Cms-selectie | Voorbereiding | Start migratie | Livegang
Heb je de voorbereidende stappen van je contentmigratie doorlopen? Dus een cms gekozen en zaken als functionele testen, planning en content audit op orde? We vertellen je hier hoe je met een goede start het halve werk doet.
Wil je meteen persoonlijk advies over de uitvoer van jouw contentmigratie?
Om ervoor te zorgen dat iedereen dezelfde verwachtingen heeft van de migratie, bespreken we tijdens de kick-off onder andere de volgende zaken.
De kick-off zorgt voor een soepel verloop van de migratie. Als onze contentmanagers niet bij jullie op kantoor, maar op afstand voor jullie werken, is de kick-off een waardevol face-tot-face-moment.
Na de kick-off van de contentmigratie leggen we alle afspraken vast. Nu kan het echte werk beginnen!
Sitestructuur
Onze contentmanager maakt een duidelijke structuur in het cms. De opgebouwde SEO-waarde van de oude pagina's heeft daarbij onze hoogste prioriteit. Als pagina's een nieuwe URL krijgen, zorgen we voor de juiste redirects, zodat ze even goed gevonden blijven worden in Google.
Naamgeving bestanden en mappen
Als de structuur is opgebouwd, kunnen we beginnen met het aanmaken van de tekstuele en visuele componenten. Daarbij houden we ‘naming conventions’ aan. Die hebben we van tevoren met jullie vastgelegd tijdens de kick-off. Iedereen die meewerkt aan de migratie, geeft bestanden en mappen consistente, logische namen. Zo kan jouw organisatie na de livegang efficiënter in het cms werken.
Bij websitemigraties werken 3 partijen samen: development (de ontwikkelaar), business (jij) en content (wij). Die hebben elk een subplanning.
Om deze subplanningen op elkaar te laten sluiten, plant Crossphase een wekelijkse call of meeting. We geven daarbij allemaal een update over de stand van zaken. De notulen worden na afloop gedeeld. Zo is iedereen op de hoogte van de stand van zaken en afspraken.
“Onze wekelijkse call met jou en de ontwikkelaar helpt om jouw websitemigratie soepel te laten verlopen. Is alle software op tijd geleverd, of kunnen we de ontwikkelaar nog ergens bij helpen? En is alle content compleet? Door onze wekelijkse call houden we de planning van jouw migratie goed in de gaten.”