Dit maakt een chatbot een sterke business case:


Lagere kosten

Een chatbot beantwoordt vragen die vaak gesteld worden aan je organisatie. Je medewerkers hebben daardoor meer tijd om complexere vraagstukken te behandelen. Bovendien kan de chatbot relevante gegevens van de klant uitvragen en meerdere klanten tegelijk 'te woord staan'. Dit maakt je bedrijf schaalbaar.


Meer omzet

Met een chatbot kun je je conversie verhogen. Zo kun je bijvoorbeeld vragen over de producten of diensten van je organisatie te beantwoorden, zónder dat je klant je website of app hoeft te verlaten. Dit verhoogt de kans dat je klant overgaat tot conversie. Door interacties met de klant kan een chatbot je campagnes zelfs een extra dimensie geven. Zoals bij NS, waar chatbot Jens je meer kan vertellen over het nieuwe OVpay.


Toegankelijk

Chatbots zijn direct beschikbaar op de kanalen waar je klanten vaak te vinden zijn, zoals Facebook of WhatsApp. Hierdoor bieden ze de juiste kennis op het juiste moment op een begrijpelijke manier. Een chatbot is een stuk toegankelijker voor klanten dan een uitgebreide pagina met FAQ's die ze moeten doorspitten. De bot is bovendien makkelijk te begrijpen en te navigeren, omdat hij precieze vragen stelt en specifieke oplossingen biedt.


Dataverzamelaar

De vragen die je klanten aan de chatbot stellen zijn erg waardevol. Deze data kun je bijvoorbeeld gebruiken om je website of dienstverlening te optimaliseren of meer te leren over een specifieke doelgroep. Voor wie datagedreven wil werken, is een chatbot dus een waardevolle toevoeging.

Blije klanten

Hoe fijn is het als klanten door een chatbot sneller en makkelijker antwoord krijgen op hun vraag, ook buiten kantooruren? De chatbot heeft toegang tot relevante informatie in je database, waardoor deze gepersonaliseerde antwoorden kan geven. Mocht de chatbot het antwoord op een vraag niet weten, dan kan deze je direct doorschakelen naar de juiste medewerkers.


Blije klantenservice

Een chatbot helpt bij het afvangen van terugkerende vragen. Hierdoor kunnen jouw klantenservicemedewerkers zich focussen op communicatie, waarbij persoonlijk contact noodzakelijk is. De chatbot is dus geen vervanging voor je klantenservicemedewerkers, maar eerder een fijne collega. Doordat de chatbot alvast kan uitpluizen waar de vraag van de klant precies over gaat én gegevens kan uitvragen, kunnen je medewerkers meer tijd en aandacht geven aan de klant.

IMGL3039

Neem contact met ons op zodat we je meer kunnen vertellen!

Het formulier is succesvol verzonden!
Helaas, er is een fout opgetreden bij het verzenden van het formulier. Probeer het opnieuw of mail ons direct via info@crossphase.nl
Bas 2
Bas Booster
Accountmanager

Maak een afspraak met onze accountmanager!

bel naar
071-528 0002
mail naar
info@crossphase.nl
Wij gebruiken cookies

Wij gebruiken cookies om je de beste ervaring te bieden op onze website. Meer weten? Bekijk onze privacyverklaring.

Privacy overzicht

Deze website gebruikt cookies zodat we je de beste ervaring kunnen bieden. Cookie-informatie wordt opgeslagen in je browser. Zo kunnen we bijvoorbeeld zien welke delen van de site je het meest interessant en bruikbaar vindt en of we mensen bereiken met onze advertenties.

Noodzakelijke cookies

Wij plaatsen essentiële cookies en analytische cookies om te zorgen dat basisfuncties van onze website goed werken, dat wij je cookie-instellingen kunnen vastleggen en om anonieme gegevens over het gebruik van onze website te kunnen analyseren.

Ingeschakeld Uitgeschakeld
Marketing cookies

We plaatsen tracking cookies om onze klanten te kunnen bereiken en om te weten of onze advertenties hun doel bereiken. Wil je weten om welke cookies het gaat? We beschrijven ze in onze privacyverklaring.

Ingeschakeld Uitgeschakeld