Met een sterke persona heeft jouw chatbot een duidelijke persoonlijkheid, schrijf- en praatstijl.
Een sample dialogue is een oefengesprek tussen jouw chatbot en jouw klanten. Kan jij wel wat hulp gebruiken?
Een chatbot voor je website of in een app? Wij passen de content aan aan verschillende platforms.
Hoe wordt je chatbot slimmer? En wanneer is je chatbot klaar?
Bij het ontwerpen van een chatbot of voice assistant draait het allemaal om het creëren van begrip. Begrip tussen de technologie en psychologie, begrip tussen chatbotbrein en mensenbrein, en uiteindelijk begrip tussen organisatie en klant. Helaas gaat het hier bij veel chatbots nog wel eens mis, met een 'ik begrijp je vraag niet...' als resultaat. Hierdoor blijft de klanttevredenheid achter, het aantal telefoontjes naar de klantenservice daalt niet en het aantal gebruikers wordt gestaag minder; waar blijven die gouden bergen die chatbots beloofde te zijn?
Als wij mensen een gesprek voeren hebben we allerlei behoeften. We willen empathie voelen, begrepen worden, bevestiging krijgen, emoties kunnen uiten, etc. Een kunstmatig brein heeft totaal andere behoeften. Een chatbot denkt in entities en intents, en daarbij zorgen de menselijke behoeften eigenlijk alleen maar voor ruis op de lijn. Andersom is het voor ons mensen heel onprettig om als robot aangesproken te worden. Hoe kun je chatbots en voice assistants zo inrichten dat zij tóch natuurlijk en behulpzaam met jouw klanten communiceren?
That's where we come in! Wij begrijpen de technologie, psychologie en taal, én we kennen de behoeften, beperkingen en mogelijkheden van conversational AI. De conversation designers van Crossphase brengen al deze kennis samen in de sterke dialogen en flow design voor jouw chatbot. We geven ontwerpen een karakter, creëren een tone of voice en schrijven overtuigende chatbotteksten volgens de methode van Conversation Design Institute, dé pionier op dit gebied. Maar we doen meer dan alleen conversational copywriting:
Wij kunnen jou helpen met het implementeren en inrichten van een chatbot of voice assistant die bij jouw organisatie past. Wij zorgen dat jouw chatbot en jouw klanten elkaar begrijpen zodat er een waardevolle interactie ontstaat. Al onze chatbotschrijvers hebben de conversation design opleiding van Conversation Design Institute succesvol afgerond.