Een SEO tekstschrijver optimaliseert webteksten en maakt nuttige en interessante content die mensen willen lezen en delen. De copywriter houdt rekening met belangrijke zoektermen in url’s, titels en tekst, maar let ook op structuur, een logische opbouw en pakkende tussenkoppen. Zo zorgt een SEO copywriter voor een betere user experience, hogere conversie en een hogere ranking in de zoekmachines.
Keywords zijn belangrijk, maar een SEO tekstschrijver van Crossphase kijkt verder dan dat. De kunst is outside-in denken. Niet alleen: wat heeft jouw organisatie te bieden? Maar juist: welke vragen heeft je doelgroep?
Zoekwoordenonderzoek is een goed begin bij de optimalisatie van teksten. En op basis daarvan schrijft de SEO copywriter relevante en unieke content die websitebezoekers aanspreekt. Geen keywordstuffing, maar sterke teksten die aansluiten op de behoefte van je doelgroep. Zo is je online content niet alleen beter vindbaar in de zoekmachines, maar vooral interessant en lekker leesbaar.
Google is gek op structuur en websitebezoekers ook. Voorkom daarom een lange ongestructureerde lap tekst, want die zorgt voor een hoger bouncepercentage: bezoekers komen je website binnen, vinden niet wat ze zoeken en klikken meteen weer weg. Dat wil je niet, toch?
Waar worden zoekmachines en mensen dan wel blij van? Een overzichtelijke webpagina die scanbaar is, met pakkende tussenkoppen en korte alinea's. Ook dat is SEO optimalisatie van je webteksten. En dat kun je door een SEO-specialist van Crossphase laten doen!
De SEO-tekstschrijvers van Crossphase zijn gek op taal en hebben ervaring met copywriting voor grote A-merken. Als jij een Crossphaser inhuurt, zorgen wij voor de perfecte match tussen skills en jouw organisatie.
Dit is wat je van onze SEO tekstschrijvers kan verwachten: