Crossphase staat klaar om te helpen met je contentstrategie en/of contentcreatie. Het maakt voor ons niet uit of je de eerste stappen wilt zetten binnen b2b content marketing of dat je het naar een next level wilt tillen, wij staan klaar. In het toepassen van content marketing verschilt b2b content marketing niet veel van de b2c variant. Bij Crossphase houden we dezelfde vijf stappen aan. De stappen zetten we hieronder uit.
Het belangrijkste van alles is: wat is het doel? Wil je gaan voor meer bekendheid van je merk, product of diensten? Meer leads? Bepaal het grote doel en stel doelen per fase. En natuurlijk heel belangrijk: wat is de doelgroep?
Het is niet mogelijk om content aan te sluiten op je doelgroep als je de doelgroep niet kent. Zorg dat je weet wat je doelgroep raakt en bezighoudt. Zorg dat je erachter komt wat ze blij maakt, wat ze niet blij maakt. Creëer persona’s en je krijgt duidelijk in beeld welke content je nodig hebt.
Nu je meer informatie hebt over de doelgroep, is het tijd voor onderzoek naar wat er nodig is in de verschillende fases van het AIDA-model en in de customer journey. Hiermee kun je een content marketingstrategie creëren waarmee je de juiste content, op het juiste moment, via de juiste plek kunt communiceren.
Nu is het tijd om professionele copywriters, designers en b2b contentmarketingspecialisten in te schakelen. Niemand wil zomaar content plaatsen, je wilt natuurlijk waardevolle content hebben. Dit kan een verrassend blogartikel, een ontroerende video, een verhelderende whitepaper of een grappige infographic zijn. Alles hangt af van jouw doelgroep welke content wij voor jou zullen creëren.
Goed uitgevoerde b2b content marketing wordt niet gebaseerd op aannames maar gedegen onderzoek. Aan de hand van dit onderzoek wordt de content gecreëerd. Hierna volgt de data-analyse. Zo kom je erachter wat goed werkt en wat juist niet goed werkt. Hierdoor wordt jouw strategie data driven marketing. Aan de hand van de gevonden data kun je doelgericht de b2b content marketing optimaliseren. Vervolgens begin je weer opnieuw en ga je verder optimaliseren. Dit zal blijven doorgaan tijdens de gehele content marketingstrategie.
Bij Crossphase kunnen onze contentmarketeers jou ondersteunen bij iedere fase van de b2b content marketing. Van doelgroeponderzoek tot contentstrategie en -creatie, wij hebben voor iedere opdracht de beste specialist. Advies of ondersteuning door Crossphase bij jou b2b content marketing? Neem dan contact op voor een gratis en vrijblijvend kennismakingsgesprek.
Van het bedenken van de beste (blog-) onderwerpen tot het maken van een contentkalender of -planning, onze specialisten hebben ruimschoots ervaring.
Onze copywriters schrijven doelgerichte teksten en maken content voor elke fase van de sales funnel. Van een blog dat de aandacht trekt tot een call to action waar je nú tegen zegt.
We duiken voor je in de analytics of richten een A/B-test voor je in, zodat het optimaliseren kan beginnen en we de strategie en planning kunnen aanscherpen.
Een goed geschreven artikel verdient een goed geschreven advertentie, nieuwsbrief of social media post. Als je wilt helpen we je ook bij de promotie van je mooie nieuwe content.