Gepubliceerd: 6 februari 2024

Auteur: Leanne Dijkdrent

Digital Content Specialist bij Crossphase

De wereld van online content is nog altijd in beweging. Trends veranderen razendsnel. Ook in het afgelopen jaar zijn er op het gebied van copywriting nieuwe ontwikkelingen ontstaan. Welke copywritingtrends de hoofdrol gaan spelen in 2024? Dat hebben wij voor jou op een rij gezet.

Om te beginnen sluiten de trends van aankomend jaar aan op die van vorig jaar. Géén grote veranderingen, maar langzaam een andere kant op bewegen. Lees hieronder de trends waar wij het meest naar uitkijken.

IMG 20230802 WA0014

De trends voor 2024:

AI is je beste vriend

In 2024 gaat AI merkverhalen nog veel mooier, meeslepender en interactiever maken. Hoe dan? Door het toevoegen van een persoonlijke ‘flair’. Die persoonlijke touch is dé mogelijkheid om je eigen stempel op een verhaal te drukken. AI leert je net zo goed kennen als je vrienden je kennen. Voeg eigen herinneringen toe aan een tekst of kies ervoor om jouw favoriete stopwoord in elke tekst te gebruiken.

Jouw virtuele vriend herkent daarna eerdere keuzes en reacties. Jullie gaan elkaar steeds beter begrijpen. Uiteindelijk zorgt dit voor meer humor in je tekst als je dat nodig hebt of juist een serieuze toon als een situatie daarom vraagt. Ben jij er klaar voor om AI aan je vriendengroep toe te voegen?

Artificial intelligence trends 2024

Google (Voice Search)

Tegenwoordig vragen we meer aan Google en Siri dan aan onze ouders of vrienden. Van recepten tot tips voor het ophangen van een plank. Ook in 2024 blijft het gebruik van gesproken zoekopdrachten stijgen. Heb jij jouw SEO nog niet aangepast? Ga dan aan de slag met de volgende punten:

  • Verbeter de User Intent. Dit is cruciaal voor SEO-succes. Baseer je inhoud op zinnen als ‘wie’, ‘wat’, ‘hoe’, ‘wanneer’ en ‘waar’. Zo kan een overheidsinstantie zich bijvoorbeeld richten op zowel “Hoe vraag ik subsidie aan voor de verduurzaming van mijn woning?” als “Waar kan ik subsidie aanvragen voor de verduurzaming van mijn woning?”
  • Stem je content af op AI-driven apparaten, zoals Siri, Google Home of Alexa. Ze begrijpen niet alleen de vragen van gebruikers, maar voorspellen ook hun behoeften.
  • Neem contact op met Crossphase - ook in 2024 zijn wij dé contentpartner voor jouw business.
Belhokjes kantoor

Ontspannen

Het is tijd om te ontspannen. Er is veel aan de hand. Elke dag blijf je op de hoogte van alle ontwikkelingen en nieuws in de wereld, waardoor je tijdlijn zich dagelijks vult met onheilspellende beelden en verhalen. Als merk is dit hét moment om een verhaal te vertellen die jouw doelgroep laat ontspannen. Want in 2024 staat luchtige, optimistische en easygoing content centraal.

Dit kan met lijstjes met tips van boeken, series en podcasts. Alles op een rij gezet, want dat is pas écht ontspannen. Maar, het kan ook met humor, bijvoorbeeld met een meme die inspeelt op een actualiteit of trend. Kortom, content met een knipoog. De opties zijn oneindig, dus trek je lolbroek aan en laat de creativiteit de vrije loop.

Yres Isabella crossphase sfeerfoto 20231024 0662
Stationery 2 2x

Vertel eens iets nieuws

In een wereld die verzuipt in content, ga je het niet meer redden met 'copy-paste' content. Gekopieerde content is zoals small talk. Je vermijdt het liever. In 2024 draait het om creativiteit. Ga op zoek naar nieuwe invalshoeken binnen een trend of doe het tegenovergestelde. En mocht je bron van inspiratie uitgedroogd zijn, dan maak je gebruik van de creabea’s om je heen.

Hulp nodig met deze trends toepassen?

Of wil je met ons in gesprek over hoe content jouw organisatie naar een hoger niveau tilt? Onze Digital Content Specialisten staan voor je klaar. Deze blog werd geschreven door Leanne, maar de rest van onze collega's is minstens net zo enthousiast over het toepassen van deze trends!

blogs laten schrijven inspiratie

Ontdekken wat wij voor jouw organisatie kunnen betekenen?

bel naar
071 528 0002
mail naar
info@crossphase.nl
Wij gebruiken cookies

Wij gebruiken cookies om je de beste ervaring te bieden op onze website. Meer weten? Bekijk onze privacyverklaring.

Privacy overzicht

Deze website gebruikt cookies zodat we je de beste ervaring kunnen bieden. Cookie-informatie wordt opgeslagen in je browser. Zo kunnen we bijvoorbeeld zien welke delen van de site je het meest interessant en bruikbaar vindt en of we mensen bereiken met onze advertenties.

Noodzakelijke cookies

Wij plaatsen essentiële cookies en analytische cookies om te zorgen dat basisfuncties van onze website goed werken, dat wij je cookie-instellingen kunnen vastleggen en om anonieme gegevens over het gebruik van onze website te kunnen analyseren.

Ingeschakeld Uitgeschakeld
Marketing cookies

We plaatsen tracking cookies om onze klanten te kunnen bereiken en om te weten of onze advertenties hun doel bereiken. Wil je weten om welke cookies het gaat? We beschrijven ze in onze privacyverklaring.

Ingeschakeld Uitgeschakeld