Direct een webredacteur nodig? Bel 071 528 2221.
meer info

Wat is copywriting?

Copywriting is het schrijven van overtuigende teksten. De copywriter wil dat de lezer actie onderneemt. Met een goede tekst wordt de lezer aangespoord om bijvoorbeeld iets te kopen of een dienst af te nemen. Je kunt op deze manier je conversie verhogen. Een copywriter schrijft dus commerciële teksten.

Goede copy (tekst) kan niet alleen aansporen, maar ook informeren. Met zo min mogelijk tekst, zo veel mogelijk relevante informatie overbrengen: dat is de uitdaging. Bovendien moet het aantrekkelijk zijn voor de lezer om jouw product te kopen of je dienst af te nemen. Daar zorgt de copywriter voor. Het doel van de opdrachtgever staat voorop bij het schrijven van de copy. Een doel kan bijvoorbeeld zijn: betere vindbaarheid in de zoekmachines. Dan spreken we over SEO copywriting. Deze teksten worden geschreven door een SEO tekstschrijver.

Potlood met vraagteken op wit papier

Betere teksten betekent hogere conversie

Conversie betekent dat je bezoeker iets doet op jouw website. Naast informeren, wil je je bezoeker helpen om die actie uit te voeren. Iets bestellen of zich inschrijven. Lid worden. Doneren. Iets delen of downloaden. En omdat mensen de aandacht online maar een paar seconden vasthouden, wil je dat er geen letter zonder goede reden op je website staat. Wij helpen jou bij het schrijven van deze doelgerichte én informatieve copy door middel van copywriting. Blogs laten schrijven of SEO teksten laten schrijven? Ook daarvoor kun je terecht bij Crossphase!

Vrouw geeft een presentatie aan een groep collega's in een vergaderruimte

Waarom inzetten op copywriter?

Goede copywriting zorgt voor de beste klantbeleving. Je wil de klant de juiste klantreis bieden. Dit doe je door het schrijven van goede begeleidende teksten en een passende tone-of-voice. Hiermee verbind je klanten aan je product of dienst. Het resultaat: een opvallend en aantrekkelijk stukje content. De copywriter zorgt er dus uiteindelijk voor dat lezers actie ondernemen. De lezer vraagt bijvoorbeeld meer informatie aan, downloadt een whitepaper, of schrijft zich in voor een nieuwsbrief. Wil jij website teksten laten schrijven? Neem dan snel contact op!

Case study: copywriting voor VodafoneZiggo

Van short copy als CTA-buttons en meta descriptions tot de copy voor A/B-tests, surveys en complete webpagina’s. We denken mee en maken het mogelijk voor klanten zoals VodafoneZiggo.

lees alles over onze aanpak

Lezen zonder hindernissen

Je wil je lezer dus uiteindelijk verleiden en aanzetten tot actie. Maar voor je alle versiertrucs uit de kast haalt, moet de basis op orde zijn. Neem dus eerst alle mogelijke belemmeringen bij het lezen van je tekst weg. De belangrijkste belemmeringen zijn:

  • Te ingewikkelde teksten: niet iedereen begrijpt wat je bedoelt.
  • Schrijf daarom je teksten op taalniveau B1
  • Teksten die niet aansluiten bij de zoektermen van je bezoekers.
    Schrijf daarom op basis van zoekwoordenonderzoek en data-analyse
  • Teksten waarbij de kwaliteit en de tone-of-voice op iedere pagina anders is.
    Schrijf daarom consistent en conform de schrijfwijzer

Waarom Crossphase? Vraag het onze klanten


“We zochten een webredacteur die goed is in shortcopy, gevatte teksten kan schrijven, en die affiniteit heeft met het lezen van boeken. De copywriter die Crossphase ons binnen een week stuurde, was een schot in de roos.”

Eric Daamen
Teamleider Lezen Koninklijke Bibliotheek

deze bedrijven gingen je voor #besteenbeetjetrots

Kpn
AH
Jde
Nationale nederlanden
Bol
Vattenfall
ABN AMRO logo
Allianz logo
Randstad logo
Zilveren Kruis logo zwart-wit
Rabobank logo
NS logo zwart-wit
KONE logo
Dura Vermeer logo
Bol logo
Body&Fit logo zwart-wit
ASML logo
Welkoop logo
DNV logo
Dirk logo
DELA logo
DAF logo
Coop logo
Amsterdam UMC logo
Aegon logo
VGZ logo zwart-wit
Maastricht University logo zwart-wit
Exact logo
Etos logo
Centraal Beheer logo
Albert Heijn logo
Ahold Delhaize logo

7 tips voor sterke vacatureteksten

Een goede vacaturetekst is belangrijk. Niet alleen voor jou, maar ook voor je toekomstige collega. Daarom hebben we 7 tips voor het schrijven van sterke en aantrekkelijke vacatureteksten. Zo weet iedereen waar ze aan toe zijn en vind jij de perfecte match voor jouw organisatie.

direct naar de tips
Yres Isabella crossphase sfeerbeelden 20240919131

Copywriter nodig? We adviseren je graag!

Wil je 295 compleet nieuwe pagina’s schrijven met alles erop en eraan? Of 10 bestaande pagina's redigeren en beter vindbaar maken? Misschien wil je ook advies over je nieuwe tone-of-voice en heb je een schrijfwijzer nodig. Of heb je nog nooit eerder nagedacht over hoe jullie SEO-gericht kunnen schrijven. Wat je ook nodig hebt: wij zorgen voor de juiste expert op de juiste plek.

Met Crossphase krijg je niet alleen professionele copywriters, maar ook jouw eigen vraagbaak. Wij geloven in een winnende boodschap en zorgen ervoor dat jouw website met kop en schouders boven de rest uitsteekt.


Praktische vragen over copywriting

Heb je het gevoel dat je wordt overspoeld door je eigen content? Of heb je simpelweg niemand die alle nodige pagina’s kan herschrijven, meerdere interviews kan afnemen en vervolgens kan uitwerken tot een blog of nieuwsbrief? Dan springen wij graag bij!

Een copywriter kan jouw content herschrijven naar B1-niveau: eenvoudig Nederlands dat 80% van de Nederlanders begrijpt. Dit maakt jouw teksten gelijk een stuk toegankelijker en begrijpelijker.

Ontdek in ons whitepaper hoe je de digitale toegankelijkheid van jouw website kunt verbeteren.

Het korte antwoord: dat is de copywriter niet altijd. Wij zijn tekstschrijvers. Ons specialisme is teksten schrijven en die verkopen. Wat blijkt? De oeroude storytellingprincipes en schrijftechnieken die wij feilloos onder de knie hebben kun je inzetten voor élke branche. Of je nou werkt in de medische zorg, luchtvaart of software: wij verdiepen ons in de context waarmee jij jouw markt gaat veroveren.

We richten ons niet alleen op inhoud, maar ook op interne processen. Want echte verbetering begint meestal bij de inrichting van de organisatie. We doen niet aan eindeloze rapporten. We bieden een duidelijke strategie, helder advies op maat en toekomstbestendige oplossingen.

Wil je weten waarom jouw organisatie profijt heeft bij het implementeren van content governance? Download dan ons whitepaper content governance of informeer gelijk naar de mogelijkheden.

Ontdekken of een copywriter bij je past?

Het formulier is succesvol verzonden!
Shiane Gambhirsingh

ontdek wat wij voor jouw organisatie kunnen betekenen. Shiane vertelt je meer

Shiane Gambhirsingh
Lead accountmanager
bel naar
071 528 2221