Zoekmachine-optimalisatie | Schrijfwijzer
Conversie-optimalisatie
| B1 schrijven

Op een succesvolle website heeft elke pagina een doel. 99,9% van je bezoekers komt namelijk - helaas - niet om je site te bewonderen. Nee, ze hebben een wens, een vraag of een probleem. En ze willen dat jouw pagina hen overtuigt en helpt.
Wil je meteen advies om jouw site doelgerichter te maken?

Neem contact op
Wouter 2

Hoe Crossphase jouw site doelgerichter maakt

Onze copywriters hebben ervaring met diverse conversie-optimalisatietools. Ook hebben ze veel ervaring met analyseren van data uit bijvoorbeeld Google Analytics. Uiteraard vragen ze jou ook het hemd van je lijf: want in jouw organisatie is vast heel veel kennis van je klanten aanwezig!

Als we alle bronnen combineren, kunnen we de klantreis in kaart brengen en het doel van elke pagina bepalen.

Onze analyse levert waardevolle inzichten. Wat doen ze op je site? Welke informatie hebben ze nodig? Onze copywriters gebruiken deze informatie om bezoekers goed te vertellen wat ze op een pagina kunnen doen. We noemen dat doelgericht schrijven. Het aantal bezoekers dat tot actie overgaat (ook wel de ‘conversieratio’) gaat hierdoor flink omhoog.

Conversie-optimalisatie is nooit klaar: het kan altijd beter! Daarom geven we jullie - na de livegang van onze doelgerichte teksten - advies. Hoe je de resultaten van de nieuwe teksten kunt meten. En hoe je in de toekomst continu kleine wijzigingen aan je pagina kunt doorvoeren, analyseren en weer aanpassen.

Veelgestelde vragen over conversie-optimalisatie

Een pagina verbeteren, zodat jouw bezoekers hun doel makkelijker en/of sneller bereiken. Dat is wat wij verstaan onder conversie-optimalisatie. Onze copywriters weten hoe ze dat aan moeten pakken. Ze houden namelijk niet alleen van taal, maak ook van data! Met een Crossphase-copywriter haal je dus eigenlijk ook een conversie-specialist in huis.

‘Converteren’ (van ‘conversie’) betekent in de online marketing meestal ‘tot actie overgaan’. Conversie-optimalisatie is dus niets meer dan het aanbrengen van verbeteringen aan je website, die ervoor zorgen dat bezoekers sneller geneigd zijn te doen wat jij wil dat ze doen. Bijvoorbeeld het afrekenen van een product in je webshop. Of het downloaden van een whitepaper. Conversie-optimalisatie wordt ook wel ‘conversion rate optimization’ of ‘CRO’ genoemd.

Het schrijven van doelgerichte, activerende en overtuigende teksten is een vorm van conversie-optimalisatie. Die teksten helpen je bezoekers namelijk beter te begrijpen wat je van hen verwacht.

Is het doel van je pagina dat bezoekers een whitepaper downloaden? Dankzij de onweerstaanbare teksten van onze Crossphase-copywriters begrijpen bezoekers precies waarom de informatie in je whitepaper relevant voor hen is. Wedden dat die downloadknop voortaan veel vaker wordt aangeklikt?

Goede copywriters met verstand van Google Analytics zijn zeldzaam. Gelukkig zijn de copywriters bij Crossphase net zo gek op data als op taal!

Kennis over gebruikersdata is juist voor copywriters erg belangrijk. Het geeft namelijk inzicht in het bezoekersgedrag op je website, ook wel de ‘klantreis’ of ‘customer journey’ genoemd. Een copywriter gebruikt deze inzichten om de teksten op je website te verbeteren. Dit noemen we doelgericht schrijven. Het aantal bezoekers dat tot actie overgaat (ook wel de ‘conversieratio’) gaat door doelgericht schrijven flink omhoog.

Informeer naar de mogelijkheden!

Lees onze privacyregels.

Bas Booster
Bas Booster
Accountmanager

Ontdekken wat wij voor jouw organisatie kunnen betekenen?

bel naar
071 528 2221
mail naar
info@crossphase.nl
Wij gebruiken cookies

Wij gebruiken cookies om je de beste ervaring te bieden op onze website. Meer weten? Bekijk ons privacy statement.

Privacy overzicht
Deze website gebruikt cookies zodat we je de beste ervaring kunnen bieden. Cookie-informatie wordt opgeslagen in je browser. Zo kunnen we bijvoorbeeld zien welke delen van de site je het meest interessant en bruikbaar vindt en of we mensen bereiken met onze advertenties.
Noodzakelijke cookies
Wij plaatsen essentiële cookies en analytische cookies om te zorgen dat basisfuncties van onze website goed werken, dat wij je cookie-instellingen kunnen vastleggen en om anonieme gegevens over het gebruik van onze website te kunnen analyseren.
Ingeschakeld Uitgeschakeld
Marketing cookies
We plaatsen tracking cookies om onze klanten te kunnen bereiken en om te weten of onze advertenties hun doel bereiken. Wil je weten om welke cookies het gaat? We beschrijven ze in ons privacy statement.
Ingeschakeld Uitgeschakeld