Gepubliceerd op 24 november 2021

Auteur: Bas Booster

Accountmanager bij Crossphase

Heb je een nieuwe website, maar ontbreekt het aan sterke content? Of heb je content, maar converteert deze niet? Of mist jouw webshop misschien nét dat stukje overtuiging en sfeer? Eén simpel woord kan al bepalen of je pagina een bouncer wordt. Maar uiteraard wil jij conversie. Hoe je dat doet? Sterke website teksten laten schrijven, dat kan het verschil maken. Dus wil je een content professional inschakelen voor jouw website? Maar weet je nog niet goed wat sterke teksten zijn en waar ze aan moeten voldoen? Lees dan zeker verder. Misschien kunnen wij je helpen.

Neem vrijblijvend contact met ons op
Bas 2

Sterke teksten voor meer conversie

Een letter is enkel een klank. Een woord roept een gevoel op. Een zin creëert persoonlijkheid. Maar een tekst is een veelvoud van dit alles. Een goede webtekst is niet alleen informatief, maar zet aan tot actie en zorgt voor conversie. En conversie is precies wat een website succesvol maakt.

Wanneer jij goede website teksten laat schrijven, leg je de basis voor online succes. Met sterke content komen woorden en beelden samen en vormen ze een geheel. Ze grijpen direct de aandacht van de bezoeker. Vervolgens raakt je bezoeker overtuigd van de meerwaarde van jouw product of dienst. Je content houdt de aandacht vast, maar bovenal: je zet op het juiste moment aan tot actie. Want een websitebezoeker is leuk, maar een lead of conversie heeft meer waarde. Daar kunnen je inkomsten immers vandaan komen.

Tekst voor mens en machine

Jouw website is jouw schip. Maar bezoekers komen niet vanzelf aan boord. Hiervoor moet je ze op de juiste manier bereiken. Hoe? Met een zoekmachine als Google bijvoorbeeld. En of je je webteksten nou zelf schrijft of laat schrijven, je content moet altijd geschikt zijn voor mens én (zoek)machine. Dat betekent dat jouw website teksten mensen moeten enthousiasmeren om aan te zetten tot actie. Maar dus ook dat je teksten structuur (lees: zoekwoordverdeling) en concrete taal bevatten. Want daar houden zoekmachines van. SEO-optimalisatie dus.

Voldoen jouw teksten aan beide onderdelen? Dan is succes slechts een kwestie van tijd.

Website teksten in jouw tone-of-voice

Waar zoekmachines behoefte hebben aan structuur, hebben mensen behoefte aan herkenning. Je tone-of-voice is de stem van je organisatie, de stijl waarin je schrijft. Wat je verhaal ook is, een herkenbare brand voice maakt je merk uniek en herkenbaar. Dus je spreekt je doelgroep hetzelfde aan in al je uitingen. Je tone-of-voice is de persoonlijkheid van je merk. En die leg je het liefst vast in een schrijfwijzer: een handleiding en meetlat in één voor je merkgeluid. Heb je al een schrijfwijzer? Laat jouw webteksten dan volgens de opgerichte richtlijnen schrijven. Zo schrijven je medewerkers ook een stuk makkelijker. Nog geen schrijfwijzer? Een goede copywriter kan een schrijfwijzer voor je opstellen. Consistentie is daarin key. Dat voorkomt verwarring en zorgt voor vertrouwen bij je doelgroep. Het resultaat van consistentie in je schrijfwijzer en dus ook je website teksten? Juist, meer conversie.

Direct jouw website teksten laten schrijven

Overtuigd van de meerwaarde van sterke webteksten? Staat er een rebranding campagne voor de deur en heeft jouw website aansluitende content nodig? Moeten nieuwe teksten op jouw website nagekeken worden? Of heb je iets hier tussenin? Laat jouw teksten dan ook schrijven door een contentprofessional van Crossphase. Want your story is ours too.

Neem contact met ons op

Het formulier is succesvol verzonden!
Helaas, er is een fout opgetreden bij het verzenden van het formulier. Probeer het opnieuw of mail ons direct via info@crossphase.nl
Bas 2
Bas Booster
Accountmanager

Ontdekken wat wij voor jouw organisatie kunnen betekenen?

bel naar
071 528 0002
mail naar
info@crossphase.nl
Wij gebruiken cookies

Wij gebruiken cookies om je de beste ervaring te bieden op onze website. Meer weten? Bekijk ons privacy statement.

Privacy overzicht
Deze website gebruikt cookies zodat we je de beste ervaring kunnen bieden. Cookie-informatie wordt opgeslagen in je browser. Zo kunnen we bijvoorbeeld zien welke delen van de site je het meest interessant en bruikbaar vindt en of we mensen bereiken met onze advertenties.
Noodzakelijke cookies
Wij plaatsen essentiële cookies en analytische cookies om te zorgen dat basisfuncties van onze website goed werken, dat wij je cookie-instellingen kunnen vastleggen en om anonieme gegevens over het gebruik van onze website te kunnen analyseren.
Ingeschakeld Uitgeschakeld
Marketing cookies
We plaatsen tracking cookies om onze klanten te kunnen bereiken en om te weten of onze advertenties hun doel bereiken. Wil je weten om welke cookies het gaat? We beschrijven ze in ons privacy statement.
Ingeschakeld Uitgeschakeld