Het resultaat

Voor IGO Promo, een internationaal bedrijf in gepersonaliseerde promotieartikelen, maakten wij in 6 weken een contentmarketing-strategie. We interviewden 8 collega’s en analyseerden hun bestaande content. Vervolgens stelden we een direct uitvoerbaar contentjaarplan op.
Het plan is gebaseerd op meetbare doelen en bevat - per week - contentformats en -ideeën voor meerdere fasen van de customer journey.

Wij zijn Michiel en Frederique, contentmarketeers bij Crossphase.
Lees hieronder hoe we dit strategische contentproject hebben aangepakt.

Ook een contentjaarplan?
Michielen Frederique

De hulpvraag van IGO Promo

IGO benaderde Crossphase met de volgende vragen:

  • Hoe benutten we content om de komende jaren marktleider te blijven?
  • Hoe zorgen we voor meer engagement met onze doelgroep?
  • Hoe maak je een efficiënte contentkalender?

Kortom, IGO Promo zocht advies en ondersteuning bij het maken van een contentstrategie en een concreet contentjaarplan.


De aanpak van dit contentvraagstuk

IGO Promo wilde de contentstrategie binnen 6 weken afronden. Zodat ze het plan vanaf 1 januari 2021 konden uitvoeren.
Om deze deadline te kunnen halen, deden wij deze klus samen.

  • Waarom Frederique? Omdat zij de contentmarketing-strategie van Crossphase heeft uitgewerkt. En ontzettend veel creatieve ideeën heeft.
  • Waarom Michiel? Omdat hij jarenlang verantwoordelijk was voor de contentmarketing bij D-reizen. En veel ervaring heeft met strategische projecten.
Stationery 2 2x

De analyse

Om de kansen en knelpunten van IGO Promo scherp te krijgen, zijn we gestart met een uitgebreide analyse:

  • 8 interviews met de verschillende marketeers van IGO Promo
  • Analyse van bezoekersgedrag in Google Analytics
  • Analyse van de socialmedia-kanalen
  • Analyse van de website
  • Analyse van de belangrijkste concurrenten van IGO Promo
  • Analyse van merkdocument, tone-of-voice en persona’s


Samen met Gitta, de contentmarketeer van IGO Promo, hebben we alle punten in kaart gebracht en een eerste prioritering gedaan.

Michielen Frederique aan het werk

Van analyse naar oplossing

Met behulp van het klantreis-model REAN (Reach - Engage - Activate - Nurture) hebben we de knelpunten letterlijk ingetekend in de customer journey. Deze aanpak hielp ons om de analyse terug te brengen tot 2 grote kansen.

  1. IGO Promo heeft een prachtig merkverhaal, maar vertelt dat nog niet
    IGO Promo bestaat sinds 1945, heeft een productieproces dat garant staat voor hoge kwaliteit én heeft een duurzame maatschappelijke missie. Een geweldig verhaal dat nu alleen intern nog bekend is. Wij zagen ontzettend veel contentvormen en -kanalen om dit verhaal ook extern te vertellen.
  2. IGO Promo is niet aanwezig in het eerste deel van de klantreis
    In alle marketingkanalen spreekt IGO voornamelijk klanten in de Activate-fase aan: mensen met een aankoop-intentie. In de Reach- en Engage-fase is IGO vrijwel onzichtbaar. Samen met het marketing-team hebben we daarom een plan bedacht om ook mensen zonder aankoop-intentie te bereiken en te inspireren.
Michiel en Fre bij IGO Promo

Oplossing voor de ontbrekende merkidentiteit

In verschillende brainstormsessies met alle IGO-marketeers hebben we de missie, visie en kernwaarden letterlijk opnieuw onder woorden gebracht.

Door deze gezamenlijke aanpak staat iedereen achter het nieuwe merkverhaal en is iedereen gemotiveerd om dit verhaal via alle marketingkanalen te vertellen.

Oplossing voor de afwezigheid in het eerste deel van de klantreis

We hebben een contentjaarplan gemaakt voor content in de Reach- en Engage-fase. Hiervoor hebben we onze ervaringen bij andere klanten en een concurrentie-analyse gebruikt.

De belangrijkste content voor de Engage-fase hebben we uitgewerkt in een sessie met het hele team. Omdat iedereen input en ideeën heeft geleverd, is het geen Crossphase-plan geworden, maar een IGO-plan.

Jullie hebben meer kennis en ervaring, dat zien we duidelijk terug in het plan. Maar jullie hebben mij niet het gevoel gegeven alsof jullie alles beter weten. Vind ik een hele prettige eigenschap.

-- Gitta over de samenwerking met Crossphase

We deden het samen

We houden van ons vak en wilden IGO Promo graag helpen hun verhaal te vertellen. Vanaf de eerste dag hebben we dit samen met Gitta, de contentmarketeer bij IGO Promo, gedaan. Een waardevolle samenwerking als je het ons vraagt, omdat onze verschillende perspectieven elkaar aanvulden. Gitta met haar kennis over IGO Promo, Frederique met haar verfrissende contentideeën en Michiel met zijn strategische ervaring.

Naast Gitta hebben we ook de andere marketeers van IGO Promo vanaf het begin betrokken bij het plan. Zo kregen we extra veel waardevolle input en draagvlak.
We hebben het echt samen gedaan!

Brainstorm IGO Promo

Keertje kennismaken met Frederique en Michiel? We zijn benieuwd naar jouw verhaal!

Bas
Bas Booster
Accountmanager

Ontdekken wat wij voor jouw organisatie kunnen betekenen?

bel naar
071 528 2221
mail naar
info@crossphase.nl
Wij gebruiken cookies

Wij gebruiken cookies om je de beste ervaring te bieden op onze website. Meer weten? Bekijk ons privacy statement.

Privacy overzicht
Deze website gebruikt cookies zodat we je de beste ervaring kunnen bieden. Cookie-informatie wordt opgeslagen in je browser. Zo kunnen we bijvoorbeeld zien welke delen van de site je het meest interessant en bruikbaar vindt en of we mensen bereiken met onze advertenties.
Noodzakelijke cookies
Wij plaatsen essentiële cookies en analytische cookies om te zorgen dat basisfuncties van onze website goed werken, dat wij je cookie-instellingen kunnen vastleggen en om anonieme gegevens over het gebruik van onze website te kunnen analyseren.
Ingeschakeld Uitgeschakeld
Marketing cookies
We plaatsen tracking cookies om onze klanten te kunnen bereiken en om te weten of onze advertenties hun doel bereiken. Wil je weten om welke cookies het gaat? We beschrijven ze in ons privacy statement.
Ingeschakeld Uitgeschakeld