Gepubliceerd op: 4 oktober 2023
Auteurs: Peter Damen en Michiel van der Blij
Digital Content Specialisten bij Crossphase
Stel: je bent een contentbureau met 80 contentspecialisten. Hoe zorg je dan dat alle medewerkers (kennis van) AI kunnen inzetten in hun dagelijkse werk? En dat iedereen aan hun klant advies kan geven over de inzet van AI?
Deze uitdaging gaven we aan de projectgroep AI: een verzameling van 10 Crossphasers met een bovengemiddelde ervaring en/of interesse in AI.
De groep werkte een oplossing uit met o.a.:
Communicatie via wekelijkse AI-snacks: een tip, tool, podcast of expert-om-te-volgen.
Een simpel en duidelijk AI-beleid: zodat iedereen weet wat wel en niet mag.
Een AI-toolkit: een levende bibliotheek met checklists, technieken en inzichten.
Een basistraining van een halve dag, met focus op prompt-technieken en real-life cases.
AI zorgde voor een primeur in onze geschiedenis. Voor het eerst kwamen álle Crossphasers - dus ook HR, Sales en Finance - bij elkaar voor een vakinhoudelijke training.
Na een appetizer over AI in ons dagelijks leven, ethische aspecten en Large Language Models was het tijd voor het voorgerecht: een kennismaking met 10 prompt-technieken.
Hierna volgde het hoofdgerecht: in kleine groepjes bouwden we - in de Playground van OpenAI - aan de perfecte prompt. Want om te leren wat echt werkt, zijn alle Powerpoint-slides in de wereld niet genoeg. Daarvoor moet je echt zelf aan de slag.
Sommige Crossphasers maakten al gebruik van AI om hun klanten efficiënter te helpen. Nu iedereen deze basistraining gevolgd heeft, kunnen we nog veel meer organisaties helpen. De komende tijd gaan we met onze klanten in gesprek om te horen wat zij nodig hebben. En werken we aan een verdiepend trainingsprogramma om dé AI-contentpartner van Nederland te worden.