ING is een grote Nederlandse bank die ook internationaal actief is. De bank levert financiële diensten zoals bankieren, beleggen, verzekeringen en pensioenen. Tijdens deze contentmigratie moest de oude content van het CMS Tridion naar Bloomreach worden overgezet. Er is voor Bloomreach gekozen omdat dit een intuïtiever systeem is dat het gebruiksgemak van de ING customer journey experts bevordert. Onze collega Lisanne was met een team van vijf andere Crossphase collega’s verantwoordelijk voor het faciliteren van het migratieproces. Gezamenlijk migreerden ze de Nederlandse en Belgische ING-website van A tot Z.
Dit hebben we waargemaakt voor ING: een gestructureerd nieuw CMS dat niet alleen goed werkbaar is voor de ING customer journey experts, maar ook de online vindbaarheid bevordert en een gloednieuwe website voor bezoekers.
De volledige Nederlandse website is in Bloomreach gezet.
De volledige Belgische website is in Bloomreach gezet.
Om het overzicht in het nieuwe CMS te bewaren is er een structuur voor alle pagina's en bestanden bedacht.
Om de oude SEO waardes te behouden en/of te verbeteren. Eerst als 302 en later aangepast naar 301.
Van afbeeldingen tot pdf bestanden.
Reusable componenten om personalisatie op de website en app te optimaliseren.
Bij een migratieproces van deze grootte kom je altijd meerdere uitdagingen tegen omdat het team met veel aspecten rekening moet houden. Hieronder wat uitdagingen die tijdens dit project van ING naar voren kwamen.