Iedere website en iedere pagina heeft een doel: conversie. Je bezoeker moet iets doen. Iets bestellen of zich inschrijven. Lid worden. Doneren. Iets delen of downloaden. Tekst helpt je bezoeker richting dat doel. En omdat mensen de aandacht online maar een paar seconden vasthouden, wil je dat er geen letter zonder goede reden op je website staat. De tekst op je website is geen ‘informatie’, maar doelgerichte communicatie.
Google is dol op tekst. Pagina’s die geschreven zijn volgens de - regelmatig wisselende - voorkeuren van Google, brengen jou meer én betere bezoekers.
Elke bezoeker heeft een doel. Antwoord op een vraag vinden. Producten vergelijken. Een whitepaper downloaden. Wij richten jouw pagina doelgericht in.
Hoe meer moeite je bezoeker moet doen op jouw site, hoe groter de kans dat hij afhaakt. Moeilijke woorden, vage zinnen en gebrek aan structuur zijn no-go’s.
Mensen houden van herkenbaarheid. Op je homepage ‘u’ zeggen en op de productpagina ‘jij’ vinden ze bijvoorbeeld verwarrend. Wij zorgen dat elke tekst de juiste toon heeft.
Doelgerichte teksten verleiden en zetten aan tot actie. Maar voor je alle verleidingskunsten erop loslaat, moet de basis op orde zijn en neem je alle mogelijke belemmeringen weg. De belangrijkste belemmeringen in de teksten op je website zijn:
ERIC DAAMEN
Teamleider Lezen Koninklijke Bibliotheek
295 compleet nieuwe pagina’s schrijven met alles erop en eraan. Of 10 bestaande pagina's redigeren en beter vindbaar maken. Advies over je nieuwe tone-of-voice en een schrijfwijzer opstellen. Wat je ook nodig hebt: wij zorgen voor de juiste copywriter op de juiste plek.