Gepubliceerd op 12 augustus 2022

Auteur: Daphne de Brabander
Digital Content Specialist bij Crossphase


Een tijdje geleden mocht ik naar de Content Conference in de Jaarbeurs. Een inspirerende conferentie voor iedereen uit het werkveld, georganiseerd door Frankwatching en partner Presenter. De dag stond in het teken van content en was gevuld met heel veel interessante sprekers, waaronder Roy Straatman en Patricia Greven van NTR, Nicol Tadema van Scoren met woorden en Steven Troch van Clicksfactor. En natuurlijk heb ik deze dag informatie verzameld om met jullie te delen!

Daphne

Roy Straatman en Patricia Greven

Het verhaal van Nederland: de kracht van crossmediale content

Roy en Patricia zijn de drijvende krachten achter de kijkcijferhit ‘Het verhaal van Nederland’. Ze deelden hoe dit populaire geschiedenisprogramma via crossmediale content een succes is geworden. Door de content op zoveel mogelijk verschillende media te delen en aan te passen aan matchende doelgroepen, is er meer betrokkenheid gecreëerd. Dit leverde uiteindelijk podcasts, podwalks, een boek, lesmateriaal en informatieve content op. Door in elk medium te verwijzen naar een ander medium, ontstonden er meer views en verbondenheid tussen de verschillende kanalen. De serie is inmiddels miljoenen keer bekeken en een groot Nederlands succes geworden. In de webinar vind je meer details over dit superinteressante proces.

Bekijk hier het webinar:

Nicol Tadema

Beïnvloed jouw conversie met drie magische woorden

Nicol is trainer, spreker en, zoals ze zichzelf beschrijft, breinschrijver. Nicol gaf tijdens haar sessie een aantal tips mee om jouw conversie te beïnvloeden. Copy is hierbij het belangrijkste, maar Nicol startte de sessie met een visuele tip: het gebruik van foto’s. Door beeldmateriaal met mensen te gebruiken, kun je de gebruiker beïnvloeden. Door de mensen in de foto naar een bepaalde button of andere call to action te laten kijken, beïnvloed je de hersenen van de gebruikers. We zijn namelijk zo geprogrammeerd dat we altijd kijken waar andere mensen naartoe kijken. En zo ook op foto’s.

Maar bij Nicol komt copy altijd voor design. Copy is de belangrijkste aanjager voor conversie. Door middel van positieve woorden kun je conversie beïnvloeden. Om jou hiermee te helpen, verschijnt er binnenkort een boek waar talloze handige woorden in staan. Natuurlijk help ik je graag op weg. Daarom zijn er hier vast drie om mee te beginnen.

1. Maar

Gebruik je maar één zin? Plaats het positieve gedeelte van de zin dan in het tweede deel. Het tweede gedeelte van een zin met een ‘maar’ erin weegt namelijk zwaarder. Voorbeeld:

‘Je behoudt 24/7 toegang, maar we verhogen onze tarieven’ versus ‘we verhogen onze tarieven, maar je behoudt 24/7 toegang.’ ‘Thuisbezorgen is zeker mogelijk, maar we berekenen extra kosten’ versus ‘We berekenen extra kosten, maar thuisbezorgen is zeker mogelijk.’

2. Omdat

Alles na ‘omdat’ klopt. Ons brein is zo geconditioneerd dat wij alles geloven na het woordje omdat. Dit is ons als kind zijnde al aangeleerd. Kun jij je nog herinneren dat je moeder zei: ‘Omdat ik het zeg!’?

3. Als

Alles lijkt mogelijk na het woordje ‘als’.

Voorbeeld: ‘Deze smoothie is duur, als je deze koopt ben je supergezond bezig.’

Meer weten? Bekijk hier het webinar van Nicol:

Content schrijven: dé checklist voor pakkende webteksten

Collega Ilona heeft een interessant blog geschreven over hoe je webteksten meer pakkend kan maken.

Lees de blog hier

Steven Troch

De clicksfactor: zo vergroot je de X-factor van jouw content

Heeft je communicatie de clickfactor? Je ontdekt de clickfactor door op DATE te gaan met jouw klant. Bezorg jij jouw klant de perfecte DATE? Dan heb je succes. DATE staat voor vier elementen die je communicatie clickvriendelijk maken. Steven heeft met zijn bedrijf deze handige tool gecreëerd zodat het super makkelijk is om je content na te lopen en deze succesvol te maken.

Steven Troch op Content Conference 2022

DATE

D = Decency = Goede eerste indruk.

A = Attention = Je begrijpt de doelgroep, geeft het de juiste aandacht.

T = True love = Doelgroep speciaal laten voelen.

E = Engagement = Doel van de content.

Nu je weet waar je op moet letten tijdens je DATE is het belangrijk om dit te matchen met je content.

D: Gebruik een goede openingszin. Maak het geheel visueel sterk. De content moet een betrouwbaar gevoel geven.

A: Praat in je content niet de hele tijd over jezelf, maar zoveel mogelijk over de klant en diens situatie. Wat zoekt de klant? En wat heeft deze nodig?

T: Toon jouw gevoelens in de content. Mmaak duidelijk wat het bedrijf in kwestie uniek maakt.

E: Maak je intenties duidelijk. Wat wil je bereiken met je content en lok de gewenste situatie uit.

Dus! Ga voortaan op DATE met je content!


Bekijk hier het webinar:


Andere interessante sprekers

Ik vond het een superinteressante dag. En daarbij het is altijd leuk om de succesverhalen van mensen van andere bedrijven te horen. Het is ook tof om handige tools en inzichten te krijgen die hebben bijgedragen aan hun succes. Ik heb veel geleerd en hoop er volgend jaar weer bij te zijn. Thanks Crossphase dat ik bij deze editie van de Content Conference mocht zijn!

Content conference

Vertel ons je website-doelen en wij informeren je over de mogelijkheden.

Het formulier is succesvol verzonden!

Hulp nodig bij het inrichten van jouw contentflow? Wij helpen je graag!

bel naar
071 528 2221
mail naar
info@crossphase.nl