Gepubliceerd op 20 maart 2020

Auteur: Walt van der Linden
Senior webredacteur bij Crossphase

Het zijn onzekere tijden, zoveel is zeker. Voor alle Nederlanders, maar zeker ook voor bedrijven. Onzekerheid over de omzet. Over de duur van deze crisis en de maatregelen die de overheid neemt. En zeker ook over de personele bezetting. En het effect daarvan op deadlines en andere organisatiedoelen. Voor veel bedrijven is het ook de eerste keer dat er op grote schaal op afstand wordt gewerkt.

De uitdagingen van vandaag

We worden geconfronteerd met totaal nieuwe omstandigheden. Voor sommigen stijgt de omzet sterk, voor anderen daalt die juist. De ene organisatie heeft weinig te doen voor hun vaste krachten, de ander komt juist handen tekort.

Uitdaging 1: minder personeel

Een deel van je personeel is ziek, zorgt voor een gezinslid of moet op de kinderen passen. Juist nu je alle zeilen bij moet zetten. Het kan in deze situatie een uitkomst zijn om flexibele krachten in te zetten. Mensen die goed ingevoerd zijn in de systemen waarmee je werkt. Mensen die in staat zijn extra uren te maken als dat nodig is.

Uitdaging 2: werken op afstand

Dan is er het feit dat de kantoortuin opeens is vervangen door de keukentafel. Google Hangouts, Slack, Skype, e-mail en de telefoon in plaats van even langslopen bij het bureau. Niet één, maar alle collega’s zitten opeens thuis. Zij moeten op een compleet nieuwe manier leren samenwerken. En dat in een tijd waarin het werk, de doelen en de deadlines opeens anders zijn dan een paar weken geleden.

Juist nu is het belangrijk om je (content)organisatie op orde te hebben. Zorg dat je goed communiceert. Zorg dat iedereen zijn rol en verantwoordelijkheden binnen het team kent. En benut de kennis van mensen die gewend zijn remote te werken.

Uitdaging 3: klanten hebben vragen en twijfels

Niet alleen je personeel, maar ook je klanten hebben vragen en twijfels over de nieuwe situatie. Dat zorgt dan weer voor uitdagingen in de (online) communicatie.

Klanten willen op de hoogte blijven van de laatste ontwikkelingen. Ze willen duidelijke antwoorden op hun vragen. Ze zijn op zoek naar de zekerheid dat jij ze net zo goed helpt als vroeger. Daarom loont het om te investeren in communicatie die duidelijk en betrouwbaar is. Heldere teksten met duidelijke antwoorden, geschreven door professionals. Plaats regelmatig updates met het laatste nieuws en zorg dat je website goed functioneert. Vertel niet alleen wat er minder of niet is, maar ook wat je je klanten wel kunt bieden.

Uitdaging 4: fysieke winkels en kantoren dicht - meer online traffic

Online presence is nog belangrijker geworden. Je klanten kunnen niet meer naar jouw fysieke locaties komen. Zij kopen - nóg meer dan anders - online. Ook het zoeken naar informatie en het stellen van vragen gaat nu vrijwel volledig digitaal.

Het is belangrijk om je contentstrategie hierop aan te passen. Bijvoorbeeld door vaker nieuwe en relevante content te publiceren voor jouw doelgroep. Maak optimaal gebruik van de online kanalen die je tot je beschikking hebt. Houd ook je statistieken in de gaten. Welke pagina’s worden nu veel bezocht? Zorg dat de informatie op deze pagina’s beter en duidelijker dan ooit is.

Hoe Crossphase zekerheid biedt

De nabije toekomst is voor iedereen onduidelijk. Maar met de continuïteit voor content en communicatie op de korte termijn kan Crossphase absoluut helpen. Wij bieden jouw organisatie zekerheid en flexibiliteit. Met een team dat als geen ander weet hoe het is om op afstand te werken. Maak kennis met het Crossphase CMaaS-team: Content Management as a Service.

CMaaS biedt een aantal voordelen die naadloos aansluiten op de uitdagingen van deze tijd. Samen zorgen wij ervoor dat je bedrijf blijft draaien zoals altijd. Of we nu zieke personeelsleden vervangen, meehelpen met de communicatie over Corona, of een combinatie. Met copywriting, contentbeheer en het publiceren van content zorgen wij dat je (online) communicatie ijzersterk is en blijft. Op maat én op afstand.

Stationery 2 2x

CMaaS: oplossingen op maat én op afstand

Capaciteit

CMaaS levert precies de capaciteit die nodig is om je deadlines te halen. Ze vullen gaten in de bezetting op, zoeken proactief naar oplossingen en kennen de systemen en processen van jouw bedrijf.

Kennis

Over welke kennis hebben we het dan? De contentmanagers van het CMaaS-team hebben kennis van ieder denkbaar cms. Voor welke uitdaging je ook staat: zeker is dat wij de expertise in huis hebben om de klus te klaren. De teamleden kennen elkaar door en door en werken elke dag intensief samen. Dat zorgt voor een soepele samenwerking, waarin kennis snel en efficiënt wordt gedeeld. Dit zorgt voor een hoge mate van flexibiliteit.

Op afstand

Een andere kracht van CMaaS: zij zijn gewend om klanten op afstand te helpen. Van Amsterdam tot Parijs en Maastricht tot Singapore: ook in ‘normale’ tijden bieden zij oplossingen voor klanten zonder dat ze daar zelf over de vloer komen. Een telefoongesprek waarin wij de behoefte inventariseren is genoeg om nog dezelfde dag up and running zijn. En omdat zij altijd al op deze manier voor hun klanten werken, zijn zij ook in staat om zelf efficiënt samen te werken op afstand.

Via hangouts, Skype, Slack en e-mail staan zij in direct met de klant én elkaar. De omgeving verandert, het werk niet. Juist nu is dit een grote meerwaarde. Hun tips en ervaringen met efficiënt en gezond thuiswerken delen zij met al onze collega’s. Zodat elke Crossphaser - ook op afstand - jouw organisatie optimaal kan ondersteunen. Wat voor je personeel misschien een compleet nieuwe manier van werken is, heet bij CMaaS gewoon dinsdag.

Flexibel op- en afschalen

Daar komt bij dat CMaaS volledig flexibel is in het op- en afschalen. Komt er opeens veel extra werk op je af? Heb je te maken met het plotseling uitvallen van personeel? Of blijkt het werk juist veel eerder klaar dan verwacht? Voor CMaaS allemaal geen enkel probleem. Zij zetten gewoon een tandje bij als dat nodig is. Of we schalen af. Op elk gewenst moment. Ook ‘s avonds of in het weekend als het moet.

24/7-crisisteam

En als de nood écht hoog is, stellen we een crisisteam samen. Wij staan dan continu standby om jouw boodschap op precies het goede moment te delen met jouw doelgroep. Wij zorgen ervoor dat toon, vorm en inhoud exact overeenkomen met jouw wensen.

De zekerheid van CMaaS

Wil je graag sparren om te zien of wij iets voor je kunnen betekenen? Of heb je nog vragen? Neem dan vooral contact op. We nemen graag de tijd om te bekijken voor welke specifieke uitdagingen je staat. Goede kans dat we je nog dezelfde dag een passende oplossing kunnen bieden.

Sandeep Ganner
Sandeep Ganner
Accountmanager

Hulp nodig op afstand? Neem gerust contact met mij op.

bel naar
071 528 2221
mail naar
info@crossphase.nl
Wij gebruiken cookies

Wij gebruiken cookies om je de beste ervaring te bieden op onze website. Meer weten? Bekijk ons privacy statement.

Privacy overzicht
Deze website gebruikt cookies zodat we je de beste ervaring kunnen bieden. Cookie-informatie wordt opgeslagen in je browser. Zo kunnen we bijvoorbeeld zien welke delen van de site je het meest interessant en bruikbaar vindt en of we mensen bereiken met onze advertenties.
Noodzakelijke cookies
Wij plaatsen essentiële cookies en analytische cookies om te zorgen dat basisfuncties van onze website goed werken, dat wij je cookie-instellingen kunnen vastleggen en om anonieme gegevens over het gebruik van onze website te kunnen analyseren.
Ingeschakeld Uitgeschakeld
Marketing cookies
We plaatsen tracking cookies om onze klanten te kunnen bereiken en om te weten of onze advertenties hun doel bereiken. Wil je weten om welke cookies het gaat? We beschrijven ze in ons privacy statement.
Ingeschakeld Uitgeschakeld