Evides Waterbedrijf levert drinkwater aan klanten in de omgeving van Den Haag, Rotterdam en Zeeland. Het team Digitale Klantbeleving was op zoek naar een contentspecialist die alle content kon herzien van hun nieuwe klantenportaal. De website zelf, Evides.nl, had nieuwe FAQ's en servicepagina's nodig en bestaande content moest worden onderhouden. Crossphase stelde Iole voor, die snel aan de slag kon en zich direct thuis voelde.
"Laat mij maar los op die website. Contentbeheer en copywriting? Mij wel bellen."
Dit hebben we waargemaakt voor Evides: meedenken over de klantreis, een heleboel UX-writing en zo'n 10 nieuwe servicepagina's zodat klanten beter op de hoogte zijn van veranderingen.
Waarvan de content compleet is herzien.
Uitgebreid en aangepast.
Een deel nieuwe teksten, maar ook bestaande content is herschreven.
Voor de overgang van hun oude klantenregistratiesysteem naar het nieuwe moest de gehele Mijn Omgeving opnieuw worden ingericht. Kortom: Evides zocht een digital content specialist die kon meedenken over de klantreis en een groot deel UX-writing op zich kon nemen. Er moesten er ook nieuwe servicepagina’s komen, en FAQ’s die aansloten bij de nieuwe content. In de tussentijd moest de website natuurlijk ook onderhouden worden. Dit past allemaal perfect in het straatje van Iole. Ze zorgde ervoor dat content op Evides.nl werd onderhouden en richtte zich samen met de UX-designer en digital marketeer uit haar scrumteam op het nieuwe klantenportaal.
Evides heeft verschillende processen waar de klant doorheen kan binnen hun klantportaal. Denk hierbij aan het doorgeven van je meterstand, je huis aanmelden of juist het contract opzeggen.
Iole heeft uiteindelijk de content van zo’n tweehonderd pagina’s uit deze processen herzien. Dit deed ze in samenwerking met specialisten van waterbedrijf Vitens, en de UX-designer en digital marketeer uit haar eigen team. Hier is ook nieuwe content voor op Evides.nl uitgekomen. Om de klanten van Evides bekend te maken met de nieuwe veranderingen zijn er ook nieuwe servicepagina’s geschreven. De bestaande FAQ’s moesten worden aangepast of er moesten nieuwe vragen worden toegevoegd.
Kortom: voor deze taken had Evides een specialist nodig die content kan plaatsen in verschillende CMS’en, teksten kan (her)schrijven en meedenkt met klantprocessen. Een digital content specialist van Crossphase heeft genoeg specialistische kennis, maar is dus ook erg breed inzetbaar. De juiste fit voor de juiste job.
Iole stelt ons in staat om onze content nog beter aan te laten sluiten bij onze doelgroepen. Binnen korte tijd heeft zij zich als specialist op het gebied van UX writing binnen ons bedrijf op de kaart gezet.