Webinars on demand

Van webredactie tot contentmanagement. En van contentmigratie tot digitale toegankelijkheid. Crossphase praat je bij over content op Webinar Wednesday. Benieuwd naar de webinars die we eerder organiseerden? Bekijk ze hieronder! En meld je meteen aan voor de komende kennissessies.

Aanmelden voor het Webinar alert
Logo webinar wednesday

Een headless CMS inrichten: onze reis - Rowin Peet en Kamil van Buuren

Headless' is hip. Maar hoe werkt dat nou als je een 'headless content & e-commerce platform' gaat ontwikkelen? Wat is 'headless' nou eigenlijk precies? Wat is een 'content repository' en waarom past dat goed in een schaalbaar platform?

Rowin & Kamil brachten 2020 door met het nadenken over deze zaken, tijdens het uitdenken en implementeren van een fundament voor een 'schaalbaar headless content & e-commerce platform' voor de Europese fietsenfabrikant Accell Group.

In deze webinar delen ze wat ze op die reis geleerd hebben.

Vooruitblikken op 2021 - Rutger Plak en Tim Hanse

Welke trends en technologieën moet jij in de gaten houden voor jouw digitale content? Benieuwd waar je naar kunt kijken ter optimalisatie?

In dit webinar blikken Crossphasers Rutger Plak en Tim Hanse vooruit op de trends en technologieën van de contentmarkt voor 2021.

Zij nemen je mee door een kort jaaroverzicht van 2020 en een vooruitblik op 2021 en verder. Gestructureerde content, object-oriented UX, single source of truth. Het zijn trends die je een hoop tijd besparen en waarmee je jouw content kunt optimaliseren.

Waarom branded podcasts werken voor merken - Ad van Dongen en Alexander de Kleermaeker

Big Orange neemt je mee in de wereld van branded podcasts en longform audio content. Branded podcasts zijn een effectieve manier van adverteren en dus een goede toevoeging aan je marketingstrategie.

In dit webinar hoor je welke soorten podcasts er zijn en hoe je deze inzet jouw merk. Daarbij kom je te weten hoe je er nou voor zorgt dat podcasts je merk versterken.

Ook gaan Ad en Alexander in op hoe het podcast maakproces er uit ziet van strategie tot distributie. Zo kan ook jij met je merk een succesvolle podcast beginnen!

Klantfocus creëren met content - Rob Punselie

In de digitale wereld heb je een enorme voorsprong als jij de Customer Jobs van je gebruikers kent.

Digitale projecten vereisen veel beslissingen in een zeer korte tijd. Dit leidt vaak tot giswerk: "ik dénk dat dit voor mijn klanten werkt..." Met als resultaat: hoofdpijn, nutteloze resultaten van design sprints, dubbel werk en klantverloop.

Als je jouw Customer Jobs kent, neem je al dit giswerk weg. Zo win je tijd. Je designteam kan meteen aan de slag, dankzij de snellere besluitvorming. En dat dit gunstig is voor de doorlooptijd hoeft Rob je niet uit te leggen.

Zo beïnvloed je consumentengedrag - Derk Pelle

Als contentspecialisten kijken we dagelijks naar websites. De klant waarvoor we werken wil niet alleen een mooi ogende website met een soepel lopende tekst, maar ook een website die converteert.

Aan de hand van 6 beïnvloedingstechnieken legt Derk uit hoe (online) consumentengedrag te beïnvloeden is en hoe je een grotere kans hebt om van een bezoeker een koper te maken.

In één dag digitaal toegankelijker - Marlies Oosterhuis

(On)toegankelijkheid raakt miljoenen mensen. Mensen met een beperking, zoals slechtziendheid of kleurenblindheid. Het is belangrijk dat deze mensen ook jouw website kunnen gebruiken. Toegankelijkheidsexpert Marlies Oosterhuis geeft praktische tips die je direct kunt uitvoeren. Met een paar simpele aanpassingen zet je zo de eerste stappen naar een toegankelijkere website.

On-page SEO 101 - Veerle van der Gracht

Wil jij je website gebruiksvriendelijker maken en wil je beter ranken in zoekmachines? Leer dan hoe je je website kan optimaliseren via on-page SEO. Content techniek expert Veerle vertelt je wat dit inhoudt en hoe zoekmachines werken. Ook geeft ze je praktische tips om je pagina's te optimaliseren en welke tooling je kan gebruiken om zo snel mogelijk resultaat te zien!

Podcast: de walkman van nu - Sander de Heer

Het is nu de perfecte tijd om te starten met een eigen podcast! Maar hoe zorg je dat jouw podcast uniek en interessant is voor je luisteraars? Hoe neem je de luisteraars mee in jouw verhaal? Sander de Heer, presentator en content specialist, geeft jou dé tips en tricks die je nodig hebt!

Schrijven op B1-niveau: vooroordelen en voordelen – Ilja Meijer

Tijdens dit webinar bespreekt webredacteur Ilja de vooroordelen over B1-teksten en laat ze zien wat de voordelen zijn van schrijven op taalniveau B1. Want of je nu te maken hebt met een website voor een commercieel bedrijf, voor de overheid of een non-profit-organisatie: op al die sites valt iets te winnen als je schrijft op B1. Een kijktip voor iedere copywriter.

Content reuse and omnichannel personalisation - Noz Urbina

Hoe schrijf en structureer je content zodat deze klaar is voor omnichannel en voor hergebruik? En hoe ziet een omnichannel-toolset eruit? Noz Urbina, expert op het gebied van contentstrategie en klantervaring, vertelt je hier alles over. Bekijk dus snel dit webinar! *

*Deze sessie is in het Engels.

Creativiteit voor webredactie - Walt van der Linden

Je weet wat B1 is, hoe je cms werkt, wat je doelgroep is en waarover je wilt schrijven. En nu staar je naar een blanco tekstvak, wanhopig wachtend op inspiratie. Hoe begin je? Hoe hou je de aandacht vast? En hoe zorg je dat je tekst grappig, spannend, interessant én duidelijk is? Walt van der Linden geeft je dé tips die je nodig hebt voor het schrijven van originele teksten.

Breng jouw chatbot tot leven - Hans van Dam

Jouw chatbot of voice assistant nieuw leven inblazen? Hans van Dam, eigenaar van Robocopy, vertelt je in deze webinar precies hoe je dat doet. Je leert hoe je met behulp van personality content en psychologie jouw chatbot of voice assistant zo inricht dat ze natuurlijk en behulpzaam met je klanten communiceren. En daar worden je klanten (en jij) blij van. Zeker zien dus!

Zoekwoordenonderzoek - Lisanne Sauveur

Kun jij wel een lesje 'zoekwoordenonderzoek voor dummies' gebruiken? Webredacteur Lisanne Sauveur is happy to help. In deze webinar leer je van a tot z hoe je zo’n onderzoek doet. Van het gebruiken van de juiste tools tot aan keyword clustering. Maar ook hoe je dit vervolgens vertaalt naar goede content. Na deze kennissessie ben jij een kei in keyword research!

De Robotredacteur - Britta Wielaard

Ben je benieuwd naar nieuwe technieken op het gebied van taal? Schuif dan zeker aan bij de uitleg van contentlead Britta Wielaard. In haar webinar ‘de robotredacteur’ laat ze je zien hoe het beroep van redacteur door de jaren heen sterk verandert. En hoe de redacteur van de toekomst eruitziet. Britta zorgt dat je helemaal up-to-date bent!

Contentflow inrichten - Tim Hanse

Thuiswerken? Dat heeft een grote impact op je dagelijkse contentflow. Principal consultant Tim Hanse legt je in deze webinar uit hoe dat zit, en hoe je een goede contentworkflow kunt inrichten op afstand. In zo'n contentflow staan alle belangrijke afspraken over de productie van je content. Zo creëer je overzicht en kun je veel tijd besparen. Voor alle (thuiswerkende) contentspecialisten dus een superhandige webinar!

Schrijf je in voor de Webinar Wednesday-alert!

Sacha accountmanager
Sacha van den Broek
Business Developer

Kan ik je helpen? Neem gerust contact op voor advies.

bel naar
071 528 2221
mail naar
info@crossphase.nl
Wij gebruiken cookies

Wij gebruiken cookies om je de beste ervaring te bieden op onze website. Meer weten? Bekijk ons privacy statement.

Privacy overzicht
Deze website gebruikt cookies zodat we je de beste ervaring kunnen bieden. Cookie-informatie wordt opgeslagen in je browser. Zo kunnen we bijvoorbeeld zien welke delen van de site je het meest interessant en bruikbaar vindt en of we mensen bereiken met onze advertenties.
Noodzakelijke cookies
Wij plaatsen essentiële cookies en analytische cookies om te zorgen dat basisfuncties van onze website goed werken, dat wij je cookie-instellingen kunnen vastleggen en om anonieme gegevens over het gebruik van onze website te kunnen analyseren.
Ingeschakeld Uitgeschakeld
Marketing cookies
We plaatsen tracking cookies om onze klanten te kunnen bereiken en om te weten of onze advertenties hun doel bereiken. Wil je weten om welke cookies het gaat? We beschrijven ze in ons privacy statement.
Ingeschakeld Uitgeschakeld