Over ons

Van brugklasvrienden tot eigenaren van een goedlopend en snelgroeiend bedrijf.
Het gebeurde Maarten Fokkelman en Rutger Plak.

Het ontstaan van Crossphase

We gaan even terug in de tijd, naar het jaar 2004. Tijdens zijn studie Business Administration begint Maarten aan een bijbaantje bij Canon. Door de jaren heen trekt hij als freelance contentmanager steeds meer werk naar zich toe. Uiteindelijk is er zoveel te doen, dat Maarten voorstelt om zijn schoolvriend Rutger erbij te halen.

Dit vormde het begin van een succesvolle samenwerking tussen de twee. Gezamenlijk onderhouden ze even later alle Europese Canon-sites. Het werk is zeker geen rocket science – en Rutger kan het weten, want hij studeerde dat – maar wel belangrijk voor de organisatie.

Ondertussen blijft de hoeveelheid werk groeien. Ook andere afdelingen van Canon zetten Maarten en Rutger graag in. Daarom huren de twee vrienden eind 2006 een eigen kantoorruimte in Leiden en nemen zij hun eerste personeelsleden aan. In maart 2007 is het moment daar: Crossphase wordt officieel geopend.

Ik ben trots op het feit dat online specialisten graag bij ons willen werken en zich elke dag inzetten om A-merken te helpen met het bijhouden en verbeteren van hun online content. Door hun tomeloze inzet waarderen klanten ons met een hoge NPS en dat maakt dat we groeien.

Maarten Fokkelman

Partner

Wie zich bij Crossphase snel wil ontwikkelen, krijgt daarvoor veel mogelijkheden. We verwachten wel dat je een stapje verder gaat. Met een goede houding weet ik zeker dat je buitengewone resultaten neerzet en snel groeit in het online vak.

Rutger Plak

Partner

Crossphase 10 jaar!

Een jubileum laten we niet zomaar aan ons voorbij gaan. Voor ons 10-jarig bestaan gingen we met het hele bedrijf een weekend naar Ibiza!

Wil je meer weten over Crossphase? Laat je gegevens achter!

1 + 10 =

We gebruiken jouw gegevens alleen voor het gevraagde contact. Lees voor meer informatie onze privacyverklaring.

Award-winnaar

Na ruim 10 jaar is Crossphase een goed lopend bedrijf met ruim 75 collega’s en meer dan 200 klanten. We helpen onze klanten, bestaande uit A-merken en grote (semi-)overheidsinstanties, met het maken, beheren en migreren van hun online content.

Vanaf 2014 zijn we bewuster gaan ondernemen met behulp van de Rockefeller Habits; een methode die uitgaat van concrete doelen. Dit werpt zijn vruchten af: in twee jaar tijd zijn we twee keer zo groot geworden.

FD GazellenDeze ontwikkeling is ook Het Financieele Dagblad niet ontgaan. In 2014 wint Crossphase voor het eerst de landelijke FD Gazellen Award voor beste toekomstvisie. En ook in de jaren daarop mogen wij ons tot de snelst groeiende bedrijven van Nederland rekenen. In 2015, 2016 en 2017 winnen we opnieuw de FD Gazelle!

oprichting Crossphase

marktleider in Nederland

FD Gazellen awards

wereldwijd de beste reputatie in content management

Content Management Bureau Crossphase

in Top 250 Groeibedrijven van Nederland

Crossphase staat in de Top 250 Groeibedrijven van Nederland. Het Erasmus. Centre for Entrepreneurship (ECE) en nlgroeit stelden deze lijst samen van snelgroeiende bedrijven. Het bureau helpt organisaties bij het vlekkeloos organiseren en maken van content. Crossphase groeit onder meer doordat steeds meer bedrijven zelf content uitgeven en inzetten op contentmarketing en storytelling. Meer dan 70 werknemers van Crossphase creëren, beheren en optimaliseren content voor bedrijven als Albert Heijn, Rabobank, DSM en NS.

Crossphase is de Nederlands marktleider op het gebied van contentmanagementservices. Het bedrijf houdt zich bezig met contentmanagement, webredactie, projectmanagement en consultancy. Ook innoveert de snelle groeier, door zich te specialiseren op het gebied van Conversation Design: de kunst en het ambacht van de chatbot.

Om tot deze snelle ontwikkeling te komen, maakt Crossphase gebruik van de zogenaamde Growth Assembly. Een uniek samenspel van de mens, zijn of haar kennis en een bloedfanatiek streven naar resultaat. Dat levert niet alleen fantastische verhalen op, maar ook een hoop welzijn. Want als iets voorop staat bij Crossphase, is dat het wel: welzijn van professionals en onderneming. Vitale professionals leveren immers een vitale organisatie op. Eerder won Crossphase al 4 FD-Gazelle awards.

Over de Top 250

De Top 250 Groeibedrijven bestaat uit Nederlandse bedrijven die de meeste groei hebben laten zien in de periode van 2014 tot en met 2018. Deze bedrijven hadden een jaarlijkse groei van minstens twintig procent in omzet en/of werknemers, minimaal tien werknemers en een omzet van minstens vijf miljoen euro. Gezamenlijk hebben de 250 bedrijven uit de Top 250 Groeibedrijven in deze periode meer dan 40.000 banen (in FTE) gecreëerd.

Crossphase in 2020

Vol vertrouwen gaan we verder met het verleggen van onze grenzen. Letterlijk. Op dit moment zijn we al marktleider in Nederland. Dat willen we ook internationaal worden. Het doel is om in de toekomst de beste reputatie te hebben op het gebied van content management, wereldwijd. “En als je weet waar je over vijf jaar wilt zijn, dan weet je ook waar je over twee jaar bent”, aldus Maarten.

Middenin ons kantoor staat een grote banner met de route naar ons doel in 2020. De jaarplannen zijn verdeeld in behapbare en meetbare kwartaaldoelen, ofwel: ‘Rocks’. Deze doelen geven focus aan het werk. Bovendien weet elke werknemer precies wat hem of haar te doen staat.

Wij kunnen onze ambities enkel verwerkelijken door een team van professionals samen te stellen én op te leiden. Collega’s met passie voor hun vak die niet alleen doen wat ze moeten doen, maar net een stap extra zetten. We nodigen je van harte uit om samen met ons deze groei mogelijk te maken. Bekijk onze vacatures.

Crossphase.nl gebruikt cookies en verwerkt persoonsgegevens. Meer informatie?

De cookie-instellingen op deze website zijn ingesteld op 'toestaan cookies "om u de beste surfervaring mogelijk. Als u doorgaat met deze website te gebruiken zonder het wijzigen van uw cookie-instellingen of u klikt op "Accepteren" hieronder dan bent u akkoord met deze instellingen.

Sluiten