Auteur: Iris Zebli

Contentmanager bij Crossphase

Hoe bewaar en bereid je een courgette? Welke elektriciteitsaansluiting heb je nodig als je zonder gas woont? Wat kun je doen als je last hebt van aambeien? En hoe bespreek je genderdiversiteit in de klas? Dit zijn zomaar een paar onderwerpen waarover ik dagelijks schrijf. Niet alleen lekker afwisselend qua onderwerp, maar ook heel leerzaam. Waarom precies? Dat lees je in dit blog.

Iris

Als webredacteur bij Crossphase schrijf ik voor verschillende merken. Van supermarkten en energieleveranciers tot hogescholen en apothekers: onze opdrachtgevers zijn actief in allerlei markten. Deze diversiteit maakt het schrijven niet alleen heel leuk, maar dus ook heel leerzaam. Zo richt ik me iedere keer tot een andere doelgroep, verdiep ik me dagelijks in nieuwe klanten en lees, schrijf en leer ik over de meest uiteenlopende onderwerpen.

Vierkant webredactie wit oranje

5 dingen die je leert van schrijven voor verschillende klanten

1. Schrijven voor verschillende doelgroepen

Studenten, docenten, bejaarden of artsen: als webredacteur schrijf ik teksten voor verschillende doelgroepen. En dat doe ik in de tone of voice van het merk. Dankzij de afwisseling in opdrachten spreek ik de taal van verschillende klanten én doelgroepen. Vet!

2. Kennis én woordenschat vergroten

Ik weet nu wat een slimme meter is en wat 'realtime dosimetrie' betekent. Maar ook wat je leert op de opleiding bedrijfseconomie, hoe je beademingsapparatuur test en hoe je courgette, komkommer en peer bereidt en bewaart. Altijd handig.

3. Inzicht in schrijfvoorkeuren en kwaliteiten

Schrijven voor verschillende klanten geeft mij direct inzicht in mijn kwaliteiten en schrijfvoorkeuren. Zo vind ik het schrijven van blogs he-le-maal het einde. Ligt jouw expertise bij het schrijven van blogs, webteksten, nieuwsbrieven of whitepapers? Door ze allemaal te schrijven, kom jij er ook achter.

4. Schrijftalenten ontwikkelen

Hoe bouw je een tekst op? En hoe maak je hem vindbaar? En zijn je teksten B1? Ik moest het ook allemaal leren. En het gezegde is er niet voor niets: oefening baart kunst! Door veel te schrijven ontwikkel je jouw schrijfvaardigheden ook in rap tempo.

5. Verhalen vertellen

En last but not least: om de boodschap van klanten zo goed mogelijk over te brengen, dompel ik me helemaal onder in hun verhaal. Vanuit welke passie is het verhaal ontstaan? En wat is er onderweg allemaal gebeurd? Ik maak het verhaal van de klant, eigen. Hierdoor kan ik denken vanuit verschillende merken, maar bovenal: kan ik het verhaal tot leven brengen. Heeft jouw organisatie ook een tof verhaal dat verteld moet worden? Laat het ons weten! Want bij Crossphase geldt: Your story is ours too!

Wil je ook schrijven over verschillende onderwerpen en aan de slag met jouw schrijfskills? Kom werken als webredacteur bij Crossphase! En wie weet schrijf jij straks ook voor de tofste klanten!

Meer weten over werken bij Crossphase? Wij helpen je graag!

Het formulier is succesvol verzonden!
Yasmien Hoesenie
Yasmien Hoesenie
Recruitment Business Partner

Meer weten over het werken bij Crossphase? Neem contact op met Yasmien!