Als je tekstschrijver bij contentbureau Crossphase bent, schrijf je voor - en vaak op het kantoor van - verschillende organisaties. De duur van een opdracht varieert van enkele dagen tot een jaar; daarna krijg je een nieuw project. Wil je weten wat voor soort opdrachten je kunt verwachten? Vier van onze webredacteuren delen hun ervaringen!

Jessica, webredacteur voor VodafoneZiggo

Bij VodafoneZiggo zat ik niet op een afgebakend project, maar draaide ik mee in het scrumteam van B2B Digital. Hier schreef en maakte ik de zakelijke pagina’s voor beide merken. Developers, designers, analisten en testers had ik letterlijk naast mij zitten. Samen zorgden we voor de best mogelijke online content.

Ik heb tientallen verschillende stories afgerond: van het creëren van campagnepagina’s tot het meedenken over A/B-testen. En van metadata optimaliseren tot pagina’s migreren.

Na een jaar bij B2B was het tijd om een stap in een nieuwe richting te zetten. Vrij letterlijk, want ik verhuis naar de andere kant van het kantoor. Om B2C Marketing te versterken!

Jessica

Michiel, webredacteur voor ROC Nijmegen

De eerste twee weken lag mijn focus op advies. Ik maakte een uitgebreide scan van de sterk verouderde site en deed voorstellen voor SEO, url-structuur, pagina-templates en tone-of-voice.

Toen ons projectteam akkoord was met mijn voorstellen, kon het schrijven beginnen. Ik mocht een team van drie tekstschrijvers aansturen: samen herschreven we alle 300 pagina’s van de nieuwe site. Ook bouwden we de site volledig op in cms Joomla.

Spannendste uitdaging in dit project bleek de nieuwe tone-of-voice. Onze stijl had namelijk voor- én tegenstanders binnen ROC Nijmegen! Gelukkig deed ROC Nijmegen ook gebruikersonderzoek onder de jonge doelgroep. En telde hun stem het zwaarst.

Michiel

NU al enthousiast?

Check onze vacatures

Jorinde, webredacteur voor Ahold Delhaize

Mijn eerste klus via Crossphase was kort maar krachtig: een week lang was ik redacteur voor het intranet van Ahold Delhaize. Ik redigeerde vacatures en schreef nieuwsberichten. Ook publiceerde ik een exclusieve preview van de nieuwe tv-commercial van Albert Heijn. En bepaalde ik de gifjes voor de dagelijkse nieuwsflits.

In korte tijd heb ik het intranet goed leren kennen. Heel interessant om te zien hoe zo’n groot bedrijf de interne communicatie serieus aanpakt. Terecht vind ik, want je werknemers zijn een belangrijk visitekaartje van je bedrijf.

Verder vond ik het tof dat Ahold Delhaize me vrijwel direct toevertrouwde om de redactie een paar dagen te bemannen. In mijn eentje, terwijl de vaste redactieleden op vakantie waren.

Jorinde

Walt, webredacteur voor Hogeschool Inholland

Het nieuwe intranet van Inholland had overzichtelijke pagina’s nodig. Met glasheldere antwoorden op de belangrijkste vragen van studenten en medewerkers. Ik dook daarvoor in thema’s als ‘Audiovisuele middelen lenen’, ‘Welkom eerstejaars’ en ‘Werktijdvermindering senioren’.

Mijn opdracht leek toegespitst op tone-of-voice. Maar al snel bleek het te gaan om de vraag ‘Wat is waar?’. Waarbij ‘waar’ in beide betekenissen van toepassing was. Het boven tafel krijgen van de juiste antwoorden was namelijk een complexe puzzel!

Gelukkig houd ik wel van een uitdaging. En dankzij een goede samenwerking met mijn Crossphase-collega’s en de copywriters bij Inholland is de puzzel inmiddels compleet.

Walt

Ook tekstschrijver bij Crossphase worden? Let us know!

Het formulier is succesvol verzonden!

Meer Crossphasers aan het woord

Onze webredacteur Natasja vertelt waarom ze zo graag voor Crossphase werkt.

Meer video's op YouTube
Yasmien Hoesenie
Yasmien Hoesenie
HR lead

We vertellen je graag meer over het werken bij Crossphase.

bel naar
071 528 2221