NS stimuleert het gebruik van het openbaar vervoer en houdt Nederland in beweging. Het doel is om reizigers een zo aangenaam en duurzaam mogelijke reis van deur tot deur te bieden. Binnen NS richt de afdeling Los Vervoerbewijs zich op mensen die af en toe met de trein reizen voor een dagje uit: de sociaal-recreatieve reiziger. Als contentspecialist creëerde, onderhield en optimaliseerde Crossphaser Maj content voor deze doelgroep.
“Superleuk om met inspirerende content mensen te verleiden in de trein te stappen voor een dagje uit.”
Wat heeft Crossphase gedaan voor NS Losse Vervoerbewijzen? De belangrijkste taak was het up to date houden van Spoordeelwinkel. Dit is het medium waarmee NS combideals aanbiedt van een dagje uit plus vervoer. Maj onderhield en vernieuwde deze combideals. Daarnaast redigeerde en optimaliseerde ze mailings en propositieteksten. Tijdens de zomer leverde ze bovendien contentexpertise aan het campagneteam.
Zoveel reizigers, zoveel aanbod
Het Groeiteam Marketing en Sales van Losse Vervoerbewijzen nam Maj aan als tijdelijke vervanging van de vaste content specialist. Haar belangrijkste taak was het onderhouden en promoten van het aanbod in Spoordeelwinkel. Hoe? Door bijvoorbeeld themapagina’s en nieuwsbrieven te schrijven. Ook creëerde ze partnerpagina’s om reizen naar grote evenementen te stimuleren. Daarnaast voerde Maj optimalisaties door in verschillende cms’en voor een aantal proposities en landingspagina’s. Tot slot was er inspirerende content nodig voor de zomercampagne. Kortom: een uitdagend project dat een beroep doet op de gevarieerde contentexpertise van Crossphase.
Crossphasers bijten zich graag vast in de materie
Na een aantal maanden in het team was het tijd voor de langverwachte zomercampagne: de weg = weg weken. Het doel van deze campagne? Mensen aanzetten om tijdens de zomer met de trein te reizen door toffe deals en winacties. De campagne kreeg een eigen platform, beheerd door een extern bureau. Daarbij kwamen strakke deadlines kijken, maar ook de nodige technische restricties en wekelijks wisselende aanbiedingen. Een goede afstemming was dus cruciaal. In samenwerking met campagneleads zorgde Maj voor een overzicht en realisatie van de nodige content. Daarbij checkte ze wekelijks het aanbod en optimaliseerde ze zo nodig buttons, beschrijvingen en flows. Zo kon NS tijdens de weg = weg weken heel wat reizigers blij maken met voordelige uitjes, leuke prijzen en smakelijke deals.
“Wij verleiden graag reizigers om (vaker) met de trein te gaan met mooie campagnes en combideals in Spoordeelwinkel. Maj was een onmisbare kracht dankzij haar creatieve schrijfskills en scherpe blik.”