Gepubliceerd op 6 juli 2022

Auteur: Mirthe van West

Digital Content Specialist bij Crossphase

Heb je een leuke vacature bij Crossphase voorbij zien komen? Of heb je over ons gehoord en lijkt het je wel wat om bij Crossphase te werken? In dit artikel geeft Senior Corporate Recruiter Sunniva sollicitatietips waar je voor, tijdens en na je gesprek veel aan hebt. We bekijken het sollicitatieproces eens van de andere kant: door de ogen van de recruiter. Zo rock je die sollicitatie zeker!

Sunniva d B 1

Luister en ontdek de tips van recruiter Sunniva.

Crosscast, dé podcast waarin je kennismaakt met onze Crossphasers. Dit keer met recruiter Sunniva. We hebben het over haar dagelijkse activiteiten. En natuurlijk waar zij op let voor, tijdens en na een sollicitatiegesprek. Benieuwd naar de crosscasts met contentpro's? Beluister ook alle andere crosscasts.

Hoe omschrijf je Crossphase als je aan een sollicitant uitlegt wie we zijn?

Ik omschrijf Crossphase als een bedrijf waar je kan groeien. Een gezellige, veilige en professionele omgeving. Bij ons bepaal jij je eigen ontwikkelpad. Je krijgt alle ruimte om jezelf te ontwikkelen in de richting die jij interessant vindt.

Wat zijn voor jou de belangrijkste do's en don'ts tijdens het sollicitatiegesprek?

De belangrijkste do’s zijn uit kunnen leggen waarom je solliciteert voor de functie/het bedrijf, wat jij met je meebrengt aan ervaring en wat je wilt bereiken. Don’ts zijn vooral geen interesse tonen in het bedrijf en zonder motivatie het sollicitatieproces ingaan.

Welke stappen doorloop jij met een kandidaat in het sollicitatieproces?

Als je een leuke vacature ziet kan je solliciteren via de website. Op dat moment komt jouw sollicitatie terecht bij mij en neem ik contact met je op. De rest van de sollicitatieprocedure verschilt per vacature:

Voor de webredacteur starter zijn de stappen: Telefonische intake, schrijftest, 1e interview, 2e interview en aanbieding.

Voor de contentmanager en conversation design starter zijn de stappen: Telefonische intake, 1e interview, 2e interview en aanbieding.

Voor de contentmanager/conversation designer zijn de stappen: Telefonische intake, 1e interview, persoonlijkheidsassessment, 2e interview en aanbieding.

Voor de webredacteur zijn de stappen: Telefonische intake, schrijftest, 1e interview, persoonlijkheidsassessment, 2e interview en aanbieding.

Bekijk alle vacatures
Sunniva vierkant
“Bereid voor je eerste (telefonische) gesprek een antwoord voor op deze vraag: waarom wil je bij ons werken? Oefen dit met iemand om je heen. Het lijkt een makkelijke vraag, maar kan nog best moeilijk zijn om zo even te beantwoorden.”

Sunniva de Bock, Senior Corporate Recruiter

En stel je hebt de juiste papieren, het klikt, en je wordt uitgenodigd voor een gesprek? Hoe gaat zo’n sollicitatiegesprek?

In een sollicitatiegesprek bespreken wij met jou wie jij bent als persoon en wat jij meebrengt aan ervaring. Zo kunnen we zien of er een match is. Natuurlijk is er ook genoeg ruimte voor jouw vragen, zodat je een compleet beeld krijgt van Crossphase en de functie.

Welke vragen stel jij op het eerste sollicitatiegesprek?

We stellen veel vragen over competenties die wij belangrijk vinden. Zoals proactiviteit, zelfreflectie en leervermogen. Zo vragen we bijvoorbeeld of je een recente situatie kunt beschrijven waaruit blijkt dat jij deze competenties bezit. In het tweede gesprek gaan we hier nog dieper op in.

Heb je nog tips voor zenuwen tijdens een sollicitatiegesprek?

Zie het vooral als een informeel gesprek waarin jij ook vragen mag stellen om te zien of er een match is. Dit helpt je te relativeren: het is niet alleen maar een ondervraging van één kant!

Guy
Guy
Recruiter

Vragen? Guy vertelt je graag meer!

Wij gebruiken cookies

Wij gebruiken cookies om je de beste ervaring te bieden op onze website. Meer weten? Bekijk ons privacy statement.

Privacy overzicht
Deze website gebruikt cookies zodat we je de beste ervaring kunnen bieden. Cookie-informatie wordt opgeslagen in je browser. Zo kunnen we bijvoorbeeld zien welke delen van de site je het meest interessant en bruikbaar vindt en of we mensen bereiken met onze advertenties.
Noodzakelijke cookies
Wij plaatsen essentiële cookies en analytische cookies om te zorgen dat basisfuncties van onze website goed werken, dat wij je cookie-instellingen kunnen vastleggen en om anonieme gegevens over het gebruik van onze website te kunnen analyseren.
Ingeschakeld Uitgeschakeld
Marketing cookies
We plaatsen tracking cookies om onze klanten te kunnen bereiken en om te weten of onze advertenties hun doel bereiken. Wil je weten om welke cookies het gaat? We beschrijven ze in ons privacy statement.
Ingeschakeld Uitgeschakeld