200 nieuwe contentpagina’s voor Renault

De website die Renault voor mijn komst had, was nog niet zo oud. Ook het cms was nog niet zo lang in gebruik. Aan dit cms zouden echter geen grote, nieuwe updates meer worden gedaan. Het was daarom belangrijk voor Renault Nederland om zo snel mogelijk over te stappen op het nieuwe platform. Aan mij de eer om de contentmigratie te coördineren.

Case Renault

De resultaten

De contentmigratie van Renault Nederland was op tijd af. En de nieuwe site ging live met:

20 nieuwe landingspagina's

Versterkt de online aanwezigheid.

200 nieuwe contentpagina's

Voor een nog betere ervaring.

15 nieuwe configurators

Samenstellen van maatwerkproducten.

100 gemigreerde pagina's

Van tekst, pfds tot afbeeldingen.

Nieuwe taggingstructuur

Organiseren en categoriseren van inhoud.

De uitdaging

Contentmigratie coördineren

Het hoofdkantoor in Parijs had al een site ontwikkeld, die aangepast moest worden aan de Nederlandse markt. Ook moest er een inventarisatie gemaakt worden van alle pagina’s die niet in de website van het hoofdkantoor waren meegenomen. Deze inventarisatie moest ervoor zorgen dat ik de pagina’s over kon zetten naar het nieuwe cms.

Projectplanning

De nieuwe Renault-website moest eind juli live, omdat het Franse hoofdkantoor in augustus massaal met vakantie ging. Als deze deadline niet gehaald werd, zou de livegang daardoor meteen anderhalve maand uitgesteld worden. De druk was dus voelbaar. Maar ondanks een krappe periode van vier maanden hebben we de deadline gehaald!

Britta
De contentmigratie van Renault was een toffe uitdaging. De deadline was behoorlijk strak. En er moest veel gebeuren! Gelukkig is het allemaal gelukt. Ik ben er trots op dat we de nieuwe website nog vóór de zomervakantie hebben opgeleverd

Britta Wielaard, contentmanager Crossphase

Onze oplossing

Een geüpdatet CMS

De doelstellingen vroegen om expertise in contentmigratie. En die heeft Crossphase! Als contentmanager bij Renault was ik verantwoordelijk voor:

  • Het maken van een contentinventarisatie en het migreren van alle content
  • Afstemming met alle interne en externe stakeholders
  • Het maken van een redirect mapping
  • Het coördineren van alle werkzaamheden rondom de lokalisatie van de site
  • Het coördineren van alle werkzaamheden rondom het opzetten van een nieuwe Analytics-structuur
  • Het coördineren van alle werkzaamheden rondom alle nieuwe formulieren

Projectteam

Het project deed ik niet alleen: een paar collega’s van Renault en andere organisaties waren ook bij de migratie betrokken. Mijn Crossphase-collega René hield de bestaande website van Renault tot de migratie op gang.

Header Renault
Een groot project uitrollen met een deadline in hartje zomer: dat was vragen om problemen. Maar gelukkig bleven die uit! Met het hoofd koel en een professionele aanpak is de contentmigratie vrijwel vlekkeloos verlopen. Crossphase had het volledig onder controle. Dat was geruststellend en zorgde voor een positief eindresultaat!

Liesbeth Boersen, Renault

Ontdek de geheimen van succesvolle website-migraties!

Vraag ons advies!
Stationery 2 2x

Maak je website-migratie makkelijk en zorgeloos!

Het formulier is succesvol verzonden!
Shiane 1
Shiane Gambhirsingh

Ontdekken wat wij voor jouw organisatie kunnen betekenen?

bel naar
071 528 2221
mail naar
info@crossphase.nl