Chatbot-persona | Sample dialogue | Multimodal design | The road to maturity

Hoe wordt jouw chatbot slimmer? En wanneer ben je ‘klaar’? Allebei goede vragen over de maturity van bots. We kunnen je geen exacte inschatting geven, maar we helpen je wel graag op weg.

Neem jij de volgende stap?
Copy of A Office Overview 5 Crossphase 24 Jan JE Calvino

Wat kun je van ons verwachten?

  • Veel ervaring
    Onze Robocopy certified Conversation Designers werken voor verschillende organisaties. Wij hebben ervaring met allerlei chatbots - van chatbots die nog in de pilot-fase zitten tot aan ‘slimme’ Conversational AI-bots. Zo kunnen we je altijd helpen, in welke fase van de chatbot-reis jij je ook bevindt.
  • Begeleiding van begin tot einde
    Wij begeleiden je om de volgende stap te nemen. Wij inventariseren waar je de meeste waarde kan toevoegen aan de klantvraag.
  • Perfecte match
    Wij vinden een conversation designer die bij je past. Of je nu een hands-on chatbotschrijver nodig hebt, iemand die een chatbotteam helpt om te groeien of juist een adviserende consultant. Wij zorgen voor de perfecte match.
Vierkant scherp blauw wit

Wat gaan we voor je doen?

We zien dat elke chatbot drie stappen doorloopt in zijn road to maturity. We vertellen je wat die stappen zijn, en wat je daarvoor nodig hebt.

Voor veel organisaties is dit de eerste stap bij het ontwikkelen van een chatbot. Je stelt ‘m een vraag, hij geeft je een antwoord en daar stopt het gesprek. Het schrijven van deze content is eenvoudig. Vaak staat de inhoud al op de website in FAQ’s.

Wat wij doen
Wij zorgen ervoor dat je chatbot vanaf het begin waarde toevoegt. Dat doen we door de content te optimaliseren voor de chatbot. We schrijven actieve content die de vraag van de klant ook echt beantwoordt. Tegelijkertijd kijken we welke integraties waardevol zijn voor jouw klant. Meer informatie hierover in stap 2.

Blijven ontwikkelen
Deze simpele vraag-en-antwoorden zijn een uitstekend begin, maar we zien helaas vaak dat organisaties hier stoppen met de ontwikkeling van hun bot. Omdat de chatbot nog niet veel kan - hij kan alleen vragen beantwoorden, maar nog niets doen - zullen gebruikers nog niet heel enthousiast zijn. Wil je echt waarde toevoegen voor de klant? Dan is het tijd voor stap 2, de integratie met back-endsystemen.

Wil je gebruikers echt helpen? Dan moet de chatbot iets kunnen.

Hij moet bijvoorbeeld kunnen vertellen hoeveel vakantiedagen ze hebben, wanneer hun pakketje wordt geleverd of hoe hoog hun rekening is. Voor deze antwoorden worden systemen aangeroepen en moet de gebruiker informatie geven.

Wat wij doen
Hierdoor worden gesprekken langer. Wij schrijven overtuigende content die de gebruiker helpt om antwoord te krijgen op een lastige vraag. We passen conversational copy-strategie toe. En we zorgen ervoor dat de bot om kan gaan met errors. Als hij iets nog niet kan, bijvoorbeeld. Of de gebruiker niet begrijpt.

Dat doen we niet alleen. Nu je chatbot slimmer wordt, heb je ook developers nodig. Samen zorgen we ervoor dat jouw bot de juiste informatie ophaalt en deze duidelijk overbrengt naar de gebruiker.

Steeds slimmer
Hoe slimmer de chatbot, hoe waardevoller hij is voor de gebruiker. Deze fase kan een tijdje duren, omdat je steeds meer systemen integreert. Wil je dat je gebruikers halverwege een gesprek vragen kunnen stellen over een ander onderwerp? Dan is het tijd voor stap 3.

    Chatbots in stap 2 zijn vaak nog lineair. Je gebruiker begint bovenaan een pad en wordt via een aantal vragen naar het juiste antwoord gebracht. Heeft je gebruiker halverwege toch een andere vraag? Dan zitten ze vast. En begrijpt de chatbot je gebruiker niet meer.

    De oplossing? Conversational AI.

    Wat wij doen
    Bij conversational AI trainen wij de chatbot op Artificial Intelligence zodat de bot slimmer wordt. En gebruikers een zo menselijk mogelijk gesprek kunnen voeren. Zo kunnen ze halverwege een gesprek overschakelen op een ander onderwerp en de bot houdt ze gewoon bij.

    Het inrichten en beheren van een conversational AI vraagt veel. Je hebt hier een team voor nodig. Wij hebben de conversational AI trainers en de conversation designers. Samen schrijven wij data-driven conversational content. Zo wordt je chatbot steeds slimmer!

    De toekomst
    Niemand kan de toekomst voorspellen. Maar dat chatbots steeds slimmer gaan worden, staat vast. De ontwikkeling van AI helpt om chatbots nog geavanceerder te maken. Denk aan sentiment-analyse. Of de groeiende ontwikkeling van NLP (Natural Language Processing) en NLU (Natural Language Understanding). Hierdoor begrijpen chatbots vragen steeds beter!

    Klaar voor de toekomst

    Een goede, slimme chatbot ontwikkelen kost tijd. Met onze hulp komt dit proces in een stroomversnelling. Wij zorgen ervoor dat jouw chatbot zich blijft ontwikkelen en steeds slimmer wordt. Zo ben jij klaar voor de conversational toekomst!

    Ben jij klaar voor de volgende stap? Onze conversation designers staan in de startblokken.

    Vraag naar de mogelijkheden

    Lees onze privacyregels.

    Sandeep_Ganner
    Sandeep Ganner
    Accountmanager

    Ontdekken wat wij voor jouw organisatie kunnen betekenen?

    bel naar
    071 528 2221
    mail naar
    info@crossphase.nl
    Wij gebruiken cookies
    Wij gebruiken cookies om je de beste ervaring te bieden op onze website. Kom meer te weten over welke cookies we gebruiken of pas ze aan onder 'Instellingen wijzigen'.
    Privacy overzicht
    Deze website gebruikt cookies zodat we je de beste ervaring kunnen bieden. Cookie-informatie wordt opgeslagen in je browser. Zo kunnen we bijvoorbeeld zien welke delen van de site je het meest interessant en bruikbaar vindt en of we mensen bereiken met onze advertenties.
    Noodzakelijke cookies
    Wij plaatsen essentiële cookies en analytische cookies om te zorgen dat basisfuncties van onze website goed werken, dat wij je cookie-instellingen kunnen vastleggen en om anonieme gegevens over het gebruik van onze website te kunnen analyseren.
    Ingeschakeld Uitgeschakeld
    Marketing cookies
    Deze website gebruikt de volgende cookies: LinkedIn Insights Tag, Facebook Pixel
    Ingeschakeld Uitgeschakeld