De website die Renault voor mijn komst had, was nog niet zo oud. Ook het cms was nog niet zo lang in gebruik. Aan dit cms zouden echter geen grote, nieuwe updates meer worden gedaan. Het was daarom belangrijk voor Renault Nederland om zo snel mogelijk over te stappen op het nieuwe platform. Aan mij de eer om de contentmigratie te coördineren.
De contentmigratie van Renault Nederland was op tijd af. En de nieuwe site ging live met:
20 nieuwe landingspagina's
Versterkt de online aanwezigheid.
200 nieuwe contentpagina's
Voor een nog betere ervaring.
15 nieuwe configurators
Samenstellen van maatwerkproducten.
100 gemigreerde pagina's
Van tekst, pfds tot afbeeldingen.
Nieuwe taggingstructuur
Organiseren en categoriseren van inhoud.
Het hoofdkantoor in Parijs had al een site ontwikkeld, die aangepast moest worden aan de Nederlandse markt. Ook moest er een inventarisatie gemaakt worden van alle pagina’s die niet in de website van het hoofdkantoor waren meegenomen. Deze inventarisatie moest ervoor zorgen dat ik de pagina’s over kon zetten naar het nieuwe cms.
De nieuwe Renault-website moest eind juli live, omdat het Franse hoofdkantoor in augustus massaal met vakantie ging. Als deze deadline niet gehaald werd, zou de livegang daardoor meteen anderhalve maand uitgesteld worden. De druk was dus voelbaar. Maar ondanks een krappe periode van vier maanden hebben we de deadline gehaald!
De contentmigratie van Renault was een toffe uitdaging. De deadline was behoorlijk strak. En er moest veel gebeuren! Gelukkig is het allemaal gelukt. Ik ben er trots op dat we de nieuwe website nog vóór de zomervakantie hebben opgeleverd
De doelstellingen vroegen om expertise in contentmigratie. En die heeft Crossphase! Als contentmanager bij Renault was ik verantwoordelijk voor:
Het project deed ik niet alleen: een paar collega’s van Renault en andere organisaties waren ook bij de migratie betrokken. Mijn Crossphase-collega René hield de bestaande website van Renault tot de migratie op gang.
Een groot project uitrollen met een deadline in hartje zomer: dat was vragen om problemen. Maar gelukkig bleven die uit! Met het hoofd koel en een professionele aanpak is de contentmigratie vrijwel vlekkeloos verlopen. Crossphase had het volledig onder controle. Dat was geruststellend en zorgde voor een positief eindresultaat!