Auteur: Marleen van der Sar
Content manager bij Crossphase
Gepubliceerd op 19 augustus 2019

Marleenbureau

Op een donkere winterdag in februari zat ik thuis op de bank een beetje voor mij uit te staren. ‘Vind ik mijn werk nog wel echt zo leuk?’ ‘Ga ik elke dag nog wel met plezier naar mijn werk?’ Een aantal vragen die ik mij de laatste tijd steeds vaker stelde. Vragen die ik ook direct weer wegduwde met het idee dat ik het met mijn collega’s toch naar mijn zin had. Toch opende ik mijn LinkedIn nog maar eens en ging een beetje rond zoeken. Maar waar moest ik beginnen? Tegenwoordig heb je zoveel verschillende termen voor een functie.

Tijd voor iets nieuws

Een beetje scrollend op mijn mobiel viel mijn oog op de functie als content manager bij Crossphase. Niet wetende wat het precies inhield, werd ik steeds enthousiaster bij het lezen van de functie en begon het te kriebelen. Zullen we het gewoon gaan proberen? Diezelfde avond nog ben ik achter mijn laptop gedoken om een brief te schrijven. Deze functie wilde ik graag hebben dus mijn brief moest indruk maken! De brief was de deur uit en het wachten en vooral duimen was begonnen. Al vrij snel kreeg ik de uitnodiging voor een telefonische afspraak. De gehele sollicitatieperiode verliep soepel en halverwege maart kreeg ik het bevrijdende telefoontje dat ik was aangenomen. Op de eerste dag van mei zou ik beginnen als content manager bij Crossphase.

En daar stond ik dan op 1 mei, klaar voor een nieuwe uitdaging en op het punt een overstap te maken naar een nieuwe organisatie. Mijn vertrouwde omgeving liet ik achter me. Een ieder die wisselt van baan, zal het herkennen… Een lange tijd werk je binnen je comfortzone, je weet alles, geen vraag is meer onbekend en je kent de organisatie door en door. Maar dan begint je nieuwe avontuur bij je nieuwe werkgever. Alles is weer nieuw! Die ochtend reisde ik dan ook wat onwennig richting mijn nieuwe kantoor. Zoals gewoonlijk bestond de eerste werkdag uit kennismakingen, proberen alle gegevens op te slaan en namen onthouden. Dat is natuurlijk een hoop informatie. Mijn laptop stond netjes klaar en ik was er helemaal klaar voor.

Time flies when you’re having fun

De eerste dag, de eerste week, de eerste maand, het vloog voorbij! In mijn eerste week mocht ik direct helpen bij een migratie voor de Universiteit van Maastricht. Je zal je misschien afvragen wat een migratie precies is. Iets wat ik mij aan het begin ook afvroeg. Al gauw leerde ik dat je bij een migratie een website over zet naar een nieuw systeem. Alle inhoud van de website moet overgezet worden van systeem A naar B. Bij de Universiteit van Maastricht ging het om een nieuw intranet. Ik heb de content van tientallen pagina’s overgezet. Deze opdracht was erg leerzaam want ik maakte op deze manier goed kennis met het systeem. Daarom weet ik nu precies wat contentmanagement voor mij is. Na het afronden van deze klus heb ik mijn vaste plek gevonden bij het team CMaaS (Content Management as a Service). Dit team werkt vanuit het kantoor in Leiden voor diverse klanten die door de hele wereld gevestigd zijn. Het werk hier is erg divers en geen dag is hetzelfde.

Heel veel nieuwe uitdagingen, heel veel leuke mensen en veel nieuwe energie. Dat is hoe ik mijn eerste drie maanden bij Crossphase het beste kan omschrijven. Crossphase is een bedrijf waar je energie van krijgt. Die vertrouwde omgeving die ik in april achter mij liet, heb ik in korte tijd terug gevonden.

Komt dat zien!

Ben jij ook toe aan een nieuwe uitdaging en lijkt het je leuk om mijn nieuwe collega te worden? Kijk dan snel op https://crossphase.nl/werken-bij.

Je vindt het artikel hier op LinkedIn.


Ontdekken wat wij voor jouw organisatie kunnen betekenen?

bel naar
071 528 0002
mail naar
info@crossphase.nl
Wij gebruiken cookies
Wij gebruiken cookies om je de beste ervaring te bieden op onze website. Kom meer te weten over welke cookies we gebruiken of pas ze aan onder instellingen.
Privacy overzicht
Deze website gebruikt cookies zodat we je de beste ervaring kunnen bieden. Cookie-informatie wordt opgeslagen in je browser. Zo kunnen we bijvoorbeeld zien welke delen van de site je het meest interessant en bruikbaar vindt zijn en of we mensen bereiken met onze advertenties.
Noodzakelijke cookies
Wij plaatsen essentiële cookies en analytische cookies om te zorgen dat basisfuncties van onze website goed werken, je cookie-instellingen kunnen vastleggen en om anonieme gegevens over het gebruik van onze website te kunnen analyseren.
Ingeschakeld Uitgeschakeld
Marketing cookies
Deze website gebruikt de volgende cookies: LinkedIn Insights Tag, Facebook Pixel
Ingeschakeld Uitgeschakeld