Beroep van de toekomst

Google Home en Elaxa veroveren Europa en de meeste bedrijven realiseren zich dat ze daar op tijd bij moeten zijn. Volgens recente cijfers zal 85% van al het klantcontact in 2020 worden onderhouden door een chatbot. En vanaf 2021 zullen bedrijven meer gaan investeren in chatbots dan in apps. Chatbots, voice assistants en Conversation Design zijn hot.

De wereld heeft goede conversation designers nodig

Hoe laat je chatbots en voice assistants op een natuurlijke en behulpzame manier met mensen communiceren? Als conversation designer ontwerp je de gesprekken die een gebruiker heeft met een chat- of voicebot. En dat is niet eenvoudig. Het kunstmatige brein van een bot werkt niet hetzelfde als het brein van een mens.

Het werken met chatbots is innovatief. Het is een nieuw concept om de identiteit van een bedrijf vorm te geven, waarbij technologie, psychologie en copywriting samenkomen. Er zijn nog niet veel mensen die ervaring hebben in Conversation Design en een stem kunnen geven aan deze trends.

Chatbot

Een bot menselijk en overtuigend laten praten, vraagt een unieke combinatie van skills

Een conversation designer moet technologie, menselijke psychologie en copywriting begrijpen. Je hoeft geen computerexpert of whizzkid te zijn. Maar je moet wel begrijpen hoe een conversatieplatform werkt. Dat betekent dat je de behoeften, beperkingen en mogelijkheden van een kunstmatig brein moet leren kennen. Natuurlijk zijn taalbegrip en het kunnen bouwen van een sterke persoonlijkheid door een scenario erg belangrijk. Kies jij voor hét beroep van de toekomst?

Conversation design screenshot

Word jij certified conversation designer bij Crossphase?

Wij hebben de handen ineengeslagen met Robocopy. Robocopy is dé pionier op het gebied van Conversation Design. Samen met Robocopy hebben we een uniek opleidingsconcept ontwikkeld. Volg je deze opleiding? Dan heb je meteen een baan bij Crossphase te pakken.

Een van de eerste opleidingen ter wereld

In je opleiding leer je alles over onder andere:

  • Karakterontwikkeling
  • Scenario’s schrijven
  • Gesprekstaal
  • Overtuigende copywriting
  • Nuttige tools
  • Nog veel meer

Tijdens opleidingsdagen werk je met experts in het gebied van Conversation Design aan fictieve cases. Je werkt
persona’s, dialogen en flowcharts uit.

En daarna ...

Nadat je het assessment en de toets hebt gehaald, mag jij je als een van de weinigen in ons land certified conversation designer noemen! Je komt bij ons in dienst en mag meteen aan de slag bij de grote merken van Nederland. We werken bijvoorbeeld al aan de chatbots van ABN AMRO, Nuon en NS.

Deze Crossphasers volgden de opleiding

Cindy Cardol:
"De opleiding was de ultieme kans om me verder te ontwikkelen. Ik heb veel kennis opgedaan en in praktijk gebracht, echt fantastisch!"

Kasper Mol:
"Voice assistants zijn echt de toekomst. Door nu al aan de slag te gaan als conversation designer ben je verzekerd van een topcarrière."

Tessa Kok:
"Na de opleiding kon ik direct aan de slag bij ABN AMRO. Leuk dat ik al zo snel als specialist mocht meedenken en adviseren over hun chatbot."

Kies jij voor een vliegende start in hét beroep van de toekomst?

Ontdekken wat wij voor jouw organisatie kunnen betekenen?

bel naar
071 528 0002
mail naar
info@crossphase.nl
Wij gebruiken cookies
Wij gebruiken cookies om je de beste ervaring te bieden op onze website. Kom meer te weten over welke cookies we gebruiken of pas ze aan onder instellingen.
Privacy overzicht
Deze website gebruikt cookies zodat we je de beste ervaring kunnen bieden. Cookie-informatie wordt opgeslagen in je browser. Zo kunnen we bijvoorbeeld zien welke delen van de site je het meest interessant en bruikbaar vindt zijn en of we mensen bereiken met onze advertenties.
Noodzakelijke cookies
Wij plaatsen essentiële cookies en analytische cookies om te zorgen dat basisfuncties van onze website goed werken, je cookie-instellingen kunnen vastleggen en om anonieme gegevens over het gebruik van onze website te kunnen analyseren.
Ingeschakeld Uitgeschakeld
Marketing cookies
Deze website gebruikt de volgende cookies: LinkedIn Insights Tag, Facebook Pixel
Ingeschakeld Uitgeschakeld