. De druk was dus voelbaar. Maar ondanks een krappe periode van vier maanden hebben we de deadline gehaald!

Britta
De contentmigratie van Renault was een toffe uitdaging. De deadline was behoorlijk strak. En er moest veel gebeuren! Gelukkig is het allemaal gelukt. Ik ben er trots op dat we de nieuwe website nog vóór de zomervakantie hebben opgeleverd

Britta Wielaard, contentmanager Crossphase

Sandeep_Ganner
Sandeep Ganner
Accountmanager

Ontdekken wat wij voor jouw organisatie kunnen betekenen?

bel naar
071 528 2221
mail naar
info@crossphase.nl
Wij gebruiken cookies
Wij gebruiken cookies om je de beste ervaring te bieden op onze website. Kom meer te weten over welke cookies we gebruiken of pas ze aan onder 'Instellingen wijzigen'.
Privacy overzicht
Deze website gebruikt cookies zodat we je de beste ervaring kunnen bieden. Cookie-informatie wordt opgeslagen in je browser. Zo kunnen we bijvoorbeeld zien welke delen van de site je het meest interessant en bruikbaar vindt en of we mensen bereiken met onze advertenties.
Noodzakelijke cookies
Wij plaatsen essentiële cookies en analytische cookies om te zorgen dat basisfuncties van onze website goed werken, dat wij je cookie-instellingen kunnen vastleggen en om anonieme gegevens over het gebruik van onze website te kunnen analyseren.
Ingeschakeld Uitgeschakeld
Marketing cookies
Deze website gebruikt de volgende cookies: LinkedIn Insights Tag, Facebook Pixel
Ingeschakeld Uitgeschakeld