Gepubliceerd op 17 februari 2021
Het Leids contentbureau Crossphase is vandaag officieel uitgeroepen tot een Great Place to Work. Het bedrijf is – als een van de weinigen in Nederland – gecertificeerd als Great Place To Work omdat de 75 medewerkers van Crossphase een hoge mate van vertrouwen, trots en plezier ervaren, aldus Great Place To Work. Kort vóór deze onderscheiding trad Crossphase trouwens ook voor de vijfde keer toe tot de FD Gazellen: de groep van snelst groeiende bedrijven van Nederland. In dit artikel deelt Crossphase vier tips hoe het deze titel wist te bemachtigen.
“Uiteraard zijn we hartstikke blij met deze erkenning. We streven ernaar om een omgeving te creëren waar iedereen zichzelf kan zijn, waar ruimte is voor ieders eigen verhaal. Zo dragen we bij aan de groei van onze collega’s, want dat staat bij ons voorop. Natuurlijk zijn we er onwijs trots op dat we uitgeroepen zijn tot Great Place to Work”
Crossphase heeft vier kernwaarden: driven, connected, responsible en caring. Het vormt het kompas van de organisatie en beschrijft hoe werknemers met elkaar en klanten omgaan. Ook zorgt het voor een omgeving waarin collega’s zich veilig voelen om te groeien.
Great Place To Work stelt dat er vier pijlers zijn waarom Crossphase een fijne werkplek is. Het contentbureau zet – natuurlijk – in op content om nieuwe collega’s te vinden. Het bedrijf probeert een feestje te maken van de eerste werkdag en focust op de ontwikkeling van werknemers. Bovenal viert Crossphase goede bedrijfsresultaten met regelmaat: bedrijfsvakanties kenden al bestemmingen als Ibiza en Valencia. Ook organiseert het bedrijf jaarlijks een heuse Crossphase Lelijke Kersttruien Borrel. Hieronder vind je de vier tips waardoor Crossphase een Great Place To Work is geworden:
Werknemers van Cossphase zijn digital natives. Daarom gebruikt het bedrijf socialmediakanalen veruit het meest om met nieuwe collega’s in contact te komen. “Met content zoals quotes, vlogs en stories brengen Crossphasers hun cultuur tot leven voor hun toekomstige collega’s. Zo zien ze al meteen of Crossphase bij ze past.”
Fokkelman: “Tijdens de eerste kennismaking met een nieuwe werknemer wordt gecheckt of een nieuwe collega écht binnen de cultuur past. Deze cultural fit is namelijk een van de belangrijkste succesfactoren voor Crossphase. Zijn we een match? Pas dan kijken we hoe goed iemand is en vooral: hoe goed je wilt worden in het vak en hoe ver je wilt groeien als individu.”
First impressions count. Daarom maakt Crossphase een feestje van iemands eerste werkdag. Plak: “Zo word je als nieuwe collega hartelijk ontvangen door de Coördinator Onboarding, die je wegwijs maakt in de organisatie en voorstelt aan nieuwe collega’s. Naast de nieuwe laptop en rugtas, krijg je ook een buddy: een Crossphaser bij wie je de eerste drie maanden terechtkunt met alle vragen over de organisatie en met wie vertrouwelijke gesprekken gevoerd kunnen worden, als het niet zo lekker gaat. Na een dag vol indrukken, staat er thuis ook nog een mooie fles bubbels op je te wachten.”
“Groei is leven en groei is leren. En dat geeft geluk en voldoening’. Vanuit die filosofie stimuleren we duurzame groei voor onze werknemers. De groeicyclus begint met het jaarlijkse Groeigesprek, waarin groeiambities worden besproken met de manager. De concrete stappen (of obstakels overwonnen moeten worden) – maakt men concreet in kwartaal-doelen”, aldus Fokkelman.
Fokkelman: “Om collega’s verder op weg te helpen, heeft Crossphase een heuse Academy. Hierin kunnen collega’s kiezen uit tientallen groepstrainingen: van een eendaagse-workshop B1 schrijven tot een 13-weekse focus track Mentale Fitheid. Ook individuele begeleiding met een Crossphase Coach is mogelijk. Dit is een collega met de specifieke ervaring om je te begeleiden bij het behalen van jouw persoonlijke of vakinhoudelijke kwartaal-doel.”
“Crossphasers noemen hun bedrijf regelmatig ‘Crossfeest’: elke kans om iets te vieren grijpen ze namelijk aan. Niet alleen omdat het zo leuk is, maar ook omdat al die momenten de positieve sfeer en teamspirit versterken”, aldus Plak.
Plak: “Regelmatig pakken we groots uit. Om de goede bedrijfsresultaten te vieren, gingen we met het hele bedrijf al eens naar Ibiza en Valencia. Een van de jaarlijkse hoogtepunten is de CLKB, de Crossphase Lelijke Kersttruien Borrel. De corona-editie verliep via Zoom, maar was mede dankzij een gastoptreden van Wolter Kroes misschien wel feestelijker dan ooit.”
Bron: HR Community