De conversation designer

De kennis van een conversation designer is onmisbaar. Vanaf het begin van het proces zijn ze betrokken bij het ontwerp van de chatbot. Ze weten welke klantvragen prioriteit hebben, ontwerpen de dialogen en analyseren data.

Behalve goede conversation designers, hebben goede chatbots nog wat andere zaken met elkaar gemeen.

  • Conversational
    Er valt een goed en natuurlijk gesprek met ze te voeren. Ze wijzen je klanten de juiste weg en zijn meer dan een interactieve FAQ-toepassing. Bovendien vallen ze niet in herhaling, kunnen ze sentiment van de gebruiker herkennen en zijn ze goed in small talk.

  • Data-analyse
    Zorg ervoor dat je chatbot up-to-date blijft. Het is nodig om de informatie die je van klanten krijgt te blijven analyseren: waar lopen ze vast? Waar zijn aanpassingen in de dialoog nodig? Dit allemaal om de prestaties te verbeteren en de chatbot nog slimmer te maken.
  • Ontworpen met een hele goede gebruikerservaring
    Ze maken gebruik van NLU en intentherkenning (wat wil de gebruiker weten). Vervolgvragen worden goed afgehandeld, maar ze weten ook precies wanneer er wél een medewerker moet worden ingeschakeld. Dit voorkomt frustratie.

  • Je eigen team
    Een goede planning en een duidelijk werkproces in het team helpt je bot optimaal te presteren. Crossphase kan hierbij helpen door het geven van trainingen zodat de teamleden uit jouw organisatie weten hoe ze de chatbot kunnen blijven optimaliseren.

Een conversation designer aan het woord

"Sorry, ik heb je vraag niet begrepen." Herken je deze zin? Die krijg je vaak als een chatbot jouw vraag niet snapt. Vragen die jij stelt aan een chatbot, moet de chatbot leren begrijpen. En is precies wat Esha doet als Conversation Designer. Esha vertelt je er alles over in haar aflevering van de Crosscast.


Esha metiary conversation designer crossphase

Neem contact met ons op zodat we je meer kunnen vertellen!

Het formulier is succesvol verzonden!
Helaas, er is een fout opgetreden bij het verzenden van het formulier. Probeer het opnieuw of mail ons direct via info@crossphase.nl
Bas 2
Bas Booster
Accountmanager

Maak een afspraak met onze accountmanager!

bel naar
071 528 0002
mail naar
info@crossphase.nl
Wij gebruiken cookies

Wij gebruiken cookies om je de beste ervaring te bieden op onze website. Meer weten? Bekijk ons privacy statement.

Privacy overzicht

Deze website gebruikt cookies zodat we je de beste ervaring kunnen bieden. Cookie-informatie wordt opgeslagen in je browser. Zo kunnen we bijvoorbeeld zien welke delen van de site je het meest interessant en bruikbaar vindt en of we mensen bereiken met onze advertenties.

Noodzakelijke cookies

Wij plaatsen essentiële cookies en analytische cookies om te zorgen dat basisfuncties van onze website goed werken, dat wij je cookie-instellingen kunnen vastleggen en om anonieme gegevens over het gebruik van onze website te kunnen analyseren.

Ingeschakeld Uitgeschakeld
Marketing cookies

We plaatsen tracking cookies om onze klanten te kunnen bereiken en om te weten of onze advertenties hun doel bereiken. Wil je weten om welke cookies het gaat? We beschrijven ze in ons privacy statement.

Ingeschakeld Uitgeschakeld