Voor de vijfde keer is content-management-bureau Crossphase een van de FD Gazelles, de prijs voor de snelst groeiende bedrijven van Nederland. Het bureau werkt onder meer voor NS, ABN Amro en Vattenfall. Crossphase profiteert daarbij nog steeds van de stijgende vraag naar online content, wat sinds de corona-periode een vlucht heeft genomen.
“De groei van Crossphase was niet mogelijk geweest zonder de drive en ambitie van ons team van enthousiaste content-professionals. Samen helpen we elke dag de grootste merken van Nederland hun verhaal te vertellen en de waarde van hun content te vergroten. Dankzij goed georganiseerde, online content zijn bedrijven ook in de corona-periode verzekerd van contact met hun doelgroep.”
De FD Gazelle Award van dit jaar wordt uitgereikt op basis van de groei in de boekjaren 2017 tot en met 2019. In deze periode groeide Crossphase ruim 30 procent. Deze groei komt onder meer voort uit het feit dat steeds meer bedrijven inzetten op contentmarketing en storytelling.
Crossphase creëert, beheert en optimaliseert content voor bedrijven als Zilveren Kruis, Vattenfall, ABN Amro en NS. In 2014 won Crossphase de FD Gazellen Award voor beste toekomstvisie.
De FD Gazellen Awards zijn prijzen die Het Financieele Dagblad uitreikt aan de snelst groeiende bedrijven van Nederland. Om in aanmerking te komen voor een FD Gazellen Award moet een bedrijf tenminste voldoen aan een omzetgroei van minimaal 20% over een periode van drie jaar. Omzetgroei is echter niet de enige criteria, ook de groei van het aantal werknemers en de winstgevendheid wordt meegewogen.
Bron: Emerce