Verhoog je conversie met een consistente schrijfstijl

Wat hebben herkenbare merken met elkaar gemeen? Consistentie. Een schrijfwijzer helpt iedereen binnen je bedrijf om in dezelfde stijl te communiceren.

  • De webredacteur die de tone-of-voice op je website moet doorvoeren
  • De marketeer die een nieuwsbrief maakt
  • Het externe bureau dat jullie advertenties maakt

Consistentie in je merkverhaal voorkomt verwarring en zorgt voor vertrouwen bij je doelgroep. Het resultaat? Meer conversie.

Frederique

Een huisstijlhandboek zonder schrijfwijzer is als een merk zonder stem

Een huisstijlhandboek geeft duidelijke richtlijnen over logogebruik, kleuren en fotografie. Maar een uitgebreide uitleg over schrijfstijl en -regels ontbreekt bij veel bedrijven. Een gemiste kans, want beeld en woord vormen samen je merkidentiteit.

Die wil je herkennen in advertenties, op je website, in de nieuwsbrief, je servicemail en je tweets. Onze copywriters helpen je graag bij het vertalen van je merkstrategie naar een gedetailleerde en werkbare schrijfwijzer. We mark your words.

Neem contact met ons op
Michiel oranje boekje

Bespaar tijd en geld met een heldere schrijfwijzer

Zonder schrijfwijzer verspil je een hoop tijd en geld, want:

  • je eindredacteur is uren aan het redigeren in elke belangrijke tekst
  • voordat een nieuwe contentspecialist is ingewerkt, ben je wéken verder
  • in de briefing aan een extern bureau is niet helder wat de afspraken zijn over schrijfstijl

Met uitgebreide richtlijnen bij de hand geef je elke in- en externe tekstschrijver houvast. Dat scheelt een boel review-rondes en een hoop tijd.

Hulp nodig? We maken jouw tone-of-voice graag concreet

Dat doen we door ons eerst te verdiepen in jouw merk, product en doelgroep. Vervolgens stellen we een schrijfwijzer voor je op of breiden de bestaande voor je uit. In een goede schrijfwijzer leggen we bijvoorbeeld vast:

  • hoe je afkortingen, telefoonnummers en productnamen schrijft
  • voorbeelden van je tone-of-voice
  • voorbeelden van het gewenste taalniveau, meestal is dat B1
  • hoe je webpagina’s opmaakt
  • schrijfstijl- en spellingsregels

Schrijfstijl-workshops

Als je schrijfwijzer klaar is, moet de tone-of-voice nog tot leven komen binnen je bedrijf.

Dat lukt vaak niet via een mailtje met een link naar je schrijfwijzer.
Daarom geven we graag workshops en presentaties aan de webredactie, het socialmedia-team en het marketingteam. We spread your words ;).

Waarom een schrijfwijzer onmisbaar is voor jouw tone-of-voice

“Het belang van een schrijfwijzer wordt steeds duidelijker. Toch merk ik dat er veel bedrijven zijn die er niet of nauwelijks gebruik van maken. Want: die nieuwe website, campagne of rebranding moet er gewoon komen. En snel ook. Tijd voor het opstellen van een schrijfwijzer is er dan (vaak) niet. Zonde!” Joyce is webredacteur bij Crossphase en heeft voor veel verschillende klanten gewerkt. In haar blog vertelt ze waarom een schrijfwijzer onmisbaar is voor de tone-of-voice van jouw merk.

Lees het blog

Schrijfwijzer voor je tone-of-voice nodig? Neem contact op.

Het formulier is succesvol verzonden!
Helaas, er is een fout opgetreden bij het verzenden van het formulier. Probeer het opnieuw of mail ons direct via info@crossphase.nl
Bas
Bas Booster
Accountmanager

Ontdekken wat wij voor jouw organisatie kunnen betekenen?

bel naar
071 528 2221
mail naar
info@crossphase.nl
Wij gebruiken cookies

Wij gebruiken cookies om je de beste ervaring te bieden op onze website. Meer weten? Bekijk onze privacyverklaring.

Privacy overzicht

Deze website gebruikt cookies zodat we je de beste ervaring kunnen bieden. Cookie-informatie wordt opgeslagen in je browser. Zo kunnen we bijvoorbeeld zien welke delen van de site je het meest interessant en bruikbaar vindt en of we mensen bereiken met onze advertenties.

Noodzakelijke cookies

Wij plaatsen essentiële cookies en analytische cookies om te zorgen dat basisfuncties van onze website goed werken, dat wij je cookie-instellingen kunnen vastleggen en om anonieme gegevens over het gebruik van onze website te kunnen analyseren.

Ingeschakeld Uitgeschakeld
Marketing cookies

We plaatsen tracking cookies om onze klanten te kunnen bereiken en om te weten of onze advertenties hun doel bereiken. Wil je weten om welke cookies het gaat? We beschrijven ze in onze privacyverklaring.

Ingeschakeld Uitgeschakeld