Het resultaat

Een responsive E-shop, in de nieuwe look & feel van Tele2. We konden direct aan de slag in het (voor Tele2) nieuwe cms Teamsite. De E-shop ging live met een nieuwe homepage, 3 landingspagina’s en maar liefst 49 toestelpagina’s. Ook hebben we 110 contentpagina’s gemigreerd die op een later moment live gaan.

Ik ben Joy, contentmanager bij Crossphase. Hieronder vertel ik je hoe we dit toffe project zijn aangevlogen.

Ook een contentmanager nodig?
Joy profielfoto 2

Het doel van Tele2

De look & feel van Tele2 kreeg een upgrade. Hierdoor moesten de belangrijkste pagina’s overgezet worden in Teamsite. Aan mijn team de taak om deze contentmigratie binnen 4 maanden te voltooien. Dat is ons gelukt!

Hulp bij contentmigratie

Dezelfde systemen gebruiken als T-mobile, dat was de wens van Tele2 voor de E-shop en de website. Maar de contentmanagers van Tele2 hadden hun handen vol aan het reguliere werk. Er was dus extra capaciteit nodig. And that’s where Crossphase came in! Aan mij de eer om de website te migreren en in te richten.

Toen Tele2 werd overgenomen door T-Mobile, zijn bijna alle Tele2-processen verhuisd naar de T-Mobile infrastructuur. Dat gold ook voor de website. De migratie vond plaats in een erg drukke tijd, er was enorm commercieel momentum en daarnaast een verhuizing (letterlijk en figuurlijk). Joy is bijgesprongen en heeft de migratie met twee handen aangepakt. Gestructureerd en de snelheid erin gehouden. Een enorme positieve bijdrage aan de volledige migratie.

Rens van Boxmeer, E-commerce & Digital Marketing Manager bij Tele2/T-mobile

Thuis aan de slag met een migratieplan

Toen ik aansloot bij het project - dat overigens al in volle gang was - lag er nog geen concreet plan van aanpak voor de contentmigratie. Daarom stelde ik een volledig migratieplan op. Sidenote: ik begon in maart 2020 bij Tele2, corona had de wereld dus net op z’n kop gezet. Gelukkig had ik mijn directe collega’s de eerste drie dagen nog even gezien. Daarna werkte ik - net als de rest van het land - thuis.

Vol enthousiasme ging ik aan de slag met een planning en een voortgangsdocument. Zo werd het namelijk in één oogopslag duidelijk wat er nog gedaan moest worden en wat de status van bepaalde taken was. Het maken van deze planning was een uitdaging: de oplevermomenten veranderden namelijk door andere wensen en/of de aanpassing van opgeleverde componenten. Maar het werkproces liep goed en de onderlinge communicatie verliep - zelfs met ‘het nieuwe werken’ - uitstekend.

Mijn taken bestonden onder andere uit:

  • Planning van de contentmigratie opstellen / voortgangsdocument bijhouden
  • Afstemming met interne en externe stakeholders (SEO-bureau, designers, development, contentmanagers
    T-mobile/Tele2)
  • Afstemmen van opgeleverde componenten met design/development
  • Het opstellen van een gedetailleerd gebruikersdocument
  • Inwerken van contentmanagers van Tele2
Case study Tele2: de website
Stationery 2 2x
Joy heeft het Tele2-migratieproject echt geownd en dat was zeker niet makkelijk. Het CMS van T-Mobile is niet alledaags, maar toch heeft Joy zich deze kennis snel eigen gemaakt. Essentieel om zelfstandig aan dit project te kunnen werken en het vervolgens succesvol af te ronden. Daarnaast heeft ze haar werk netjes achtergelaten door alles te documenteren voor de overige contentmanagers.

Sven Vermeulen - Contentmanager bij T-mobile

Samen successen boeken

Uiteraard werkte ik niet alleen aan dit project. Een aantal collega’s van Tele2 was ook bij de migratie betrokken. Zonder de andere contentmangers, developers, designers en collega’s van sales had ik deze contentmigratie niet kunnen doen.

Samen met deze professionals boekten we successen. En ook niet onbelangrijk: ik werd zó goed opgevangen. Ondanks corona voelde ik me echt onderdeel van het Tele2-team. Zo is het mij gelukt om de doelstellingen van Tele2 te halen: pagina’s migreren naar Teamsite. Mét een fantastische nieuwe look & feel.

Case study Tele2: het team

Onze contentmanagers helpen jou graag met een migratie. Zullen we eens een vrijblijvend gesprek plannen?

Lees onze privacyregels.

Sacha accountmanager
Sacha van den Broek
Business Developer

Ontdekken wat wij voor jouw organisatie kunnen betekenen?

bel naar
071 528 2221
mail naar
info@crossphase.nl
Wij gebruiken cookies

Wij gebruiken cookies om je de beste ervaring te bieden op onze website. Meer weten? Bekijk ons privacy statement.

Privacy overzicht
Deze website gebruikt cookies zodat we je de beste ervaring kunnen bieden. Cookie-informatie wordt opgeslagen in je browser. Zo kunnen we bijvoorbeeld zien welke delen van de site je het meest interessant en bruikbaar vindt en of we mensen bereiken met onze advertenties.
Noodzakelijke cookies
Wij plaatsen essentiële cookies en analytische cookies om te zorgen dat basisfuncties van onze website goed werken, dat wij je cookie-instellingen kunnen vastleggen en om anonieme gegevens over het gebruik van onze website te kunnen analyseren.
Ingeschakeld Uitgeschakeld
Marketing cookies
We plaatsen tracking cookies om onze klanten te kunnen bereiken en om te weten of onze advertenties hun doel bereiken. Wil je weten om welke cookies het gaat? We beschrijven ze in ons privacy statement.
Ingeschakeld Uitgeschakeld