Gepubliceerd op 24 november 2021
Auteur: Bas Booster
Accountmanager bij Crossphase
Heb je een nieuwe website, maar ontbreekt het aan sterke content? Of heb je content, maar converteert deze niet? Of mist jouw webshop misschien nét dat stukje overtuiging en sfeer? Eén simpel woord kan al bepalen of je pagina een bouncer wordt. Maar uiteraard wil jij conversie. Hoe je dat doet? Sterke website teksten laten schrijven, dat kan het verschil maken. Dus wil je een content professional inschakelen voor jouw website? Maar weet je nog niet goed wat sterke teksten zijn en waar ze aan moeten voldoen? Lees dan zeker verder. Misschien kunnen wij je helpen.
Een letter is enkel een klank. Een woord roept een gevoel op. Een zin creëert persoonlijkheid. Maar een tekst is een veelvoud van dit alles. Een goede webtekst is niet alleen informatief, maar zet aan tot actie en zorgt voor conversie. En conversie is precies wat een website succesvol maakt.
Wanneer jij goede website teksten laat schrijven, leg je de basis voor online succes. Met sterke content komen woorden en beelden samen en vormen ze een geheel. Ze grijpen direct de aandacht van de bezoeker. Vervolgens raakt je bezoeker overtuigd van de meerwaarde van jouw product of dienst. Je content houdt de aandacht vast, maar bovenal: je zet op het juiste moment aan tot actie. Want een websitebezoeker is leuk, maar een lead of conversie heeft meer waarde. Daar kunnen je inkomsten immers vandaan komen.
Jouw website is jouw schip. Maar bezoekers komen niet vanzelf aan boord. Hiervoor moet je ze op de juiste manier bereiken. Hoe? Met een zoekmachine als Google bijvoorbeeld. En of je je webteksten nou zelf schrijft of laat schrijven, je content moet altijd geschikt zijn voor mens én (zoek)machine. Dat betekent dat jouw website teksten mensen moeten enthousiasmeren om aan te zetten tot actie. Maar dus ook dat je teksten structuur (lees: zoekwoordverdeling) en concrete taal bevatten. Want daar houden zoekmachines van. SEO-optimalisatie dus.
Voldoen jouw teksten aan beide onderdelen? Dan is succes slechts een kwestie van tijd.
Waar zoekmachines behoefte hebben aan structuur, hebben mensen behoefte aan herkenning. Je tone-of-voice is de stem van je organisatie, de stijl waarin je schrijft. Wat je verhaal ook is, een herkenbare brand voice maakt je merk uniek en herkenbaar. Dus je spreekt je doelgroep hetzelfde aan in al je uitingen. Je tone-of-voice is de persoonlijkheid van je merk. En die leg je het liefst vast in een schrijfwijzer: een handleiding en meetlat in één voor je merkgeluid. Heb je al een schrijfwijzer? Laat jouw webteksten dan volgens de opgerichte richtlijnen schrijven. Zo schrijven je medewerkers ook een stuk makkelijker. Nog geen schrijfwijzer? Een goede copywriter kan een schrijfwijzer voor je opstellen. Consistentie is daarin key. Dat voorkomt verwarring en zorgt voor vertrouwen bij je doelgroep. Het resultaat van consistentie in je schrijfwijzer en dus ook je website teksten? Juist, meer conversie.
Overtuigd van de meerwaarde van sterke webteksten? Staat er een rebranding campagne voor de deur en heeft jouw website aansluitende content nodig? Moeten nieuwe teksten op jouw website nagekeken worden? Of heb je iets hier tussenin? Laat jouw teksten dan ook schrijven door een contentprofessional van Crossphase. Want your story is ours too.