De wereld van digitale content is constant in beweging. Zo ontdekken contentteams regelmatig nieuwe manieren om te interacteren met de klant. Daarom hebben we informatie over deze marktbewegingen opgehaald bij contentafdelingen en -professionals.
Ook waren we nieuwsgierig: welke impact heeft corona op de markt? Wat is de status van digital content binnen bedrijven in Nederland? En wat zijn de gemeenschappelijke problemen of zorgen voor deze bedrijven over digital content? Om hier antwoord op te krijgen, deden we uitgebreid marktonderzoek naar de inzet van digital content bij Nederlandse bedrijven, de processen die gebruikt worden en de technologie en software die bedrijven daarbij inzetten. Ook onderzochten we de verwachtingen voor 2021.
Van oktober tot en met december 2020 hielden we een online survey onder contentspecialisten. Daarnaast hielden we diepte-interviews met (content)organisaties in Nederland, freelancers, softwareleveranciers, implementatie- en developmentpartijen en internationale contentstrategen.
Het onderzoek is geheel verricht volgens de richtlijnen van de AVG. Daarom blijven onze bronnen anoniem.
Dankzij dit marktonderzoek hebben we een goed beeld gekregen van werkprocessen binnen contentteams. Werken zij bijvoorbeeld met een contentstrategie? Hoe zit het met de implementatie van (nieuwe) techniek en software? En is het voor andere afdelingen eigenlijk duidelijk wat de content targets zijn? De antwoorden op onder andere deze vragen lees je terug in het onderzoeksrapport. Vraag het rapport hieronder op.